پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Godfather: Part II

«پدرخوانده بخش دوم» فیلمی امریکایی در ژانر جنایی و محصول سال 1974 است. این فیلم توسط فرانسیس فورد کاپولا کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا کاپولا با همکاری ماریو پوزو نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به آل پاچینو، رابرت دنیرو، رابرت دووال، دایان کیتون و لی استراسبرگ اشاره کرد. «پدرخوانده 2» دومین فیلم از سه گانه پدرخوانده است و ماجرای آن در ادامه فیلم «پدرخوانده» (1972) قرار دارد. این فیلم در تاریخ 20 دسامبر 1974 در امریکا به نمایش درآمد و مورد استقبال منتقدان و تماشاگران قرار گرفت. «پدر خوانده 2» با بودجه ای 13 میلیون دلاری به فروش 88 میلیون دلار رسید و در مراسم اسکار آن سال موفق شد 6 جایزه از جمله جایزه بهترین فیلم را از آن خود کند. این فیلم در کنار فیلم اول پدرخوانده به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و بزرگترین آثار ژانر جنایی شناخته می شود و حتی برخی از منتقدان آنرا در جایگاهی بالاتر از «پدرخوانده» (1972) قرار داده اند.

نویسندگان:
ماریو پوزو، فرانسیس فورد کاپولا

عوامل:
فیلمبرداری: گوردون ویلیس
تدوین: پیتر زینر، بری مالکین، ریچارد مارکز
موسیقی: نینو روتا

بودجه کلی: $13,000,000
فروش جهانی: $80,000,000



واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 97% را بر اساس 79 ریویو بدست آورده که معادل نمره 9/62 از 10 است: «پدرخوانده 2 با بازی های استادانه دنیرو و آل پاچینو و کارگردانی ماهرانه کاپولا، استاندارد جدیدی برای مجموعه پدرخوانده به وجود آورد که پس از آن خود کاپولا هم نتوانست به آن نزدیک شود.». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 90 از 100 را بر اساس نظر 18 منتقد به دست آورده که نشانگر «تحسین جهانی» است. پدرخوانده 2 در لیست بهترین فیلم های تاریخ سینما در نشریه «اینترتینمنت ویکلی» رتبه هفتم را دارد و در نشریه «TV Guide» به عنوان بهترین فیلم تاریخ سینما انتخاب شده است. منتقدان بازی آل پاچینو در فیلم را بسیار تحسین کرده اند و آنرا بهترین بازی او و یکی از بهترین بازی های تاریخ سینما دانسته اند.


یادداشتی بر فیلم «پدرخوانده بخش دوم»
فیلم اول پدرخوانده آنقدر بی نقص بود که بهتر کردن آن ماموریتی غیرممکن به نظر می رسید. شماره اول پدر خوانده نامزدی 9 جایزه اسکار را کسب کرده و 3 تای آنها را برنده شده بود، فیلمی که موفقیت های بسیار بزرگ تجاری و هنری کسب کرده و توانسته بود برای همیشه به یک پای انتخاب بهترین فیلم تاریخ سینمای امریکا تبدیل شود. اما درست در همین نقطه بود که فرانسیس فورد کاپولا، ماریو پوزو و گروه بازیگران جدید فیلم تصمیم گرفتند ماموریت غیرممکن را به انجام برسانند. آنها توانستند «پدر خوانده بخش دوم» را خلق کنند که به همان اندازه «پدرخوانده» (1972) فیلم خوبی است و در بعضی جنبه ها نسبت به آن کیفیت بالاتری دارد. فیلمی که مثل فیلم اول این مجموعه جایزه اسکار بهترین فیلم را به دست آورد و بازی فوق العاده دنیرو در آن اسکار بازیگری نقش مکمل مرد را کسب کرد. در طول تاریخ سینما تنها نقش ویتو کورلئونه توانسته برای دو بازیگر (براندو در پدر خوانده 1 و دنیرو در پدرخوانده 2) اسکار بیاورد. پدرخوانده 2 به جای آنکه بخواهد در سایه موفقیت های فیلم اول باقی بماند، آنرا گسترش داده و عمق مضامین آنرا افزایش می دهد.
داستان فیلم بین گذشته و حال در رفت و آمد است و بخش هایی از ماجرای حال حاضر مافیا (به رهبری مایکل) را با داستان بناکردن خانواده در دهه 20 به هم متصل می کند. فیلم با این روایت موازی موفق می شود تضاد اتفاقات را نشان دهد، اینکه چگونه ویتو کورلئونه در دهه 20 خانواده کورلئونه را ساخت و حالا مایکل مجبور می شود آنرا نابود کند. فیلم نشان می دهد که به دست آوردن قدرت بهای سنگینی دارد، به خصوص اگر این چنین سرد و بی رحمانه به کار گرفته شود. بازی دنیرو در این فیلم بسیار تحسین شده است، او در فیلم دیالوگ های کمی دارد و همین دیالوگ ها هم اکثرا به زبان ایتالیایی هستند اما او چنان به نقش ویتو کورلئونه نزدیک شده است که می توان گفت توانسته از زیر سایه سنگین مارلون براندو بیرون بیاید. با وجود بازی درخشان دنیرو، بار اصلی فیلم روی دوش آل پاچینو است. او بازی اش را در اینجا با آرامشی ترکیب کرده که در کارنامه بازیگری او کمتر شاهد آن بوده ایم. چشم های او معمولا سنگین هستند و انگار بیشتر اوقات حوصله اش از موقعیت ها سر می رود. اما همین بازی استادانه او که انگار هیچ حس انسانی ای در چهره اش باقی نمانده باعث می شود در لحظاتی که شاهد غلیان احساسات او هستیم تاثیر این نمایش احساسات چند برابر شود. علت این که مکالمه کی و مایکل قبل از برگزاری دادگاه آنقدر تاثیرگذار است به این مسئله برمی گردد که بیشتر وقت فیلم را از دیدن چهره برافروخته پاچینو محروم بوده ایم.
هر فیلم جنایی‎ای که پس از این دو فیلم پدرخوانده ساخته شده وامدار این دو اثر ماندگار است چرا که این فیلمها تصویر مدرن از مافیا و جرائم سازمان یافته را به وجود آورده اند. نمای آخر فیلم نشستن مایکل بر روی یک صندلی را نشان می دهد، درست همانطور که پدرش همیشه میخواست حالا او کنترل همه چیز را در اختیار دارد؛ اما به چه قیمتی؟ او حالا به چه کسی می تواند اعتماد کند؟
نویسنده: اسکات نش
منبع: www.threemoviebuffs.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 97%
نظر مثبت:
داستان پدرخوانده 2 از فیلم اول این سری تعلیق بیشتری داره و جذابتره. فیلم یک شاهکاره سینمایی و توصیه میکنم اون رو حتما ببینید اما دقت کنید که بهتره اول فیلم «پدرخوانده» (1972) رو دیده باشید.
نظر منفی:
فیلم اول تازگی و شدت بیشتری داشت اما این یکی کنده و خیلی طول میکشه تا داستانش رو تعریف کنه داستان فیلم بخش بخش نوشته شده و بهتر بود در قالب یه سریال ساخته می شد.

دیالوگ برگزیده:
مایکل: پدرم چیزای زیادی بهم یاد داد. اون توی همین اتاق بهم یاد داد که: دوستات رو نزدیک نگه دار و دشمنات رو نزدیک تر.

جزئیات:
• رابرت دنیرو برای بازی در نقش ویتو کورلئونه چهار ماه را به یادگیری لهجه سیسیلی اختصاص داد و نیز سه ماه در سیسیل زندگی کرد.
• فرانسیس فورد کاپولا به خاطر فشار روانی شدیدی که ساخت پدر خوانده 1 به او تحمیل کرده بود می خواست نقش تهیه کننده را به عهده بگیرد و ساخت فیلم را به مارتین اسکورسیزی بسپارد اما این پیشنهاد مورد قبول مسئولان استودیو قرار نگرفت و در نهایت خودش کارگردانی فیلم را برعهده گرفت.
• پدرخوانده 2 اولین فیلمی است که به عنوان یک ادامه (یعنی شماره چندم از یک سری فیلم) موفق می شود جایزه اسکار بهترین فیلم را تصاحب کند.
• آل پاچینو در طول فیلمبرداری چندین بار با تقاضای حقوق های سنگین و بازنویسی فیلمنامه، کار را مختل کرده بود. او به سرعت پایین کار کاپولا (کارگردان) معترض بوده است.
• جیمز کان (سانی لئونه) برای بازی در تک صحنه انتهایی فیلم (که در فلش بک اتفاق می افتد) حقوقی معادل با کل حقوقش برای فیلم اول را درخواست کرده بود. تهیه کنندگان فیلم بلافاصله این درخواست عجیب را پذیرفته اند.
• فیلمبرداری این فیلم 104 روز طول کشیده است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

پدرخوانده : قسمت2

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری