پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Only

«تنها» فیلمی امریکایی در ژانر علمی تخیلی و درام و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط تاکاشی دوشر کارگردانی و نوشته شده است. از بازیگران «تنها» می توان به فریدا پینتو، لزلی اودوم جونیور و چندلر ریگز اشاره کرد. فیلم در تاریخ 6 مارچ به صورت محدودی اکران شد و سپس در سرویس های آنلاین پخش فیلم به نمایش درآمد.
نویسندگان:
تاکاشی دوشر
فیلمبرداری: شان استاگمایر
تدوین: جاش لند
موسیقی: جان کیفر، مایکل دین، پارسونز


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 40% را بر اساس 15 ریویو بدست آورده است و در سایت متاکریتیک فیلم نمره 53 از 100 را بر اساس نظر 11 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.
«خوب نیست وقتی یک فیلم آخرالزمانی می بینید به این فکر کنید که اگر زوج اصلی فیلم به جلسات مشاوره بروند، مشکلاتشان حل می شود»
- فرانک شک (هالیوود ریپوتر)

یادداشتی بر فیلم «تنها»
تنها آینده را به شکلی تاریک به تصویر می کشد. دومین فیلم تاکاشی دوشر رابطه عاطفی پرفراز و نشیب زوجی را نشان می دهد که در جهانی آخرالزمانی گرفتار شده اند. جایی که یک ویروس مرگبار تمام جمعیت زنان زمین را از بین برده است. تعقیب سرنوشت این زوج داستان جمع و جوری را خلق می کند که فیلم را به گزینه بهتری برای سرویس های پخش آنلاین تبدیل می کند تا اکران سینمایی. کاری که توسط پخش کنندگان فیلم به درستی انجام شد و باعث محبوبیت فیلم در سرویس های آنلاین پخش فیلم شد. فریدا پینتو و لزلی اودوم جونیور از همان لحظات اول به شکل باورپذیری زندگی این زوج را نمایش می دهند.
داستان در روز 400 شروع می شود. ویل و الا در شرایط اضطراری ناشی از ویروس با موفقیت در قرنطینه خانگی مانده اند. این روزی است که پلیس به در خانه می آید و این زوج تصمیم می گیرند فرار کنند. در فلش بک هایی زندگی معمولی این زوج پیش از شیوع ویروس مرگبار را می بینیم. داستان با نشان دادن این فلش بک ها در طول داستان اطلاعات ضروری درمورد شخصیت هایش را به مخاطب منتقل می کند. فیلمبردار فیلم تنهایی این زوج را با رنگ خاکستری به تصویر می کشد که حس یکنواخت بودن زندگی در قرنطینه را به خوبی منتقل می کند.
وقتی این زوج فرار می کنند، تصاویری از روزهای 44 تا 238 پخش می شود که با ارائه اطلاعات بیشتر باعث تشدید تنش می شود. اخبار تلویزیون اعلام می کند که جایزه ای 2 میلیون دلاری در انتظار زنی است که بتواند برای تولد دوباره انسان ها مورد استفاده قرار بگیرد. در این بخش ها مضامین عمیقی درمورد چیزهایی که باعث می شوند زندگی ارزش زیستن را داشته باشد و چیزهایی که باعث پایداری عشق می شوند مطرح می گردند. در همین حین دوشر حس ترس و بدبینی ای که در اوج بحران گریبانگیر امریکا شده را به خوبی منتقل می کند. «تنها» نمی تواند به اندازه «یک جای ساکت» یا «جاده» تصویری نو از جهان پساآخرالزمانی ارائه دهد اما به عنوان یک فیلم مستقل بسیار حرفه ای و استاندارد ساخته شده است. بازیگران به خوبی از پس نقش هایشان برآمده اند و به خصوص بازی فریدا پینتو در لحظاتی بسیار درخشان است.
واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
با توجه به بودجه پایین فیلم این کار موفقیت بزرگی برای تاکاشی دوشر حساب می شود. فیلم ترکیب عجیب و غریبی از «داستان ندیمه» و «رومئو و جولیت» است! این ایده که برای دو زمان مختلف فیلم دو رنگ مجزا در نظر گرفته شده خیلی خوب در فیلم کار می کند و هماهنگی بین دو شخصیت اصلی باعث جذابیت فیلم می شود. اگر طرفدار سینمای آخر الزمانی هستید حتما از این فیلم لذت می برید.
نظر منفی:
فیلم بین آثار کم بودجه امسال فیلم بدی حساب نمیشه اما داستانش بیش از حد قابل پیشینیه که البته می تونست قابل تحمل باشه به شرطی که فیلم یکم سریع تر جلو می رفت و کند نبود. به نظرم اگه وقت بیشتری روی فیلمنامه گذاشته می شد میتونست فیلم خیلی بهتری بشه.

جزئیات:
هم زمانی پخش آنلاین فیلم با شیوع ویروس کووید-19 باعث توجه بیشتر مخاطبان به این فیلم شد.
تاکاشی دوشر (کارگردان) پیشتر فیلم Still (2018) را ساخته است.
فریدا پینتو پیشتر در فیلم موفق «میلیونر زاغه نشین» (2008) بازی کرده است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

تنها

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری