پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Blow the Man Down

منفجر کردن فیلمی امریکایی در ژانر کمدی و هیجانی و محصول سال 2019 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط بریجت سوج کول و دانیل کرودی انجام شده و از بازیگران آن می توان به مورگان سیلور، سوفی لو و آنت او تول اشاره کرد. «منفجر کردن» در جشنواره تریبکا اکران شد و سپس در تاریخ 20 مارس 2020 از طریق سرویس آمازون پرایم به نمایش درآمد.
نویسندگان:
بریجت سوج کول، دانیل کرودی
عوامل:
فیلمبرداری: تاد بانهانزل
تدوین: مارک وایوز
موسیقی: برایان مک اومبر، جوردن دیکسترا
واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 99% را بر اساس 78 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/67 از 10 است: «منفجر کردن فیلمی بسیار خلاقانه و بامزه است که با داستان جذابش بیننده را از ابتدا تا انتها درگیر خودش می کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 73 از 100 را بر اساس نظر 13 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.


یادداشتی بر فیلم «منفجر کردن»
«منفجر کردن» فیلم معمایی جمع و جوری است که از ابزارهای قدیمی‎تر فیلمسازی مانند فضاسازی، شخصیت پردازی و داستانگویی استفاده می کند و به همین خاطر نیازی به تکنیک های سطحی ای مثل تدوین سریع ندارد. این فیلم همان کاری را می کند که دیوید لینچ عاشق انجام دادنش است: پیدا کردن حقیقت فاسدی که زیر شهر کوچک و زیبای امریکایی جریان دارد. ایستر کاو یک منطقه ماهیگیری کوچک است که اکثر مردم آن از طریق ماهیگیری زندگی شان را می گذرانند. شهر به صورت غیررسمی توسط گروهی کوچک از چهار زن اداره می شود که معصومیت و ویژگی های اخلاقی خوبشان قدرت آنها را توجیه می کند. حالا یکی از این زنان به نام ماری کانلی از دنیا رفته و دختران او به نام پریسیلیا و ماری بث در اداره زندگی شان به مشکل برخورده اند. فیلم درمورد قتلی است که یکی از این دو خواهر مرتکب می شود و باید با خواهرش آنرا لاپوشانی کند.
داستان هایی از این نوع هیچوقت تنها درمورد وجه معمایی ماجرا نیستند. در این فیلم هم داستان جنایی موجود در فیلم با شخصیت پردازی و نشان دادن روابط بین شخصیت ها غنی می شود. در اینجا سوال اصلی پیدا کردن قاتل نیست، بلکه مسئله پیدا کردن انگیزه کنش ها و واکنش های افراد است. یکی از نقاط قوت بزرگ فیلم فضاسازی آن است. مشهور است که در فیلم های وودی آلن نیویورک یکی از شخصیت های فیلم است، در «منفجر کردن» نیز این شهر کوچک درست به اندازه شخصیت های فیلم از اهمیت داستانی برخوردار است. اما این فضاسازی تنها با فیلمبرداری به دست نیامده، کارگردان های فیلم با هوشمندی از گروهی از ماهیگیرها خواسته اند تا آوازهای محلی آن منطقه را در فیلم اجرا کنند. این آوازها علاوه بر اینکه باعث شده فیلم حال و هوای بومی غنی تری داشته باشد، درمورد داستان فیلم هم اطلاعاتی را منتقل می کنند.
گروه بازیگران فیلم همگی از بازیگران تلویزیونی و گمنام هستند و با اینحال بازی های بسیار درخشانی ارائه می دهند. نیمه اول فیلم تمرکز بیشتری روی دو بازیگر اصلی آن (سوفی لو و مورگان سیلور) دارد و در نیمه دوم فیلم بازیگران دیگری از جمله جون اسکویب و مارگو مارتینداله فرصت بازی پبدا میکنند. مارتینداله شخصیتی (انید دولین) که به راحتی می توانست سطحی و یک بعدی باشد را با بازی خوبش به یکی از جذاب ترین شخصیت های فیلم تبدیل می کند. با انتظار دیدن فیلمی مثل «چاقوکشی» (2019) نباید به سراغ این فیلم رفت. هر دو این فیلم ها در ژانر معمایی هستند اما «منفجر کردن» بیشتر درمورد طبیعت انسانی و خشونتی است که معمولا در جوامع کوچک و دور افتاده وجود دارد و با موفقیت فضای این جامعه و شخصیت های باورپذیرش را ترسیم می کند.
نویسنده: جیمز برادینلی
منبع: www.Reelviews.net


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 78%
نظر مثبت:
بازی های فیلم و داستان پرکشش اون واقعا عالی هستن. داستان معمایی فیلم باعث نمیشه داستان رو متوجه نشید و به جاش مدام غافلگیرتون میکنه.
نظر منفی:
داستان فیلم و فضاسازی اون خلاقانه ست اما از نظر فنی و به خصوص فیلمبرداری کیفیت خیلی پایینی داره.

جزئیات:
• این اولین فیلم بلند بریجت سوج کول و دنیل کرودی است.
• اگر به این فیلم علاقه دارید دیدن فیلم فارگو (1996) را از دست ندهید.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

منفجر کردن

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری