پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Peanut Butter Falcon

شاهین کره بادام زمینی فیلمی امریکایی در ژانر کمدی و درام و محصول سال 2019 می باشد. فیلم توسط تایلر نیلسون و مایکل شوارتز نوشته شده و کارگردانی شده است و از بازیگران مطرح آن می توان به شیا لبوف، زک گوتساگن، داکوتا جانسون و جان هاوکس اشاره کرد. فیلم اولین بار در جشنواره جنوب از جنوب غربی به نمایش درآمد و سرانجام در 9 آگوست 2019 در سینماهای امریکا به نمایش درآمد و موفق شد به فروش 20 میلیون دلاری برسد که آنرا به پرفروش ترین فیلم مستقل آن سال تبدیل کرد. در مراسم اسکار سال 2020 زک گوتساگن به اولین فردی در تاریخ اسکار تبدیل شد که با داشتن سندروم داون به اعلام جوایز می پردازد. شرکت کنندگان برای دقایقی به احترام او ایستاده و او را تشویق کردند.

نویسندگان:
تایلر نیلسون، مایکل شوارتز

عوامل:
فیلمبرداری: نایجل بلاک
تدوین: کوین تنت، ناتانیل فولر
موسیقی: زاکاری داوس

بودجه کلی: $6,200,000
فروش جهانی: $22,478,105

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 96% را بر اساس 196 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/51 از 10 است: «یک داستان ماجراجویی با حس و حالی خوب که با بازی های فوق العاده خوب بازیگرانش به نمونه خوبی از داستانگویی معاصر امریکا تبدیل می شود». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 70 از 100 را بر اساس نظر 28 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«گاتساگن سعی می کند نسخه ای روراست تر و ساده تر از شخصیت خودش را بازی کند در حالیکه شیا لبوف سعی می کند لایه های بیشتر و بیشتری را به پیچیدگی شخصیتش اضافه کند، خبر خوب این است که هر دو بازی عالی هستند»
- پیتر دبروژ (ورایتی)

یادداشتی بر فیلم «شاهین کره بادام زمینی»
کارل (بروس درن) درست قبل از اینکه زک از آسایشگاه فرار کند به او می گوید «دوست های هرکس خانواده ای هستن که خودش انتخاب کرده». این جمله بهترین خلاصه برای فیلم شاهین کره بادام زمینی است. فیلم توسط تایلر نیلسون و مایکل شوارتز کارگردانی شده و حول شخصیت زک روایت می شود که به سندروم داون مبتلا است اما می خواهد رویایش برای تبدیل شدن به یک کشتی گیر را هم دنبال کند. فیلم با بازی های درخشان و روابط عاطفی قوی ای که به نمایش می گذارد نشان می دهد که هیچ محدودیتی برای رویاها وجود ندارد.
اسطوره زک سالتواتر ردنک است که در کارولینای شمالی یک مدرسه کشتی دارد. زک پس از فرارش با ماهیگیر بدشناسی به نام تایلر (شیا لبوف) دوست می شود که به او کمک می کند. مدتی بعد النور که یکی از کارگران آسایشگاه است هم به آنان ملحق می شود و این سه رابطه دوستانه عمیقی را شروع می کنند. دوستی تایلر و زک در مرکز فیلم جا دارد و به حدی تاثیرگذار و دقیق بازی شده است که در لحظاتی واقعا فراموش می کنید که در حال تماشای یک فیلم هستید. گاتساگن که در واقعیت هم مبتلا به سندروم داون است به خوبی از پس نقش برمی آید و شخصیت را زندگی می کند. اما ستاره فیلم لبوف است که یکی از بهترین بازی های کل کارنامه حرفه ای اش را در این فیلم می بینیم.
بازی های خوب فیلم درون یک داستان ماجراجویی جذاب گنجانده شده اند که دنبال کردن آن لحظه ای مخاطب را خسته نمی کند. چون تایلر در حال فرار است آنها برای رسیدن به کارولینا باید مسیر معمول را دور بزنند و این یعنی شخصیت ها باید در رودخانه هایی که در مسیر قرار دارند شنا کنند، با شخصیت های عجیب و غریبی روبرو شوند و همیشه گوش به زنگ باشند. آدم بدهای داستان که به دنبال تایلر هستند به داستان تنش اضافه می کنند و به فیلم اجازه نمی دهند که یکنواخت شود. صحنه های سفر ترکیب جذابی از صحنه های طولانی و مونتاژهای سریع هستند که سرعت داستان را متعادل نگه می دارند.
شاهین کره بادام زمینی برای کسانی که به داستان های ماجراجویی علاقه دارند تجربه لذت بخشی خواهد بود، فیلمی با حال و هوایی مثبت که با بازی های عالی اش بسیار زنده و تاثیرگذار شده است. نکته جالب دیگر فیلم این است که قهرمانش را از گروهی انتخاب کرده که تا به حال نمونه های کمی از آنان را روی پرده سینما دیده ایم و آنهایی هم که حضور داشته اند شخصیت هایی حاشیه ای و کلیشه ای بوده اند.

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 96%
نظر مثبت:
یک داستان خیلی تاثیرگذار و بهترین بازی شیا لبوف. فیلم خیلی حس و حال خوبی داره.
نظر منفی:
داستان فیلم خیلی قابل پیش بینیه و هرچند بازیگرای فیلم خوب بازی میکنن اما بازم فیلم جذابیتی نداره. به جای این فیلم، «روز هشتم» (1996) رو ببینید که اون هم درمورد دوستیه و شخصیت اصلیش بیماری سندروم داون داره. به نظرم فیلم خیلی جاها سعی کرده ایده های اون فیلم رو تکرار کنه.

دیالوگ برگزیده:
کارل: دوست های هرکس خانواده ای هستن که خودش انتخاب کرده.

جزئیات:
جرقه اولیه ساخت فیلم از آنجا شروع شد که کارگردانان فیلم زک گاتساگن را در یک کمپ بیماران سندروم داون ملاقات کردند و او به آنها گفته بود که آرزو دارد ستاره سینما شود. فیلم تا حد زیادی بر اساس شخصیت و آرزوهای او نوشته شده است.
شیا لبوف در مصاحبه گفته است که نقش او را قرار بوده بن فاستر بازی کند اما در لحظه آخر به خاطر بیماری همسرش آنرا رد کرده و نقش به لبوف رسیده است.
صحنه ای که در آن زک، النور و تایلر از یک سکوی نفتی می پرند با بازی خود بازیگران ضبط شده و در آن از بدلکار استفاده ای نشده است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

قلاب کره بادام زمینی

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری