پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره مستند The Elephant Queen

ملکه فیل ها فیلمی مستند به کارگردانی ویکتوریا استون و مارک دیبل و محصول سال 2019 است. فیلم که درمورد گروهی از فیل های افریقایی ساخته شده موفق شد در جوایز «سینما برای صلح» نامزدی جایزه بهترین فیلم بین المللی را دریافت کند و در سایر جوایز معتبر نیز منتقدان به این فیلم توجه زیادی نشان داده اند.
عوامل:
فیلمبرداری: مارک دیبل
تدوین: دیوید دیکی، ویکتوریا استون
موسیقی: الکس هفس
واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 90% را بر اساس 21 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/77 از 10 است: «ملکه فیل ها با تصویربرداری زیبا و اطلاعات مناسبی که به بینندگان منتقل می کند، می تواند تمامی طرفداران مستندهای حیات وحش را سرگرم کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 67 از 100 را بر اساس نظر 7 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«فیلم با قدرت یادآوری می کند که این موجودات زیبا در معرض انواع خطرات طبیعی و انسانی قرار دارند»
- فرانک شک (هالیوود ریپوتر)

یادداشتی بر فیلم «ملکه فیل ها»
مستند جدید سرویس اپل تی وی همان کاری را می کند که دیزنی با نسخه جدید «شیرشاه» نتوانست انجام دهد، یعنی دادن عمق عاطفی و احساسی به حیوانات و تعریف کردن داستانی از زندگی آنان در دشت های افریقا. مستند جدید مارک دیبل و ویکتوریا استون حول زندگی فیل هایی است که رهبری به نام آتنا دارند. این مستند که متن آن توسط چیوتل ایوفور خوانده شده، به اندازه کافی به گله فیل ها می پردازد اما خودش را به آنان محدود نمی کند. وقتی با قهرمان های فیلم آشنا شدیم فیلم در یک مقیاس بزرگ تر کل اکوسیستم منطقه را نشان می دهد و تمرکزش را این بار روی همسایگان این فیل ها می گذارد: از ماهی های کوچکی که در برکه این فیلها زندگی می کنند تا پرندگانی که در همان نزدیکی لانه کرده اند.
برخی از این فصل ها (مثل سکانسی که درمورد قورباغه ها ساخته شده) کمی اضافه به نظر می رسند اما به خوبی نشان می دهند که این فیل ها چقدر برای اکوسیستم آن منطقه ضروری هستند. ماجراهای فرعی دیگری که مثلا درمورد پرنده کوچکی که خانه اش را گم می کند ساخته شده اند همگی به رنگ آمیزی جذاب تر فیلم کمک می کنند. به جای اینکه کل این داستان های کوچک مانند مستند «سیاره زمین» به کل اکوسیستم ربط داده شوند، همگی به ماجرای فیل ها برمی گردند. اما همچنان جذاب ترین لحظات فیلم وقت هایی است که روابط فیل ها به تصویر کشیده می شوند. درگیری های عاطفی فیل ها برای سفر از برکه محل زندگی شان به شکل جذابی توسط فیلمساز به صورت داستان بیان می شوند. مشخص نیست که فیلها می توانند چنین احساساتی را درمورد اضطراب سفر و غیره درک کنند یا نه اما این کار به بیننده کمک می کند تا حدودی به تجربه آنان نزدیک شود. وقتی فیلم به اوج می رسد احساسات پیچیده و لحظات عاطفی بسیاری در فیلم ظاهر می شوند بدون اینکه کسی کلمه ای حرف بزند و این قدرتمندترین جنبه این فیلم است. ملکه فیلم ها پایان ناراحت کننده ای ندارد. فیل ها به محل زندگی شان باز می گردند، یک بار دیگر مانند شروع فیلم باران می بارد و کودکی دیگر متولد می شود، چرخه زندگی کامل شده و دوباره از سر گرفته می شود.
واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 92%
نظر مثبت:
یه مستند خیلی خیلی با کیفیت و جذاب. اگر به مستندایی علاقه دارید که داستان دارن و زندگی عاطفی حیوون ها رو هم نشون میدن این مستند رو از دست ندید.
نظر منفی:
دیدن این فیلم خیلی خیلی من رو ناراحت کرد اگه میدونستم قراره مردن یه حیوون کوچولو رو توی فیلم ببینم هیچوقت اون رو نگاه نمیکردم. من 30 سالمه و قطعا بچه های کوچیکی هم وجود دارن که دیدن فیلم ممکنه اذیتشون کنه.
مدیر دوبلاژ : محمد مهدی رستمی 


 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به مستند

ملکه فیل ها

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این مستند را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری