پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره انیمیشن Mosley

موزلی انیمیشنی نیوزیلندی در ژانر ماجراجویی و کمدی و محصول 2019 است. کارگردانی و نویسندگی این فیلم توسط کربی اتکینز انجام شده است. از صداپیشگان فیلم می توان به کربی اتکینز، لیا اتکینز و ریس داربی اشاره کرد. «موزلی» اولین انیمیشن تولید نیوزیلند است و در تاریخ 10 اکتبر 2019 در این کشور به نمایش درآمده است.

نویسندگان:
کربی اتکینز

عوامل:
فیلمبرداری: مارکوس کریستنسن
تدوین: کتی گریوز تون
موسیقی: هری هانسن



واکنش منتقدها:
اکثر منتقدان کیفیت فیلم را به عنوان اولین تولید انیمیشنی کشور نیوزیلند تحسین کرده اند و از آن به عنوان یکی بهترین انیمیشن های سال در منطقه آسیا- اقیانوسیه نام برده اند. انزی هرالد در یادداشت خود در وبسایت شخصی اش فیلم را «قدمی بزرگ برای سینمای نیوزیلند» دانسته و کیفیت کار صداپیشگانِ آن را تحسین کرده است. در زیر یادداشت کوتاه نشریه آرتسینک را درمورد فیلم می خوانیم.


یادداشتی بر فیلم «موزلی»
نیوزیلند تا به حال اکران چنین فیلمی را تجربه نکرده است. قبلا آثار انیمیشنی دیگری توسط کمپانی های نیوزیلندی ساخته شده‎اند اما همه آنها مراحل اصلی ساختشان را در استرالیا طی کرده اند؛ حالا موزلی با همکاری یک کمپانی چینی به اولین انیمیشن نیوزیلندی تبدیل شده و به نسبت تولیدات پیشین با استرالیا از کیفیت بسیار بیشتری نیز برخوردار است. نویسنده و کارگردان فیلم کربی اتکینز حدود دو دهه برای ساخت فیلم صبر کرده و به نظر می رسد نتیجه کار ارزش این صبر را داشته است.
فیلم ماجرای تروفیانت ها را روایت می کند موجوداتی در اندازه اسب و شبیه به فیل که می توانند صحبت کنند و زبان انسان ها را بفهمند. اما انسان ها قدر این موجودات باهوش را نمی دانند و از آنها کار می کشند. موزلی یک تروفیانت است که در مزرعه ای کار می کند و تصمیم می گیرد بر علیه این وضعیت اعتراض کند. به نظر می رسد این موضوع برای یک فیلم بچه گانه زیادی سنگین باشد اما مطمئن باشید که فیلم این طور نیست و داستانش را به گونه ای تعریف می کند که برای بچه های کم سن و سال هم کاملا قابل فهم است. موزلی (با صدای کربی اتکینز) در مزرعه به کار سخت مشغول است و به خاطر بچه ها و همسر حامله اش تصمیم می گیرد سرش را پایین بیاندازد و کارش را انجام بدهد. او در ابتدا نمی خواهد درمورد نژادش چیزی بداند اما وقتی شرایط سخت تر می شود برای کمک گرفتن از آنها عازم سفر می شود تا شهر افسانه‎ای آپرایتس را پیدا کند.
هرچه داستان فیلم جلوتر می رود استعاره های فیلمساز بیشتر روشن می شوند و می توانید بین داستان فیلم و دنیای واقعی تشابهات زیادی را پیدا کنید. در فیلم این موضوع نشان داده می شود که دانستن پیشینه فرهنگی هر کسی چقدر می تواند او را قدرتمندتر کند. علاوه بر این پیام های دیگری درمورد لزوم حفظ و نگهداری از محیط زیست هم در فیلم وجود دارد، اما بهترین دستاورد فیلم نه تنها داشتن این پیام ها بلکه انتقال آنها به شکلی داستانی و قابل فهم است. از نظر کیفیت انیمیشن در فیلم مشکلاتی وجود دارد که داستان خوب فیلم تا حد زیادی آنها را جبران می کند. همچنین باید توجه داشت که سازندگان فیلم تجربه زیادی در ساخت انیمیشن بلند نداشته و با این وجود توانسته اند در برخی نقاط فیلم چشم اندازهای بسیار زیبایی را خلق کنند که به افزایش کیفیت فیلم بسیار کمک کرده اند. «موزلی» داستانش را به خوبی تعریف می کند و خلاقیت زیادی در زمینه شخصیت پردازی و طراحی موقعیت های جذاب دارد، این فیلم می توان شروعی برای آینده درخشان انیمیشن های نیوزیلندی در سالهای آتی باشد.

نویسنده: لیام ماگورن
منبع: www.artisynq.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 84%
نظر مثبت:
یک انیمیشن خانوادگی عالی با داستان جذاب و شخصیت های دوست داشتنی. امکان نداره از دیدن این فیلم لذت نبرید.
نظر منفی:
داستان فیلم خیلی خوب نوشته شده و پیام های مهمی داره اما جلوه های تصویری اون بیش از حد ضعیف و ارزان قیمت هستند و بد بودنشون حواس آدم رو از ماجرای فیلم پرت می کنه.


جزئیات:
• این اولین انیمیشن ساخته شده در کشور نیوزیلند است.
• کربی اتکینز (کارگردان) قبلا به عنوان انیماتور در انیمیشن «آلوین و سنجاب ها: مسافرت» (2015) همکاری کرده است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به انیمیشن

موزلی

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این انیمیشن را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری