پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Vast of Night

گستره شب فیلمی امریکایی در ژانر علمی تخیلی و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط اندرو پترسون کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا پترسون به همراه کریگ سانگر نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به سیرا مک کورمیک، جیک هاروویتز و گیل کروناور اشاره کرد. «گستره شب» پس از اکران در جشنواره اسلم‎دنس توسط شرکت آمازون خریداری شد و در تاریخ 29 می 2020 از طریق این سرویس اینترنتی به نمایش درآمد.

نویسندگان:
اندرو پترسون، کریگ سانگر

عوامل:
فیلمبرداری: ام.آی. لیتین منز
تدوین: جونیوس تالی
موسیقی: اریک الکساندر، جرد بالمر


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 91% را بر اساس 160 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/85 از 10 است: «یک فیلم علمی تخیلی خلاقانه و جذاب که آینده ای درخشان را برای کارگردان تازه کارش نوید می دهد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 84 از 100 را بر اساس نظر 33 منتقد به دست آورده که نشانگر «تحسین جهانی» است.


یادداشتی بر فیلم «گستره شب»
گستره شب اولین فیلم اندرو پترسون با معرفی شهر کوچک کایوگا در نیومکزیکو شروع می شود، ما در فضای دهه 50 میلادی قرار می گیریم و دانش آموزان دبیرستانی ای را می بینیم که می‎خواهند اولین بازی بسکتبال فصل را تماشا کنند. یکی از این دانش آموزان به اسم فی که عاشق فیزیک است به عنوان اپراتور رادیو در یک ایستگاه محلی کار می کند. فی و دوستش اورت سیگنال مرموزی را روی رادیو دریافت می کنند که روی برنامه رادیویی اورت اختلال ایجاد می کند و باعث وحشت اهالی کایوگا می شود.
اندرو پترسون که سابقه کارگردانی اش به ساخت تبلیغات تلویزیونی برمی گردد از بودجه محدودش بهترین استفاده ممکن را برده و نماهای تعقیبی بسیار دیدنی ای را به فیلم اضافه کرده است. یکی از این نماها که تقریبا تمام شهر را پوشش می دهد از بهترین نمونه های نماهای طولانی در چند سال اخیر است و اجرای بسیار پیچیده ای دارد. با این وجود نماهای طولانی فیلم فقط به نماهای تعقیبی محدود نشده اند و پترسون گاهی از این نماها برای نشان دادن چهره بازیگرانش استفاده کرده است. یکی از سکانس های درخشان فیلم جایی است که فی (با بازی سیرا مک کورمیک) در یک نمای ده دقیقه ای مدام سعی می کند با افراد مختلف تماس بگیرد و درمورد سیگنال ناشناس اطلاعات دریافت کند. بزرگترین موفقیت «گستره شب» در داستان گویی خلاقانه آن است که هم باعث جذابیت بیشتر ماجرا می شود و هم محدودیت بودجه فیلم را جبران می کند. فیلم سعی کرده از طریق داستان هایی که افراد مختلف تعریف می کنند تنش زیادی را در صحنه ها ایجاد کند و از این طریق تخیل بینندگانش را به کار بگیرد.
با وجود اینکه فیلم را می توان به صورت یک پادکست صوتی هم تصور کرد اما نباید بازی های بسیار خوب مک کورمیک و هارووتیز را در نقش های اصلی فیلم نادیده بگیریم. بازی های این دو نفر هماهنگی زیادی با هم دارند و همزمان توانسته اند وحشت موجود در فضای فیلم را به خوبی منتقل کنند. این رویکرد که وحشت و فضاسازی از طریق بازی ها نشان داده شود اندکی قدیمی است اما در اینجا به خوبی عمل کرده است. دیدن اینکه یک کارگردان توانسته از بودجه ای پایین برای ساخت چنین فیلم خلاقانه ای استفاده کند بسیار تحسین برانگیز است.. در «گستره شب» پترسون (کارگردان) موفق شده یک ایده سنگین را با استفاده از بازی های خوب و فیلمبرداری خلاقانه به تصویر بکشد و شجاعت بالای خود به عنوان یک کارگردان فیلم اولی را نشان دهد. این فیلم بدون تردید یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی سال و از آثاری است که یک کارگردان با استعداد و خلاق را به طرفداران این ژانر معرفی می کند.
نویسنده: کیتی والش
منبع: www.chicagotribune.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 61%
نظر مثبت:
فیلم هم از نظر خلاقیت داستانی و هم کارگردانی فوق العاده ساخته شده و پر از لحظات جذاب و نفس گیره. علاوه بر این بازی های فیلم و فضاسازی اون خیلی خوب انجام شدن و بیننده رو کاملا با داستان درگیر می کنن.
نظر منفی:
فیلمبرداری فیلم واقعا خوبه اما داستان اون بیش از حد کلیشه ای نوشته شده و سرعت مناسبی نداره، علاوه بر این بعضی قسمت های داستان کاملا غیرمنطقی طراحی شدن و اصلا باورپذیر نیستن.


جزئیات:
• نام ایستگاه رادیویی در فیلم (TWOTW) اشاره ای به یک نمایش رادیویی قدیمی در امریکاست که توسط اورسن ولز کارگردانی شده است.
• فیلمبرداری این فیلم در طول 17 روز انجام شده است.
• این اولین فیلم بلند ساخته شده توسط اندرو پترسون است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

گستره شب

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری