پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Last Full Measure

نویسندگان:
تاد رابینسون

عوامل:
فیلمبرداری: بایرون ورنر
تدوین: کلودیا کاستلو، ترل گیبسون، ریچارد نور
موسیقی: فیلیپ کلاین

بودجه کلی: $20,000,000
فروش جهانی: $2,821,935

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 62% را بر اساس 52 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/21 از 10 است: «آخرین اندازه‌گیری دقیق در تصویر کردن اتفاقات واقعی‌ای که بر اساس آن ساخته شده موفق نیست اما در نهایت با بازی‌های خوب بازیگرانش به فیلم جذابی تبدیل می‌شود». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 52 از 100 را بر اساس نظر 21 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهایی متضاد با هم و متوسط» است.
« آخرین اندازه‌گیری دقیق تصویر خوبی از یک داستان مهم ارائه می‌دهد و در پایان آن احساس نخواهید کرد که وقتتان تلف شده است.»
جولیان لاتل (شیکاگو سان تایمز)

یادداشتی بر فیلم «آخرین اندازه‌گیری دقیق»
جولیان لایتل
قبل از این که به دیدن «آخرین اندازه‌گیری دقیق» بروم چیز زیادی راجع به آن نمی‌دانستم. سالن سینما پر از آدم هایی بود که سن و سالشان از من بیشتر بود و راجع به موضوع فیلم اطلاعات بیشتری از من داشتند. آخرین اندازه گیری دقیق درمورد ویلیام پیتسنبرگر سرباز جنگ ویتنام است که طی یک عملیات فداکارانه مانع از کشته شدن 60 سرباز پیاده نظام ارتش امریکا شده است. اما فیلم داستان این عملیات نیست و به اسکات هافمن (با بازی سباستین استان) می‌پردازد که یک کارمند پنتاگون است و می خواهد پله‌های ترقی را در سیستم اداری پنتاگون با سرعت تمام طی کند. او مسئول تحقیق روی پرونده بررسی مدال افتخار پیتسبرگر می‌شود.
انتخاب هافمن به عنوان شخصیت مرکزی فیلم کمک بزرگی به فیلم می‌کند چرا که بینندگان همزمان با هافمن با پرونده پیتسنبرگر آشنا می‌شوند. بیننده با فداکاری‌های پیتسنبرگر و همرزمانش آشنا می‌شود و خود به عنوان یک شخصیت در جریان این تحقیقات متحول می‌شود. کار روی این پرونده برای هافمن خوشحال کننده نیست و مدتی طول می‌کشد تا او با کمک کردن به خانواده و دوستان پیتسنبرگر کنار بیاید؛ آنها اصرار دارند که باید به پیتسنبرگر مدال افتخار ارتش اهدا شود. استن به خوبی از پس این نقش برمی‌آید و تحول این شخصیت را به تصویر می‌کشد.
بخش زیادی از تنش دراماتیک فیلم ناشی از تلاش‌های همکاران هافمن است. ویلیام هرت در نقش تالی کسی است که طرفدار دادن مدال به پیتسنبرگر است و از ابتدا او پرونده را کلید می‌زند. او همچنین به نوعی راهنمای هافمن در حل پرونده می‌شود و با او درمورد فداکاری‌های پیتسنبرگر و همرزمانش صحبت می‌کند. پیتر فوندا در این فیلم (که آخرین فیلم اوست) بازی‌اش را به خوبی با مقداری ضعف احساسی همراه می‌کند و در کنار اد هریس و ساموئل ال جکسون گروه خوبی از بازیگران مکمل را تشکیل می‌دهند. بازی ال جکسون در این فیلم به خصوص بسیار خوب است آن هم در نقشی که هیچ شباهتی با نقش‌های ده سال اخیرش ندارد. دیدن بازی‌های متفاوت از بازیگرانی که همواره نقش آدم‌هایی سرسخت و خونسرد را بازی کرده‌اند به جذابیت فیلم اضافه می ‌کند.
با وجود همه این نکات مثبت، فیلم به لحاظ تصویری چندان تاثیرگذار نیست و شبیه به فیلم‌های تلویزیونی می‌شود. منظورم این نیست که این تصاویر خیلی بد یا بی‌کیفیت هستند اما به طور کلی این فیلم می‌توانست در مدیوم تلویزیون موفقیت بیشتری کسب کند.

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 96%

نظر مثبت:
این فیلم با اینکه درمورد جنگه اما خشونت و زشتی اون رو نشون نمیده و به جاش یه داستان تاثیرگذار و احساسی از یه قهرمان جنگی رو روایت می کنه. جدیدا خیلی کم پیش میاد که فیلمی راجع به ویتنام ساخته بشه و این فیلم با اقتباس درستی که از یه ماجرای واقعی انجام داده بود تونسته بود بازمانده ها و مشکلاتشون رو به یه شکل واقعی نشون بده. امیدوارم همه این فیلم رو ببینن و با بازمانده های جنگی و مشکلاتشون بیشتر آشنا بشن.

نظر منفی:
با وجود اینکه معتقدم فیلم داستان قشنگی داره اما نتونستم دوستش داشته باشم. فیلم انگار مخلوطی از یه سری صحنه‌های احساسی توی زمان حال و یه سری فلش‌بک به جنگه که بدون منطق درستی پخش شدن توی فیلم. بعضی جاهای فیلم خیلی کند هستن و جاهایی از اون که میتونستن تاثیرگذار باشن، با تلاش فیلم برای گریه گرفتن از مخاطب نابود می‌شن.

دیالوگ برگزیده:
تالی: عدالتی که به تاخیر بیوفته فرقی با بی‌عدالتی نداره.

جزئیات:
این آخرین فیلمی است که پیتر فاندا در آن ایفای نقش کرده است. او در سال 2019 و پیش از اکران فیلم درگذشت.
در تیتراژ پایانی فیلم مصاحبه هایی با سربازان و خلبان‌هایی که پیتسنبرگر را می‌شناخته اند، وجود دارد.
ابتدا قرار بوده گرنت گاستین نقش پتسنبرگر را بازی کند.
در گروه بازیگران فیلم دو برنده جایزه اسکار حضور دارند: ویلیام هارت و کریستوفر پلامر.

همچنین ببینید

HD
 shokoh bazgasht  شکوه بازگشت

شکوه بازگشت

imdb0

ژانر : ایرانی

سال تولید : 1992

کشور سازنده : ایران

خلاصه داستان: با شنیدن خبر نابودی یک بیمارستان صحرایی، دکتر امیر راستین همسر باردارش لیلی را نزد پدر همسرش، قوام، می‌گذارد و به جبهه می‌رود. در غیاب شوهر، لیلی به کار نقاشی و نگارش کتاب مشغول است. در ضمن با سامان، که مدیر یک مؤسسه انتشاراتی است برای چاپ کتابش همکاری می‌کند. خبر کشته‌شدن دکتر راستین، لیلی را دگرگون می‌کند. از طرفی فتاحی و همسرش به علت ثروت زیاد قوام، خواستار ازدواج مرتضی، پسر از خارج برگشته شان، با لیلی هستند. اما لیلی مرگ شوهر را باور ندارد و اصرار دارد که دکتر راستین همچنان زنده است. در همین زمان، سامان نیز به لیلی پیشنهاد ازدواج می‌دهد. اما درست هنگامی که لیلی تلویحاً تقاضای سامان را پذیرفته، خبر زنده بودن دکتر راستین می‌رسد. اعضای خانواده به همراه سامان به ایستگاه راه‌آهن می‌روند تا از دکتر راستین که حالا یک پایش را از دست داده‌است، استقبال کنند.

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

آخرین اندازه گیری کامل

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری