پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Grudge

کینه فیلمی امریکایی در ژانر وحشت و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط نیکلاس پش کارگردانی شده و تهیه کنندگی آنرا کارگردان مشهور امریکایی سم ریمی به عهده داشته است. ابتدا اعلام شد که این فیلم قرار است بازسازی ای متفاوت از فیلم سال 2004 کینه باشد اما بعدتر مشخص شد که اتفاقات این فیلم همزمان و پس از اتفاقات فیلم سال 2004 رخ می دهند. از بازیگران «کینه» می توان به اندریا رایزبرو، دمیان بیچیر، جان چو و بتی گیلپین اشاره کرد. این فیلم در 3 ژانویه 2020 در امریکا اکران خود را شروع کرد و به فروش 49 میلیون دلاری رسید.
نویسندگان:
نیکلاس پش
عوامل:
فیلمبرداری: زاکاری گالر
تدوین: گاردنر گولد، کن بلک ول
موسیقی: نیوتون برادرز

بودجه کلی: $10,000,000
فروش جهانی: $49,506,793


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 20% را بر اساس 113 ریویو بدست آورده که معادل نمره 4/22 از 10 است: «کینه ترس هایش را به شکلی قابل پیش بینی و ضعیف به مخاطبانش عرضه می کند و این باعث می شود بازی بازیگران با استعدادش هم دیده نشود». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 41 از 100 را بر اساس نظر 27 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.
«اینکه جلوه های ویژه خشونت آمیز فیلم با گریم ایجاد شده اند و نه با کامپیوتر به خلق فضای وحشت آور فیلم کمک می کند هر چند در نگاه آخر این فیلم به طور کلی آنقدر ترسناک نیست»
- کریس اوانجلیستا (اسلش فیلم)

یادداشتی بر فیلم «کینه»
فیلم جدید سری کینه بازسازی ای متفاوت از نسخه سال 2004 کینه است و هرچند بر اساس داستان کلی این سری ژاپنی نوشته شده اما شخصیت ها و روح های متفاوتی را معرفی می کند. داستان با کاراگاه مالدون (اندریا رایزبرو) شروع می شود که به تحقیق روی یک پرونده قتل مشغول می شود. او مادری تنهاست و با فرزندش زندگی می کند. او به زودی با موقعیت های عجیبی روبرو می شود و به این نتیجه می رسد که باید از خود و فرزندش در مقابل نیروهای ماورایی دفاع کند.
نویسنده و کارگردان فیلم نیکلاس پش المان های جالبی را برای گسترش داستان فیلم در اختیار داشته است. او چند خط داستانی مجزا را در فیلم ایجاد می کند که بسیار به جذابیت فیلم کمک می کند و خانواده های مختلفی را نشان می دهد که همگی تحت تاثیر کینه قرار می گیرند. اما این ایده های خوب نمی توانند به نتیجه جالبی در فیلم بیانجامند و دلیل آن هم چیزی نیست به جز فیلمنامه ای که در ارائه اتفاقات داستان عجله می کند. ما هیچ زمانی برای شناختن این خانواده ها نداریم و به همین خاطر به سرنوشتشان اهمیتی نمی دهیم. با این وجود بازی های بازیگران فیلم بسیار خوب هستند و آن ها موفق شده اند از شخصیت های سطحی شان انسان هایی باورپذیر بسازند که تا حدودی با بینندگان ارتباط برقرار می کنند. بازی جان چو و بتی گیلپین که زوج جوانی در کار املاک هستند بسیار دیدنی است.
داستان فیلم روی ترساندن ناگهانی مخاطبان حساب ویژه ای باز کرده است. هرچقدر هم به ترس های ناگهانی در سینما علاقه داشته باشید بازهم موقع تماشای فیلم احساس می کنید که باید چیز بیشتری از این ترس های صرفا صوتی و تصویری به شما نشان داده می شد و این چیز بیشتر همان داستان و شخصیت هایی است که در این فیلم به خوبی پرداخت نشده اند. نیکلاس پش (کارگردان) که قبلا فیلم «چشمان مادرم» را کارگردانی کرده فیلمساز توانایی در این ژانر محسوب می شود و همین توانایی اوست که باعث میشود فیلم تا حدی از گزند فیلمنامه ضعیف خود در امان بماند. استفاده از افکت های صوتی در فیلم باعث خلق فضایی خفه کننده و وحشت آور در فیلم می شود. همچنین قاب های فیلم به گونه ای هستند که بازیگران کمی خارج از مرکز قاب قرار می گیرند تا بیننده با وسواس به جستجوی فضای خالی پشت سرشان بپردازد و دائم در حال و هوای فیلم بماند.
اگر آزادی عمل بیشتری به نیکلاس پش داده می شد تا ماجرای فیلم را بیشتر تغییر دهد کینه (2020) میتوانست به فیلمی کابوس وار همچون «چشمان مادرم» تبدیل شود اما این فیلم تنها یک فیلم ترسناک دیگر در سری فیلم های کینه است و هرچند به اندازه ادامه های دیگر این سری خوب است اما موفق نمی شود آنرا به سطح دیگری از وحشت و داستانگویی برساند.

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 23%
نظر مثبت:
این فیلم یک سری المان های جدید رو به سری کینه اضافه می کنه. تعدادی ترس ناگهانی کلیشه ای توی فیلم وجود دارند اما داستان و طراحی صوتی فیلم باعث میشه از اون لذت ببرید، مخصوصا اینکه چند تا خط داستانی مجزا توی فیلم وجود دارن خیلی اون رو جذاب تر کرده.
نظر منفی:
این فیلم توی نقطه عجیبی قرار گرفته. از یک طرف برای کسایی که به فیلمای ترسناک عمیق کمپانی A24 علاقه دارن بیش از حد سطحیه و پرش های ناگهانی داره و از طرف دیگه سرعتش کمه و نمیتونه طرفدارای فیلم های ترسناک شوک آور رو راضی کنه.

دیالوگ برگزیده:
کاراگاه ویلسون: من هنوز هم می تونم صداشون رو بشنوم... هنوز هم میتونم حس کنم که اونها باهام هستن.

جزئیات:
ابتدا قرار بود این فیلم داستان کل سری را از نو بنویسد و خانواده سائکی را حذف کند اما سپس تصمیم نویسندگان عوض شد.
این اولین فیلم کینه است که تاکاشی شیمیزو (خالق اولین فیلمهای ژاپنی کینه) هیچ دخالتی در ساخت آن نداشته است.
شماره پلاک خانه تسخیر شده در فیلم 44 است که به عدد بدیمن 4 در فرهنگ ژاپنی اشاره دارد.
نیکلاس پش گفته است که دوست دارد ادامه های این فیلم تاثیر نفرین بر نقاط دیگر جهان مثل اروپا و استرالیا را نشان دهد.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

کینه

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری