پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Ip Man 4: The Finale

ایپ من 4: نهایی فیلمی هنگ کنگی در ژانر هنرهای رزمی و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط ویلسون ییپ کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا ادموند وونگ، دانا فوکوزاوا، چان تای لی و جیل لونگ لای لین نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به دانی ین، وو یو و وانس وو اشاره کرد. «ایپ من 4: نهایی» در تاریخ 20 دسامبر 2019 در چین به نمایش درآمد و با فروش 193 میلیون دلاری به پرفروش ترین فیلم تاریخ این کشور تبدیل شد.
نویسندگان:
ادموند وونگ، دانا فوکوزاوا، چان تای لی، جیل لونگ لای لین
عوامل:
فیلمبرداری: سو کونگ چنگ
تدوین: کافای چونگ
موسیقی: کنجی کاوای

بودجه کلی: $52,000,000
فروش جهانی: $193,100,000

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 89% را بر اساس 28 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/6 از 10 است: «ایپ من 4 پر از اکشن و هنرنمایی رزمی دانی ین است و پایان راضی کننده ای را برای این مجموعه اکشن رقم می زند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 62 از 100 را بر اساس نظر 11 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فیلم «ایپ من 4: نهایی»
سری ایپ من که با ستاره اصلی‎اش دانی ین شناخته می شود حالا به چهارمین و آخرین شماره خود رسیده است. این کار با حفظ سطح بالایی از کیفیت در تمام شماره های سری انجام شده و در طول این سالها دیده ایم که این کار چقدر سخت است. مجموعه های بسیاری را دیده ایم که از شماره دو به بعد به شدت افت کرده و نتوانسته اند موفقیت های قبلی شان را تکرار کنند اما ایپ من حتی در شماره 4 خود همچنان جذابیت خود را حفظ کرده و کنجکاوی طرفداران هنرهای رزمی را بر می انگیزد.
اولین دلیل این موفقیت ها خودِ دانی ین است که سال هاست یک سوپراستار درجه یک سینمای چین به حساب می آید و با موفقیت همین فیلم های ایپ من توانست خودش را به تولیدات بزرگی از سینمای هالیوود مانند «روگ وان» و «3 ایکس» برساند. ایپ من ترکیب ایده آلی از شخصیت و خود بازیگر است، یک ورزشکار هنرهای رزمی که به شدت در کارش مهارت دارد و همزمان مرد نجیب و خوبی هم هست. همین هماهنگی بین بازیگر و نقش است که باعث می شود بیننده تک تک مشت و لگدهای فیلم را باور کند و اطمینان داشته باشد که مشکلات هرچقدر هم که زیاد باشند باعث نمی شوند ایپ من تصمیم اشتباهی بگیرد. یک عامل دیگر در موفقیت این فیلم ها خود ژانر آنهاست. فیلم بر اساس ماجراهای واقعی نوشته شده اما داستان آن نه درمورد یک خاندان باستانی بلکه مربوط به آدم های یک نسل پیش از ما است. فیلم موفق می شود تعادل درخشانی را بین مبارزات کنگ فو و احساسات انسانی شخصیت هایش برقرار کند. درست در همین صحنه های انسانی است که دانی ین تمام استعداد بازیگری اش را به نمایش می گذارد و از نقش های همیشه‎برنده و روئین‎تن خود فاصله می گیرد.
ایپ من 4 بیشتر داستان را به امریکا می آورد جایی که استاد ایپ باید اولا نوه اش را در سان فرانسیسکو به مدرسه بفرسد و ثانیاً به شاگردش بروس لی سر بزند که با اعضای انجمن های رزمی‎کاران اختلاف پیدا کرده است. در اینجا استاد ایپ با مسائل نژاد پرستانه‎ روبرو می شود چرا که برادران چینی او که سالها در امریکا زندگی کرده اند، بین خودشان و او فرق می گذارند. در واقع این بهترین زمان برای ایپ من است تا با چنین موضوعاتی دست و پنجه نرم کند چرا که در چند ماه اخیر شاهد اوج گیری حملات نژاد پرستانه به چینی ها بوده ایم. ایپ من باید با نجابت و رفتار خوبش بار دیگر استادان کنگ فوی چینی در امریکا را متحد کند و اختلاف آنها با بروس لی را از بین ببرد. درمورد کیفیت صحنه های مبارزه فیلم واقعا لازم نیست حرف تازه ای زده شود. درست مثل شماره های قبلی این سری، طراحی حرکت در این صحنه ها به شکل بسیار درخشانی انجام شده و بینندگان با تک تک حرکات مبارزها همراه می شوند. یکی از بهترین صحنه های مبارزه فیلم توسط شخصیت بروس لی انجام می شود که از حیثیت « وینگ چو» در مقابل سربازان بدبین امریکایی دفاع می کند. این صحنه می تواند در مقابل تصویر ناعادلانه تارانتینو از بروس لی در «روزی روزگاری در هالیوود» قرار بگیرد. به طور کلی تاثیر بروس لی در این فیلم به نسبت فیلم های دیگر این سری بیشتر است و به داستان او بیشتر پرداخته می شود. این گونه است که «ایپ من 4: پایانی» این سری فیلم های کنگ فو- درام را به شکل درخشانی به پایان می برد. این فیلم به اندازه فیلم های دیگر همین مجموعه از کیفیت بالایی برخوردار است و بهترین گزینه ممکن برای کسانی است که به ژانر هنرهای رزمی علاقه دارند.
نویسنده: سیمون ویوینگ
منبع: www.cinapse.co


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 95%
نظر مثبت:
آخرین فیلم از مجموعه ایپ من داستان جذاب تری به نسبت همه فیلمهای قبلی این مجموعه دارد و صحنه های اکشن آن فوق العاده باکیفیت هستند. علاوه بر این نکات از کیفیت عالی تدوین فیلم هم نباید غافل شد که نقش مهمی در جذابیت اکشن فیلم داشته است.
نظر منفی:
این پایان برای سری فیلم هایی که لااقل اکشن خوبی داشتن واقعا ناامید کننده ست. توی این فیلم امریکایی ها خیلی بد نشون داده میشن و کل فیلم خدمت به وطن پرستی چینیه.

دیالوگ برگزیده:
ایپ من: من کنگ فوی چینی آموزش میدم.

جزئیات:
• در فیلم کریس کارلینگ نقش یک سرباز امریکایی را بازی می کند که توسط استاد ایپ شکست داده می شود اما در واقعیت کارلینگ هنرآموز وینگ چون است و از شاگردان استاد لونگ تینگ (یکی از شاگردهای ارشد استاد ایپ) می باشد.
• این فیلم در اولین روز اکران خود در چین موفق شد به فروشی بیشتر از «جنگ ستارگان: استارواکر» دست پیدا کند.
• ویلسون ییپ کارگردان مجموعه فیلم های ایپ من قبلا فیلم «اژدهای سفید» (2004) را کارگردانی کرده است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

ایپ من ۴: نهایی

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری