پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره انیمیشن Lady and the Tramp

بانو و ولگرد انیمیشنی امریکایی در ژانر موزیکال و عاشقانه و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط چارلی بین کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا اندرو بوهالسکی و کری گرنلوند نوشته اند. این فیلم اقتباسی است از یکی از انیمیشنهای دیزنی به همین نام در سال 1955 و از صداپیشگان مطرح آن می توان به تسا تامپسون، کرسی کلمونز و سم الیوت اشاره کرد. «بانو و ولگرد» در تاریخ 12 نوامبر 2019 بر روی پلتفرم دیزنی پلاس پخش شد.
نویسندگان:
اندرو بوهالسکی، کری گرنلوند
عوامل:
فیلمبرداری: انریکه چدیاک
تدوین: ملیسا برثرتون
موسیقی: جوزف تراپانیز

بودجه کلی: $60,000,000
فروش جهانی: پخش اینترنتی
واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 65% را بر اساس 51 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/91 از 10 است: «بانو و ولگرد با سگ های بامزه و بازی عالی صداپیشگانش موفق می شود به فیلم سرگرم کننده ای تبدیل شود اما نتوانسته برخی از جنبه های مثبت فیلم بانو و ولگرد سال 1955 را تکرار کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 48 از 100 را بر اساس نظر 12 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.
«در بین بازسازی هایی که از آثار قدیمی دیزنی انجام شده، بانو و ولگرد فیلم بسیار خوبی محسوب می شود»
- مونیکا کاستیلو (راجر ایبرت)


یادداشتی بر فیلم «بانو و ولگرد»
بازسازی انیمیشن های قدیمی کمپانی دیزنی درکنار فیلم های ابرقهرمانی و مجموعه جنگ ستارگان یکی از ارکان این استودیو را تشکیل می دهد. به همین خاطر تعجبی ندارد که از بازسازی فیلم محبوب «بانو و ولگرد» برای کشاندن مخاطب ها به پلتفرم دیزنی پلاس استفاده شده است. هرچند این انیمیشن به اندازه «شیرشاه» پر طرفدار نیست اما از انیمیشن های کلاسیک این استودیو حساب می شود که طرفداران سرسخت خودش را دارد و می تواند برای استقبال بیشتر از سرویس آنلاین دیزنی پلاس مفید باشد.
بانو سگی است که به عنوان هدیه کریسمس باز طرف جیم دیر به همسرش داده می شود. این سگ به عزیزترین عضو خانواده تبدیل می شود و همه به نیازهای او توجه می کنند تا اینکه جیم دیر و همسرش صاحب فرزند می شوند و جایگاه بانو در خانواده مورد تهدید قرار می گیرد. در اینجاست که ناگهان سر و کله ترمپ پیدا می شود. ترمپ در خیابان زندگی می کند و از زندگی اش راضی است. او داشتن خانواده و زندگی با آدم ها را مانع آزادی اش می داند و به بانو هشدار می دهد که با آمدن قدم نو رسیده هرگز صاحبانش او را مثل قبل دوست نخواهند داشت.
اگر انیمیشن قدیمی «بانو و ولگرد» را دیده اید، غافلگیری های داستانی زیادی برای شما وجود ندارد. داستان تقریبا تکرار انیمیشن سال 1955 است و مانند بازسازی های دیگر دیزنی تغییرات انجام شده همگی در جزئیات داستان هستند و ساختار کلی آن ثابت مانده است. در این فیلم تعدادی از آواز های فیلم قبلی تغییر کرده اند و تغییراتی در شخصیت گربه های فیلم به وجود آمده است. در حالی که بانو و ترمپ قدرت تجاری «شیرشاه» را ندارد اما از لحاظ سینمایی مشابه آن است. هر دو فیلم تلاش می کنند حیوانات را به واقعی ترین شکل ممکن تصویر کنند، نه تنها از نظر صحبت کردن بلکه جزئیات اندام و صورت سگ ها هم به دقیق ترین شکل ممکن در این فیلم پرداخت شده اند. اما این فیلم تفاوت هایی با «شیرشاه» دارد که بسیار به نفع آن تمام شده اند.
یک تفاوت مهم این است که از سگ های واقعی در ساخت فیلم استفاده شده است. جلوه های ویژه برای حرف زدن و برخی حرکات دیگر استفاده شده اند اما در بقیه بخش های فیلم این ها واقعا سگ هایی هستند که در نقش این شخصیت ها بازی می کنند. هر بار که سگ ها با یکی از انسان ها در ارتباط قرار می گیرند درست همانطوری واکنش نشان می دهند که ما از سگ ها انتظار داریم. یکی از نکات مثبت دیگر فیلم این است که روی شخصیت های انسان فیلم تمرکز بیشتری گذاشته شده است. در انیمیشن قدیمی شخصیت هایی مثل دارلینگ و جیم دیر تنها از زاویه دید سگ ها دیده می شدند اما در این فیلم به این شخصیت ها پرداخته می شود. با وجود اینکه همچنان شخصیت های اصلی فیلم بانو و ولگرد هستند اما شکارچی فیلم با شخصیت پردازی خوب به یک ضدقهرمان جذاب برای فیلم تبدیل شده است، چیزی که در نسخه قدیمی انیمیشن وجود نداشت.
بازی های عالی صداپیشگان فیلم کمبود روابط عاطفی در فیلمنامه را جبران می کند. بازی های جاستین ترو و تسا تامپسون در فیلم بسیار هماهنگ هستند و این دو انگار در یک کمدی- رمانتیک معمولی بازی می کنند و با همان راحتی و بی خیالی دیالوگ هایشان را ادا می کنند. بانو و ولگرد فیلمی نیست که ریسک زیادی در ساخت آن انجام شده باشد اما تمام اجزای خود را با موفقیت به کار می گیرد تا به فیلمی سرگرم کننده تبدیل شود و این دقیقا همان چیزی است که سرویس آنلاین دیزنی پلاس در این لحظه به آن نیاز دارد.
واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 51%
نظر مثبت:
یک بازسازی زیبا از بانو و ولگرد، فیلم خانوادگی ای که پر از لحظات زیبا و موسیقی های به یاد ماندنیه. کاری که با CGI انجام شده واقعا جای تحسین داره و بازی صداپیشه ها هم عالیه.
نظر منفی:
اگر انیمیشن قدیمی «بانو و ولگرد» رو ندیده باشید ممکنه از این فیلم لذت ببرید اما اگه از طرفدارای اون فیلم باشید فورا متوجه میشید که این فیلم به نسبت اون چقدر ضعیفه. بعضی از بهترین لحظه های فیلم اصلی در اینجا حذف شدن و تغییراتی که توی داستان انجام شده اصلا خوب نیستن.

دیالوگ برگزیده:
ولگرد: اگه آزاد باشی هر روز میتونه یه ماجراجویی تازه باشه.

جزئیات:
قایقی که بانو و ترمپ سوار آن می شوند، «مونتی رز» نام دارد. این نام از نام واقعی سگ هایی که این شخصیت ها را بازی می کنند گرفته شده است.
شکارچی ای که به دنبال گرفتن ولگرد است در این فیلم نقش پررنگ تری به نسبت انیمیشن قدیمی دارد.
این اولین بازسازی دیزنی است که به جای سینما اولین نمایش خود را بر روی دیزنی پلاس تجربه می کند.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به انیمیشن

لیدی و ترمپ

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این انیمیشن را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری