پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Endless Trench

سنگر بی پایان فیلمی اسپانیایی در ژانر درام تاریخی و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط جان گارانیو، آیتور آرگی و خوزه ماری گوئناگا کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا لویسو بردجو و خوزه ماری گوئنگا نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به آنتونیو دلاتوره و بلن کوئستا اشاره کرد. «سنگر بی پایان» در جشنواره سن سباستین به نمایش درآمد و سپس در تاریخ 31 اکتبر 2019 در اسپانیا اکران شد. فیلمنامه و بازی های این فیلم به شدت مورد تحسین منتقدان قرار گرفته اند.

نویسندگان: 
لویسو بردجو، خوزه ماری گوئنگا

عوامل:
فیلمبرداری: خاوی آگیره اراسو
تدوین: لورنت دوفرک
موسیقی: پاسکال گاین




واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 93% را بر اساس 14 ریویو بدست آورده که معادل نمره 8/17 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 80 از 100 را بر اساس نظر 22 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«داستانی تکان دهنده درباره صبر، مقاومت و ترس»
- بئاتریز مارتینز (فوتوگاراماس)


یادداشتی بر فیلم «سنگر بی پایان»
در سال 1969 به دنبال اعلام عفو عمومی در اسپانیا افراد بسیاری از مخفیگاه هایشان بیرون آمدند که بعضی از آنها بیش از سی سال نتوانسته بودند آزادانه زندگی کنند. اکثر این افراد خودشان را در خانه هایشان محبوس کرده بودند تا از مجازات شدن توسط ژنرال فرانکو دیکتاتور این کشور در امان بمانند. «سنگر بی پایان» داستانی تکان دهنده از چنین کابوسی است. فیلمی که توسط سه کارگردان ساخته شده اما موقع دیدن آن اصلا احساس نمی کنید که تعداد کارگردان های فیلم از بازیگران اصلی آن بیشتر است. یک کلاس درس برای علاقه مندان به نویسندگی که نشان می دهد چگونه می توان از یک موقعیت تک بعدی و دو شخصیت نهایت استفاده را برد. فیلم این موقعیت اولیه را به داستانی پر فراز و نشیب درمورد سرکوب سیاسی، ضعف های انسان و ناامیدی تبدیل می کند اما بیش از همه اینها این فیلم درمورد عشق است. درست است که فیلم درمورد تاریخ اسپانیاست اما این مضمون جهانی (عشق) در آن با چنان ظرافتی پرداخت شده که دیدن آنرا برای هر بیننده ای با هر پیشینه فرهنگی ای لذت بخش می کند. 
اگرچه احتمالا زندگی یک انسان فراری در آن دوران بسیار حوصله سر بر بوده است اما فیلم حتی لحظه ای به این وضعیت دچار نمی شود. خطر اصلی و بزرگی که شخصیت اصلی را تهدید می کند همسایه اوست که مدام او را به لو دادن تهدید می کند، این خطر دائمی موتور روایت فیلم را روشن نگه می دارد و اجازه نمی دهد با فیلمی یکنواخت و خسته کننده روبرو باشیم. واکنش دو بازیگر اصلی فیلم به موقعیت دردناکشان به طرز درخشانی طبیعی و باورپذیر است. بزرگترین عامل تاثیرگذاری فیلم نه تعلیق بلکه شدت عاطفی موجود در بازی این دو بازیگر است. آنها احساسات و عواطف شدید را به گونه ای بازی می کنند که بیننده تا حد زیادی می تواند شرایط روحی این دو نفر را درک کند. 
زمان فیلم حدود دو ساعت و نیم است اما همچنان کم به نظر می رسد چرا که بیننده به دلیل تنش بالای داستان احساس نمی کند چنین زمان زیادی را به دیدن فیلم اختصاص داده باشد. یکی از نکات مثبت فیلم این است که فضای محدود خود را به شکلی خلاقانه به تصویر می کشد تا فیلم از نظر تصویری خسته کننده نشود. نماهای نقطه دید هیگینیو که سعی می کند بفهمد در دنیای بیرون چه اتفاقی در حال رخ دادن است در این راستا بسیار تاثیرگذار عمل می کنند. در «سنگر بی پایان» تصویربرداری و جنبه های فنی به کمک داستان تاثیرگذار فیلم آمده اند تا به دور از هرگونه کلیشه ای نشان دهند که عشق می تواند سرپناه محکمی برای انسان باشد و تا آخر عمر او را در مقابل خطرات بی شمار زندگی محافظت کند.
نویسنده: جاناتان هالند
منبع: www.hollywoodreporter.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 90%
نظر مثبت:
مثل فیلم های دیگری که درمورد حکومت های دیکتاتوری هستند در اینجا هم شاهد حضور افراد قربانی، خائن و غیره هستیم اما جالب اینجاست که هیچ چیزی توی این فیلم کلیشه ای پرداخت نشده و همه جزئیات داستان خاص و جذاب هستند.
نظر منفی:
جنبه های مختلف تصویربرداری و صدابرداری فیلم واقعا حرف ندارن اما داستان فیلم طوری نیست که بشه 147 دقیقه تحملش کرد. فیلم بیش از حد طولانی و کنده و داستان بعد از مدتی چیز تازه ای برای گفتن نداره.

سنگر بی پایان:
هیگینیو: یه خائن فقط به یک نفر خیانت نمی کنه اون تمام بشریت رو زیر سوال میبره.

جزئیات:
• جان گارانیو و خوزه ماری گوئناگا قبلا فیلم تحسین شده «گل ها» (2014) را ساخته اند.
• در ماه های فوریه و مارس 2020 کمپانی نت فلیکس دو فیلم اسپانیایی را به نمایش گذاشت که هر دو زندگی شخصیت هایشان را در فضای بسته به تصویر می کشیدند. «سنگر بی پایان» و «پلتفرم» دو فیلمی بودند که این کمپانی از شرایط قرنطینه برای استقبال بیشتر از نمایش آن ها استفاده کرد.
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

سنگر بی پایان

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری