پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Coda

کودا فیلمی کانادایی در ژانر درام و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط کلود لالوند کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا لوئیس گادبوت نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به پاتریک استوارت، کیتی هولمز و جانکارلو اسپوزیتو اشاره کرد. «کودا» در تاریخ 1 فوریه 2020 در امریکا به نمایش در آمده است.

نویسندگان:
لوئیس گادبوت

عوامل:
فیلمبرداری: گای دوفو
تدوین: کلاود پالاردی
موسیقی: گای پلتیر

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 33% را بر اساس 6 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/5 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 42 از 100 را بر اساس نظر 4 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط است» است. ریچارد روپر از نشریه شیکاگو سان تایمز از 4 ستاره به فیلم 3 ستاره داده و نوشته است: «پاتریک استوارت به درستی برای نقش هنری کول انتخاب شده و یک بازی قدرتمندِ تئاتری ارائه می دهد که برای این شخصیت بسیار مناسب است».


یادداشتی بر فیلم «کودا»
در جایی از فیلم کودا مدیر برنامه های پیانیستِ مشهور فیلم می پرسد: «آیا ما واقعا به یک سی دی دیگر از کارهای گلدبرگ (یک آهنگساز کلاسیک) نیاز داریم؟» همین سوال را درمورد خود فیلم هم می شود پرسید. آیا به یک فیلم دیگر درمورد یک آرتیست پیر که توسط یک زن بسیار جوانتر از خودش از نظر کاری و شخصی احیا می شود، نیاز داریم؟ در جواب این سوال باید گفت، اگر چنین فیلمی به اندازه کودا خوش ساخت و واقعگرایانه باشد قطعا نمی شود ساخت آنرا زیر سوال برد. فیلم در محدوده ای آشنا داستانش را پیش می برد اما سرعت داستان و شخصیت های آن بسیار خوب طراحی شده اند. همچنین بازی های پاتریک استوارت و کیتی هولمز بسیار دلنشین و در عین حال باورپذیر هستند. پاتریک استوارت در نقش هنری کول بازی می کند، نوازنده ای بسیار مشهور که در اواخر دوره کاری اش دچار ترس از اجرا روی صحنه می شود و کیتی هولمز نقش یک روزنامه نگار را برعهده دارد که سعی می کند گزارشی از اجراهای او تهیه کند.
اوایل فیلم وقتی هلن موریسون (با بازی کیتی هولمز) بعد از یک اجرا پیش هنری کول می رود به یاد می آورد که علاقه او به موسیقی در همان سن پایین ناگهان متوقف شده است. این اتفاق پس از این رخ داده که او در یک مسابقه نوازندگی کنترل اعصابش را از دست داده است. در این لحظه ما نمی دانیم چه چیزی واقعیت دارد. آیا کیتی این داستان را سر هم کرده تا بتواند از هنری یک مصاحبه خوب بگیرد یا این داستان واقعیت دارد؟ فرقی نمی کند چون هنری مودبانه تقاضای او را رد می کند. اما بعدتر که موقع اجرا حمله ترس به هنری دست می دهد، کیتی به او ملحق شده و با تغییر اجرا به یک دونوازی آبروی او را نجات می دهد. به همین خاطر هنری به او بدهکار شده و مجبور می شود در مصاحبه شرکت کند.
کلود لالوند (کارگردان) و لوییس گادبوت (نویسنده) از بسیاری از کلیشه های این نوع فیلم ها دوری می کنند و به جای استفاده از آن ها احتمالاتِ داستانی زیرکانه ای را وارد قصه می کنند. برای مثال در چندین جای فیلم این احتمال مطرح می شود که حضور این روزنامه نگار در زندگی هنری نقشه مدیر برنامه های او بوده است تا از نظر احساسی او را سر پا نگه دارد. فیلم مانند نسخه های مشابه روی رابطه هنری و هلن تمرکز می کند اما جزئیات آن بسیار خلاقانه پرداخت شده اند. آلبوم موسیقی فیلم که تعدادی از بهترین آثار پیانوی کلاسیک را در خود دارد قطعا علاقه مندان به موسیقی کلاسیک را راضی خواهد کرد. «کودا» فیلمی است که داستان آشنایی دارد اما به لطف خلاقیت کارگردان و نویسنده اش و همچنین بازی های عالی استوارت و هولمز هرگز حس تکراری بودن را به تماشاگر نمی دهد.
نویسنده: جو لیدون
منبع: www.variety.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 64%
نظر مثبت:
بازی پاتریک استوارت توی فیلم خیلی دیدنیه و داستان عاشقانه فیلم هم تاثیرگذار از کار دراومده، اگه به بازی پاتریک استوارت علاقه دارید این فیلم غافلگیرتون می کنه.
نظر منفی:
بازی استوارت توی فیلمای استار ترِک باعث شده نتونه توی فیلمهای دیگه باورپذیر باشه و اینجا هم دقیقا همون اتفاق میوفته. برای یه داستان عاشقانه بیننده باید خیلی به بازیگرها نزدیک بشه اما اینجا ما انگار همون پکارد (استارترک) رو می بینیم که می خواد یه ماجرای تازه رو تجربه کنه.


جزئیات:
• پیانیستی که نواختن قطعات فیلم را برعهده داشته در جایی از فیلم در یک نقش فرعی کوتاه حضور پیدا می کند.
• کلود لالوند (کارگردان) قبلا فیلم «ده و نیم» (2010) را ساخته است.
• اگر به بازی پاتریک استوارت در فیلم علاقه دارید دیدن سریال «پیشتازان فضا: پیکارد» را از دست ندهید.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

کودا

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری