پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره انیمیشن Dolittle

دولیتل فیلمی امریکایی در ژانر فانتزی و ماجراجویی و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط استفن گاگان کارگردانی شده است و بر اساس داستانی از توماس شپرد نوشته شده است. این فیلم بازسازی ای متفاوت از فیلم «دکتر دولیتل» (1967) است و از بازیگران آن می توان به رابرت دانی جونیور، آنتونیو باندراس، مایکل شین، اما تامپسون و رامی مالک اشاره کرد. فیلم در 17 ژانویه 2020 در سینماهای امریکا اکران شد و توانست به فروش 217 میلیون دلاری برسد.

نویسندگان:
استفن گاگان، دان گرگور

عوامل:
فیلمبرداری: گیرمو ناوارو
تدوین: کریگ آلپرت، نیک مور
موسیقی: دنی الفمن

بودجه کلی: $175,000,000
فروش جهانی: $217,430,985

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 15% را بر اساس 209 ریویو بدست آورده که معادل نمره 3/85 از 10 است: «دولیتل احتمالا می تواند مخاطبان کودک را سرگرم کند اما با شوخی های نه چندان بامزه و داستان پراکنده اش برای مخاطبان بزرگسال زیادی بی کیفیت است». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 26 از 100 را بر اساس نظر 45 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهایی به طور کلی منفی» است.
«رابرت دانی جونیور در اینجا نتوانسته ریتم درست بازی اش را پیدا کند اما داستان اصلی هنوز اینقدر جذاب هست که ارزش دیدن دوباره را داشته باشد»
- سارا کارتلند (کاشن اسپویلرز)

یادداشتی بر فیلم «دولیتل»
دکتر دولیتل و حیواناتی که همراهیش می کنند به جزیره ای اسرار آمیز می روند تا درختی شفابخش را برای بیماری ملکه پیدا کنند و او را از مرگ نجات دهند. شروع فیلم با این ماجرا و معرفی گروه جذابی از حیوانات بیننده را فورا درگیر خود می کند. به هر یک از حیوانات یک شخصیت جداگانه داده شده و هرکدام از آنان در این خانواده عجیب و غریب به گونه مخصوصی رفتار می کنند. آنها حتی بدون داستان فیلم هم بامزه و خنده دار هستند چرا که طراحی تصویری آنها و نیز بازی صداپیشگانشان به خوبی انجام شده است.
در میان صداپیشگان فیلم آنتونیو باندراس در نقش شاه راسولی و مایکل شین در نقش مادفلای درخشش خاصی دارند. موضوع فیلم و شخصیت هایش عجیب و غریبش راه را برای تعداد زیادی شوخی های فیزیکی و کلامی باز می کنند و فیلم پر از آنهاست. شوخی هایی که باعث نزدیک شدن بیشتر بیننده به شخصیت ها می شود و به خصوص حیوانات فیلم را هر چه بیشتر دارای شخصیت و انسانی می کند. تکیه بر این شوخی ها تا جایی ادامه می یابد که حتی فیلمنامه نویس گسترش آنها را به طراحی یک داستان پرکشش و پرجزئیات ترجیح داده است. حتی با وجود کاریزمای رابرت دانی جونیور و توانایی های او برای ایفای این نقش، تغییر عمیقی را در شخصیت او مشاهده نمی کنیم. با این وجود لحن سرخوش فیلم تا حد زیادی این مشکلات را جبران می کند و بیننده را راضی نگه می دارد.
هر موقع که بیننده حس می کند داستان فیلم کند جلو می رود خلاقیت های صداپیشگان فیلم اجازه نمی دهد بینندگان از فیلم خسته شوند. همچنین جلوه های تصویری ای که برای حیوانات فیلم به کار رفته به گونه ای است که احساس می کنید با موجوداتی انیمیشنی روبرو هستید که ناگهان به شکل حیوانات واقعی ظاهر شده اند و به همین خاطر همین عجیب بودن آنها جذابیتشان را حفظ می کند. دولیتل فیلمی است که برای سرگرمی خانوادگی و به خصوص برای دیدن بچه ها ساخته شده است و هماهنگی شخصیت های مختلف در اجرای شوخی ها و ریتم سریع فیلم آنرا به گزینه خوبی برای تماشای خانوادگی تبدیل می کند.

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 76%
نظر مثبت:
نقدهای منفی ای که این فیلم دریافت کرده به خاطر این است که منتقدان فراموش کرده اند این فیلم برای بچه ها ساخته شده است. به عنوان یک پدر از دیدن این فیلم با پسر هشت ساله م خیلی خوشحالم چون هم هر دو سرگرم شدیم و هم فیلم به اندازه کافی آموزنده بود.
نظر منفی:
با وجود اینکه جلوه های تصویری به کار رفته برای حیوانات فیلم به نظرم بسیار خوب هستن اما نمیتونن مشکلات داستان اون رو جبران کنن. بازی دانی جونیور میتونست برگ برنده فیلم باشه اما داستان فیلم جوریه که بهش اجازه بازی خوب رو نمیده.

دیالوگ برگزیده:
دکتر دولیتل: ترسیدن مشکلی نداره این حماقته که آدم رو تو دردسر میندازه.

جزئیات:
در آوریل 2019 بخش هایی از فیلم دوباره فیلمبرداری شد و هزینه زیادی را به تهیه کنندگان فیلم تحمیل کرد.
این اولین نقش رابرت دانی جونیور پس از «قاضی» (2014) است که به شخصیت مرد آهنی ارتباطی ندارد.
رابرت دانی جونیور و تام هالند (صداپیشه شخصیت جیپ) قبلا در فیلم کاپیتان امریکا: جنگ داخلی و انتقام جویان: آخر بازی با همدیگر همکاری داشته اند.
وقتی تهیه کنندگان متوجه شدند به فیلمبرداری دوباره بعضی صحنه ها نیاز دارند، ست روگان مسئولیت این قسمت ها را بر عهده گرفت.
ابتدا قرار بود نیکلاس کیج در نقش شاه راسولی ایفای نقش کند اما او پیشنهاد بازی در این نقش را رد کرد.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به انیمیشن

دولیتل

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این انیمیشن را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری