موارد مشابه

FullHD
 Joker جوکر

Joker

imdb8.8

ژانر : جنایی

سال تولید : 2019

کشور سازنده : کانادا

خلاصه داستان: خلاصه داستان: در شهر گاتهام، آرتور فلک کمدینی که با مشکلات روانی دست و پنجه نرم می کند و از سوی جامعه مورد تحقیر قرار گرفته سفری به دل جنایت و اعمال انقلابی را آغاز می کند. این مسیر او را با روی دیگر شخصیتش آشنا می کند: جوکر. یادداشتی بر فیلم «جوکر» مینا تاکلا چیزی که درمورد فیلم بسیار تاثیرگذار است عدم تلاش سازندگان آن برای تاثیرگذاری سطحی و باج دادن به مخاطبان است. فیلم با خودش روراست می ماند و با اینکار موفق می شود ما را به دنیای تاریک و ترسناکش بکشاند از «شوالیه تاریکی» به بعد کم تر فیلمی از این ژانر را سراغ داریم که از شر جلوه های ویژه سنگین، طرح های داستانی نخ نما و هزینه های تولید سنگین این نوع فیلم ها خلاص شده باشد و در عوض تصویری ماندگار و تکان دهنده از جهان معاصر ترسیم کرده باشد. دیالوگ برگزیده: آرتور فلک: همه عمرم، نمی دونستم که اصلا وجود دارم یا نه. اما من وجود دارم و مردم کم-کم دارن متوجه میشن! جزئیات: از نظر خواکین فینیکس سخت ترین بخش آماده شدن برای نقش جوکر، در آوردن خنده عصبی اش بوده است. شخصیت جوکر در فیلم با دست چپش می نویسد و شلیک می کند اما خواکین فینیکس راست دست است. قطعه «لبخند» که توسط چارلز چاپلین برای فیلم «عصر جدید» ساخته شده در تیزر فیلم مورد استفاده قرار گرفته است. زنی که در مترو توسط سه مرد مورد تعرض قرار می گیرد بعدتر در فیلم با ماسک جوکر نشان داده می شود.

FullHD
 The Irishman مرد ايرلندي

The Irishman

imdb8.6

ژانر : جنایی

سال تولید : 2019

کشور سازنده : آمریکا

خلاصه داستان: در فیلادلفیا دهه 1950، فرانک شیران که یک راننده کامیون است بخشی از محموله اش را به یک باند گنگستری محلی می فروشد. او توسط رئیسش به دزدی متهم می شود و پس از آنکه حاضر نمی شود در دادگاه اسم گنگسترها را لو بدهد، توسط وکیلی به نام راسل بوفالینو وارد بزرگترین خانواده مافیایی فیلادلفیای جنوبی می شود... کارگردان: مارتین اسکورسیزی نویسندگان: استفن زیلین (فیلمنامه)، چارلز برنت (کتاب) بازیگران: رابرت دنیرو، آل پاچینو، جو پشی، هاروی کتل .... (لیست کامل بازیگران) عوامل: فیلمبرداری: رودریگو پریتو تدوین: تلما شون میکر موسیقی: رابی رابرتسون بودجه کلی: $159,000,000 فروش جهانی: $559,635 واکنش منتقدها: فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 96% را بر اساس 420 ریویو بدست آورده که معادل نمره 8/77 از 10 است: «یک درام گنگستری بزرگ که زمان طولانی اش خسته تان نخواهد کرد. اسکورسیزی بار دیگر به تم های مورد علاقه اش نزدیک می شود و به تاثیری بامزه، عمیق و گزنده می رسد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 94 از 100 را بر اساس نظر 55 منتقد به دست آورده که نشانگر «تحسین جهانی» است. «جوان سازی بازیگرها ابتدا ممکن است کمی حواستان را پرت کند اما در ادامه جلوه های ویژه نه تنها به کمک فیلم می آیند بلکه حتی باعث می شوند لحن حکایت گونه فیلم بهتر جا بیوفتد.» -استفان زاچارک (تایم) «اسکورسیزی هم چنان در اوج است. فیلم لحنی دارد که با هر فیلم گنگستری دیگری متفاوت است، هیچوقت خسته کننده نمی شود و مضامین عمیقی را درمورد زندگی مجرمانه مطرح می کند.» -جانی اولکسینسکی (نیویورک پست) یادداشتی بر فیلم «مرد ایرلندی» کری آن پاوسی آخرین ساخته مارتین اسکورسیزی در همکاری با کمپانی نت فلیکس از الگوی اخیر این کمپانی در پخش فیلم هایش تبعیت می کند. نت فلیکس فیلم ها را برای مدت بسیار کمی در سینماها اکران می کند و سپس بلافاصله پخش آنها را از طریق سایت و اپلیکیشن پی می گیرد. اوضاع سینما با استفاده هرچه بیشتر از تکنولوژی CGI و نقش پررنگ تر سایت های پخش آنلاین فیلم به سرعت در حال دگرگونی است و نقش مرد ایرلندی در این بازی قابل توجه است. با توجه به این مقدمه از فروش پایین فیلم و اکران کوتاه آن تعجب نکنید. فیلم با 96% بالاترین امتیاز را بین تمام فیلم های سال از وبسایت راتن تومیتوز کسب کرده است. فیلمی برای طرفداران واقعی سینمای گنگستری که مدت زمان سه و نیم ساعته اش حدودا دو برابر مدت زمان متوسط فیلم هایی است که به صورت معمول می بینید. هرچند تماشای خانگی فیلم امکان استراحت تماشاگران را فراهم می کند، اما فیلم آنقدر درگیر کننده است که اصلا به عنوان تجربه ای خسته کننده در خاطرتان نخواهد ماند. همین که پاچینو، دنیرو و پشی در یک فیلم هستند دلیلی کافی برای دیدن آن فیلم است. اما مرد ایرلندی به همین بسنده نمی کند و به بهترین شکل از حضور بازیگرانش بهره می برد. به خصوص جو پشی که در دهه اخیر تنها در دو فیلم بازی کرده و عملا بازنشسته محسوب می شود در این فیلم حضوری بسیار چشم گیر و غافلگیر کننده دارد. فیلم داستان کلاسیکی از جنایت و خیانت را روایت می کند اما حتی یک لحظه این باور کلی که راه بی اخلاقی و بی قانونی به نابودی می انجامد را از یاد نمی برد. فیلم بیننده را وادار می کند که به این عواقب و مسیری که منجر به آن می-شود فکر کنند. داستان فیلم در طول چند دهه روایت می شود و اسکورسیزی برای آنکه بتواند روند پیر شدن شخصیت های فیلم را به طرز ملموسی به تصویر بکشد از تکنولوژی کامپیوتری جوان سازی برای ستاره های فیلمش استفاده کرده است. تاثیر این تکنولوژی در فیلم آزار دهنده نیست اما در لحظاتی که بدن بازیگران حرکت می کند، ژست های آنان استفاده از تکنولوژی را لو می دهد. اسکورسیزی با این فیلم به ژانری برگشته که بارها موفقیت را در آن تجربه کرده است. فیلم های گنگستری پیشین او «خیابان های پایین شهر»، «رفقای خوب»، «کازینو» و «جدا افتاده» همگی از آثار کلاسیک این ژانر هستند. فیلم با برش به گذشته (فلش بک) روایت می شود و فرانک داستان را مستقیما برای بینندگان تعریف می کند. داستانی که این بار تلخ تر و متفکرانه تر از تمامی آثار گنگستری پیشین اوست و به چنان لحن ویژه ای دست می یابد که با تمامی تجربه های پیشین او متفاوت است. به خصوص نزدیک شدن او به کمدی که با تدوین استادانه تلما شون میکر بار دیگر توانایی او در کارگردانی صحنه های کمدی را به رخ می کشد. مرد ایرلندی مانند بسیاری از فیلم گنگستری در نهایت درمورد این است که اعمال خشونت توسط شخصیت ها چه عواقبی دارد اما اسکورسیزی حضور دائمی خشونت در فیلم را با درگیر نگه داشتن دائمی تماشاگر جبران می کند. این فیلم کلیشه های ژانر گنگستری را بازتعریف می کند و این را مدیون عمیق شدن در انسانیت کسانی است که معمولا هرکاری می کنند تا کم تر عواطف انسانی از خودشان بروز دهند. واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی: امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 86% نظر مثبت: فیلم خیلی طولانی تر از اونه که بخواید توی سینما ببینیدش. این فیلم مثل «انتقام جویان» برای سینمای گنگستریه. همه آدمایی که دوستشون دارید توی این فیلم هستن. از بازیگرا بگیرید تا نویسنده و کارگردان فیلم. جوان سازی دنیرو اونقدری که بعضی ها شلوغش کردن حواس آدمو پرت نمی کنه و تکنولوژی روی پاچینو عالی جواب داده. این فیلم انگار برای تماشای خونگی ساخته شده و جو پشی یکی از بهترین بازی های عمرشو توش ارائه می ده. نظر منفی: اگر می خواید اشتراک نت فلیکس بگیرید تا این فیلم رو توش ببینید لطفا این کارو نکنید. دیدن دنیرو توی این فیلم ناراحت کننده ست، اون قرار نقش کسی رو توی اوج زندگیش بازی کنه اما CGI همه چی رو خراب می کنه. بعضی وقتا صورت بازیگرا مثل کارتون میشه و بدن بازیگر همچنان مثل یه پیرمرد حرکت می کنه. دیالوگ برگزیده: فرانک شیران: سه نفر میتونن یه راز رو نگه دارن، به شرطی که دو تاشون مرده باشن. جزئیات: جو پشی به دلیل کناره گیری از بازیگری بارها و بارها بازی در این فیلم را رد کرده بود. در نهایت رابرت دنیرو و اسکورسیزی پس از بارها تلاش موفق شده اند رضایت او را جلب کنند. فیلم نخستین همکاری آل پاچینو و مارتین اسکورسیزی است. خانه ای که در ایتدای فیلم نشان داده می شود همان خانه ای است که در فیلم «رفقای خوب» وجود دارد. آل پاچینو گفته است که تجربه ساخته شدن این فیلم بسیار به فیلمسازی در دهه 70 نزدیک بوده است. فیلم با مدت زمان سه ساعت و نیم طولانی ترین فیلم کارنامه اسکورسیزی است. فیلمبرداری فیلم 109 روز طول کشیده است. به گفته دنیرو این فیلم تمام کردن یک همکاری ناتمام با مارتین اسکورسیزی بوده است. اولین کات فیلم زمانی بیش از 4 ساعت داشته است. این چهارمین همکاری اسکورسیزی، دنیرو و جو پشی است به جز این فیلم همکاری های دیگر آنان عبارتند از: گاو خشمگین (1980)، رفقای خوب (1990) و کازینو (1995) رابرت دنیرو در جایی از فیلم «رفقای خوب» از خود به عنوان «مرد ایرلندی» نام می برد.

FullHD
 The Witcher ويچر

The Witcher

imdb8.4

ژانر : ماجرایی

سال تولید : 2019

کشور سازنده : آمریکا

خلاصه داستان: سریال ویچر یک داستان حماسی از سرنوشت و خانواده را روایت می‌کند. گرالت یک شکارچی هیولای تنهاست که تلاش می‌کند تا جایگاه خود را در دنیایی پیدا کند که از هیولاهای درونش بی‌رحم‌تر است. اما سرنوشت او را به سمت جادوگری قدرتمند (ینفر) و شاهزاده خانمی جوان (سیری) با یک راز بسیار خطرناک می‌کشاند, این سه باید یاد بگیرند تا با یکدیگر از این سرزمینی که هر روز خطرناک‌تر می‌شود عبور کنند. مدیر دوبلاژ: علیرضا خضری صداپرداز: محسن رجبی فر مترجم: میثم کبیری ناظر کیفی دوبلاژ: امیرحسین صفائی گویندگان: بسام قیدی ، سحر چوبدار ، تکتم چوبدار ، حسن همایی ، آنیتا قالیچی ، امیرحسین صفائی ، الهه پورجمشید ، نادر گهرسودی ، میثم کبیری ، میترا پوررمضان ، بهزاد بابازاده ، فرتاش فرهادپور ، ابراهیم ربیعی ، سحر عیسی زاد ، امید آسیایی ، بهاره نهاوندی ، نگین فاضلی ، امیررضا لطفی ، مصطفی نیسی ، زهرا حیدری و علیرضا خضری دوبله شده در آلفامدیا تهیه شده در گروه شرکت های پیشتاز پخش از رسانه پیشتاز مووی

FullHD
 The Lighthouse فانوس دريايي

The Lighthouse

imdb8.1

ژانر : فانتزی

سال تولید : 2019

کشور سازنده : کانادا

خلاصه داستان: خلاصه داستان: در نیوانگلند دهه 1890 دو نگهبان فانوس دریایی به جزیره ای دور افتاده و اسرارآمیز می رسند. افرام وینزلو (رابرت پتینسون) قرار است به مدت چهار هفته در این فانوس دریایی با همکارش توماس ویک (ویلیام دفو) کار کند. اما به زودی مشخص می شود که اوضاع نامساعدتر از چیزی ست که در ابتدا به نظر می رسیده. «یادداشتی بر فیلم فانوس دریایی» جوردن فیرلی تازه ترین ساخته رابرت اگرز درمورد خسته شدن دو مرد از دست همدیگر است. از نظر داستان این تقریبا کل چیزی است که قرار است ببینید. اما اتفاقات بسیار بسیار بیشتری از این طرح داستانی ساده در این فیلم اتفاق می افتد. فانوس دریایی دومین فیلم بلند اگرز است. مانند فیلم قبلی او «جادوگر» فانوس دریایی به تعادلی بین تاریخ و وحشت می رسد.: هر دو فیلم درباره تاثیرات روانی یا ماوراءالطبیعی گیر افتادن در یک مکان دور افتاده و پرت هستند. اما فانوس دریایی فیلم شجاعانه تر و ماهرانه تری است. بعضی صحنه های فیلم به چنان تنش فزاینده ای می رسند که بیننده محکم به صندلی اش می چسبد، طوری که انگار روی عرشه یک کشتی کوچک وسط طوفان گیر کرده باشد. بیننده متوجه می شود که واقعا در این جا هر جیزی ممکن است اینکه هیچ جایی نیست که داستان به آن سرک نکشد و هیچ کاری نیست که بازیگران انجام ندهند. فیلم به صورت مونوکروم و قطع مربعی فیلم برداری شده که علاوه بر القای بهتر دوره تاریخی باعث می شود شخصیت ها را خود به خود محصور در فضایی کوچک ببینیم. دیالوگ برگزیده: توماس ویک: چند وقته که روی این جزیره ایم؟ پنج هفته؟ دو روز؟ کجاییم؟ کمکم کن خودمو جمع و جور کنم. جزئیات: ویلیام دفو و رابرت پتینسون گفته اند سر صحنه این فیلم تقریبا هیچ وقت با هم صحبت نکرده اند. ویلیام دفو موقع فیلمبرداری فیلم در هتلی که برای اقامت عوامل در نظر گرفته بودند سکونت نکرده و به تنهایی در یک کلبه ماهیگری کوچک زندگی می کرده است. ویلیام دفو برای بازی در این نقش استفاده از میل بافتنی را یاد گرفته است.

HD
 Once Upon a Time... in Hollywood روزي روزگاري هاليوود

Once Upon a Time... in ...

imdb8

ژانر : درام

سال تولید : 2019

کشور سازنده : چين

خلاصه داستان: خلاصه داستان: ریک دالتون که زمانی ستاره یکی از محبوب ترین سریال های تلویزیونی دهه 50 بوده حالا با حذف تدریجی از صحنه صنعت سرگرمی روبرو شده. در همین حین بدلکار او کلیف بوث هم شغلش را به رانندگی برای او تغییر داده و از این راه امرار معاش می کند. همسایه های ریک دالتون رومن پولانسکی کارگردان لهستانی و همسرش شارون تیت هستند که در این زمان (1969) در اوج موفقیت شان به سر می برند. نهمین فیلم تارانتینو نگاهی به این شخصیت ها و موقعیت کاری شان در آخرین سالهای عصر طلایی هالیوود است. یادداشتی بر فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» نیل سوانس بخش اعظم روزی روزگاری در هالیوود به ادای دین به دوران کلاسیک سینما و تلویزیون اختصاص دارد. بیشتر وقت ها این کار زیاده روی به نظر می رسد، انگار تارانتینو صرفا روی به نمایش گذاشتن توانایی کارگردانی خودش تمرکز کرده تا تعریف کردن یک داستان کامل و زنده. اما او در همین حین موفق می شود چنان شخصیت های باورپذیری خلق کند و برای آنها چنان مسیرهای جذابی بسازد که در نهایت اهمیتی ندارد اگر بتوانیم ادعا کنیم بخش هایی از فیلم زائد به نظر می رسند چرا که دیدن همین بخش ها به خودی خود بسیار لذت بخش هستند. دیالوگ برگزیده: کلیف بوث: هی! تو ریک دالتون لعنتی هستی. اینو فراموش نکن. جزئیات: مارگو رابی در صحنه هایی از فیلم تعدادی از جواهرات شخصی شارون تیت را پوشیده است. تیم راث (بازیگر همیشگی تارانتینو) به عنوان یکی از اعضای «دار و دسته» در تیتراژ پایانی فیلم آورده شده با اینکه هیچ حضوری در فیلم ندارد. نحوه نشان دادن بروس لی در فیلم انتقادات بسیاری را متوجه فیلم کرده است. دولت چین اعلام کرد حاضر نمی شود نسخه فعلی فیلم را اکران کند و دلیل آنرا ارائه تصویری نادرست از بروس لی عنوان کرده است. در مقابل تارانتینو اعلام کرد هیچ بخشی از فیلمش را برای اکران در چین حذف نمی کند. این اولین ایفای نقش لئوناردو دیکاپریو پس از چهار سال است. آخرین بازی او پیش از این فیلم در «از گور بازگشته» بوده است. تارانتینو به گفته خودش پنج سال روی داستان این فیلم کار کرده است و سپس متوجه شده که به جای رمان باید فیلم آنرا بسازد. تارانتینو به سومین کارگردانی تبدیل می شود که بیش از دو بار با لئوناردو دیکاپریو کار کرده است. به جز او مارتین اسکورسیزی و باز لورمن بیشترین همکاری را با او داشته اند.

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها