پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Call of the Wild

آوای وحش فیلمی امریکایی در ژانر ماجراجویی و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط کریس سندرز کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا مایکل گرین بر اساس رمانی به همین نام اثر جک لندن نوشته است. از بازیگران این فیلم می توان به هریسون فورد، دن استیونز و عمر سای اشاره کرد. «آوای وحش» در تاریخ 21 فوریه 2020 در امریکا به نمایش درآمد و به فروش 107 میلیون دلاری رسید.

نویسندگان:
مایکل گرین

عوامل:
فیلمبرداری: یانوش کامینسکی
تدوین: ویلیام هوی، دیوید هاینز
موسیقی: جان پاول

بودجه کلی: $125,000,000
فروش جهانی: $107,600,000


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 61% را بر اساس 180 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/01 از 10 است: «داستان دلنشین جک لندن به شکلی تاثیرگذار در این فیلم به تصویر کشیده شده است اما جلوه های ویژه متوسط فیلم کیفیت آنرا کمی پایین آورده است». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 47 از 100 را بر اساس نظر 42 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.
«این فیلم بهترین بازی هریسون فورد در ده سال اخیر را در خود دارد»
- ادوارد پورتر (ساندی تایمز)


یادداشتی بر فیلم «آوای وحش»
کارگردان انیمیشن های محبوب «چگونه اژدهایتان را تربیت کنید» در اولین فیلم غیر انیمیشنی‎اش به سراغ یکی از بهترین آثار جک لندن به نام «آوای وحش» رفته است. فیلم درمورد سگی به نام باک است که زندگی آرامی را در خانه صاحبش می گذراند تا اینکه دزدیده شده و برای اکتشاف طلا به مناطق قطبی برده می شود. او در آنجا ماجراهای بسیاری را از سر می گذراند و با مردی به نام جان (هریسون فورد) دوست می شود که پس از یک حادثه غم انگیز به شمال آمده تا دوباره خودش را پیدا کند.
جلوه های ویژه دیجیتال «آوای وحش» از نظر کیفیت یکدست نیستند و علاوه بر داشتن دستاوردهای درخشان در زمینه طراحی چهره، گاهی ایراداتی هم دارند. بیشتر فیلمبرداری در استودیو انجام شده و لوکیشن ها بعدتر به تصاویر اضافه شده اند، گاهی اوقات وقتی اشیا واقعی در این محیط ها قرار می گیرند تصاویر کیفیت لازم را ندارند و واقعی از کار درنیامده اند. اما در لحظاتی که تمام تمرکز فیلم روی آیتم های دیجیتال (مانند سگ ها) است فیلم از نظر تصویری کیفیت بسیار بالایی پیدا می کند و مخاطب را به خوبی وارد داستان می کند. داستان فیلم حول شخصیت باک و حیوانات دیگری که اطراف او هستند شکل می گیرد. انیماتورهای فیلم موفق شده اند شخصیت پردازی منحصر به فردی را در هر کدام از آنان ایجاد کنند و این کار را با استفاده از طراحی چشم ها، گوش ها و زبان بدنشان انجام داده اند. این موضوع به مشارکت عاطفی بیننده بسیار کمک می کند و باعث می شود روابط آنها به شکلی پرجزئیات در فیلم نشان داده شود، به همین خاطر است که صحنه دعوای باک با یک سگ دیگر بسیار تماشایی از کار درآمده است. نوع انیمیشن به کار رفته در طراحی سگ ها باعث شده احساسات آنها بیشتر قابل مشاهده باشد و نتایجی به مراتب بهتر به نسبت حیوانات CGI شده فیلم «شیر شاه» (2019) به دست بیاید. حیوانات این فیلم به اندازه شیرشاه واقعی نیستند اما از نظر عاطفی مخاطب را بیشتر درگیر خود می کنند.
برخورد فیلم با رمان جک لندن به گونه ای است که بعضی المان های قدیمی آنرا حفظ و به‎روز کرده و بقیه را کاملا کنار گذاشته است. با این وجود داستان تغییر شخصیت باک و مستقل شدن او همچنان ستون فقرات داستان را تشکیل داده و به شکلی موثر روایت شده اند. در برخی نقاط فیلم روح وحشی باک به شکل یک گرگ عظیم در رویاهای او ظاهر می شود و او را دعوت می کند تا به ماجراجویی های بیشتری بپردازد. تکرار این رویاها باعث شده اند فیلم موفق شود تغییر شخصیت باک را به شکلی بسیار موثر و بدون استفاده از کلام نشان دهد. «آوای وحش» داستان شخصیت دوست داشتنی‎اش را به شکلی مدرن و خلاقانه روایت می کند و از تجربه با فرم های تصویری جدید ترسی ندارد.
نویسنده: برندون زاچاری
منبع: www.cbr.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 89%
نظر مثبت:
اگه به بازی هریسون فورد علاقه دارید یا دوست دارید فیلمی ببینید که حالتون رو بهتر کنه دیدن آوای وحش رو از دست ندید. این فیلم داستان فوق العاده ای داره و شخصیت هاش خیلی دوست داشتنی هستند.
نظر منفی:
کیفیت طراحی انیمیشنی سگ ها خیلی پایینه و اصلا قابل باور نیستن. به همین خاطر بیننده نمیتونه به اونا اهمیتی بده و هیچوقت جذب داستان فیلم نمیشه.


جزئیات:
• شخصیت پردازی گروه سگ ها در فیلم بر اساس شخصیت های انیمیشن «سفید برفی و هفت کوتوله» انجام شده است.
• این اولین فیلم غیر انیمیشنی کریس سندرز است. او قبلا فیلم های انیمیشن موفقی همچون «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» را ساخته است.
• تهیه کنندگان فیلم برای ساخت تصویر سگ ها به طور کامل از فناوری CGI استفاده کرده اند تا هیچ سگی برای ساخت فیلم در خطر جانی قرار نگیرد و همچنین این شخصیت ها بتوانند احساسات بیشتری را از خود نشان بدهند.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

آوای وحش

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری