پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره انیمیشن Racetime

وقت مسابقه انیمیشنی کانادایی در ژانر ماجراجویی و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط بنوا گادبات کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا پاول ریساشر، کلاود لاندری و ماکسیم لاندری نوشته اند. از صداپیشگان فیلم می توان به آنجلا گالوپو، لوچیندا دیویس و تاد فنل اشاره کرد. «وقت مسابقه» که دنباله ای بر انیمیشن «وقت نمایش» (2015) محسوب می شود، در تاریخ 7 دسامبر 2018 در کانادا به نمایش در آمده است.

نویسندگان:
پاول ریساشر، کلاود لاندری، ماکسیم لاندری

عوامل:
تدوین: متیو باسولیل
موسیقی: مارتین روی، دوماس


واکنش منتقدها:
اکثر منتقدان پیام های مثبت فیلم و فضای جذاب آنرا تحسین کرده و این فیلم را دنباله ای مناسب برای «وقت نمایش» (2015) دانسته اند. باربارا شالگسر از نشریه اینترنتی کامن سنس مدیا فیلم را از نظر داستان و انیمیشن «ساده و دلنشین» توصیف کرده و دیدن آنرا به «همه بچه هایی که حاضر نیستند برای بازی از خانه بیرون بروند» توصیه کرده است.


یادداشتی بر فیلم «وقت مسابقه»
ما دوست داریم بچه هایمان در فیلم های انیمیشن چه چیزی ببینند؟ آنها باید از این فیلم ها چه چیزهایی یاد بگیرند؟ دیدن چه صحنه هایی ممکن است برای آنها خوب نباشد؟ وقتی می خواهیم کودک از طریق آثار انیمیشن آموزش ببیند همه این سوالات اهمیتی حیاتی پیدا می کنند. این فیلم ها چنان قدرت آموزشی بالایی دارند که می توانند حتی تاثیرگذاری بیشتری به نسبت والدین و معلم ها داشته باشند. فیلم «وقت مسابقه» اقتباسی از کتاب «سگی که جنگ را متوقف کرد» است که توسط بنوا گادبات کارگردانی شده و درمورد روستایی کوچک است که مسابقات سورتمه سواری در آن به صورتی بسیار جدی و حرفه ای برگزار می شود. فرانکی نابغه ای است که می داند می تواند هر مسابقه ای را پیروز شود، اما وقتی زک رقیب او سورتمه فرانکی را عمدا خراب می کند، سورتمه درست قبل از خط پایان خراب می شود. فرانکی نمی خواهد شکست را بپذیرد چون مطمئن است سورتمه اش دستکاری شده است، او می خواهد به همه ثابت کند زک تقلب کرده است و یک بار دیگر با او مسابقه بدهد.
چیزی که من درمورد «وقت مسابقه» بسیار دوست داشتم، فضای مثبت آن بود، فیلم نشان می دهد که هر رقیبی قابل شکست دادن است اما نه با نفرت و خشونت بلکه با مهربانی. ما می دانیم که شخصیت زک آدم خوبی نیست و تقلب می کند و حتی اگر همه چیز واقعی نشان داده می شد کارهایش ممکن بود نتایج وحشتناکی به بار بیاورند. اما شخصیت او به همین جا محدود نمی شود و کلیشه ای باقی نمی ماند. ما او را در لحظات دیگری از فیلم به صورت پسربچه ای تنها می بینیم که دیگر مثل آدم بدها نمی خندد بلکه در تنهایی اش گریه می کند و دوست دارد دوباره پدر و مادرش را ببیند. این تنهایی او کارهای بدش را توجیه نمی کند اما فیلم با نشان دادن این جزئیات همزمان نشان می دهد که در این شرایط داشتن دوست های خوب می توانست چقدر به او کمک کند. «وقت مسابقه» این مضامین مربوط به رقابت و تنهایی را با چنان لحن کودکانه و دلنشینی بیان می کند که هر کودکی می تواند آنها را بفهمد. چیزی در فیلم وجود ندارد که باعث نگرانی والدین شود چرا که اعمال اشتباه شخصیت های منفی هم به گونه ای نشان داده می شوند که در نهایت کودکان از انجام آنها منع می شوند. درست است که یک رقابت مهم در فیلم وجود دارد اما این رقابت تنها بهانه ای است برای نشان دادن یک درس اخلاقی درمورد دوستی و مسئولیت پذیری. «وقت مسابقه» با کیفیت خوب انیمیشن و صحنه های جذابش موفق می شود این نکات رفتاری مثبت را به گونه ای موثر و غیرشعاری به کودکان منتقل کند و این دستاوردی است که بسیاری از فیلم های انیمیشن از رسیدن به آن ناتوان هستند.

نویسنده: اولکار آلاکباروا
منبع: www.moviemovesme.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
این انیمیشن داستان بسیار خوبی داره و شخصیت هاش خیلی باهوش هستند، به همین خاطر بزرگ تر ها هم مثل بچه ها میتونن ازش لذت ببرن.
نظر منفی:
مضمون "هوش در مقابل تقلب" توی فیلم خوب نشون داده شده اما اواسط فیلم یهو جذابیت داستان افت میکنه و حوصله بیننده سر میره. با این حال صحنه های مسابقه واقعا خوب و درگیرکننده ساخته شدن.


جزئیات:
• این فیلم ادامه ای بر انیمیشن «وقت نمایش» (2015) است.
• بنوا گادبات (کارگردان) قبلا سریال «برف بازی» (2017) را ساخته است.


همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به انیمیشن

وقت مسابقه

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این انیمیشن را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری