پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Da 5 Bloods

«پنج هم خون» فیلمی امریکایی در ژانر درام و جنگی و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط اسپایک لی کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا اسپایک لی به همراه دنی بیلسون، پاول دمئو و کوین ویلموت نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به دلروی لیندو، جاناتان میجرز و کلارک پیترز اشاره کرد. «پنج هم خون» در تاریخ 12 ژوئن 2020 از طریق سرویس آنلاین نت فلیکس به نمایش درآمد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

نویسندگان: 
دنی بیلسون، پاول دمئو، اسپایک لی، کوین ویلموت
عوامل:
فیلمبرداری: نیوتون توماس سیگل
تدوین: آدام گاف
موسیقی: ترنس بلانکارد

بودجه کلی: $35,000,000


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 93% را بر اساس 188 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/98 از 10 است: «انرژی زیاد و جاه طلبی پنج هم خون آنرا به یکی از تاثیرگذارترین آثار کارنامه حرفه ای اسپایک لی تبدیل کرده است.». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 81 از 100 را بر اساس نظر 44 منتقد به دست آورده که نشانگر «تحسین جهانی» است.

یادداشتی بر فیلم «پنج هم خون»
اسپایک لی از معدود کارگردان هایی است که می تواند در مورد جنگ ویتنام فیلم بسازد و همزمان فیلمش با وقایع روز کاملا مرتبط باشد. او که دانش آموخته رشته تاریخ است معمولا سعی می کند نقاط مختلفی را در گذشته به هم وصل کند تا جهت های تکامل فرهنگی جامعه را بیابد. در «پنج هم خون» او بار دیگر به تاریخ امریکا پرداخته است و همچنان روی مسائل تبعیض نژادی تاکید دارد. عنوان فیلم به گروهی 5 نفره از کهنه سربازان جنگ ویتنام اشاره دارد که در طول جنگ چندین شمش طلای امریکایی را دریافت کرده و آنها را فورا دفن کرده اند. چندین دهه بعد 4 نفر از اعضای این گروه که زنده مانده اند بار دیگر به ویتنام سفر می کنند تا گنج گم شده شان را پیدا کنند اما مسیرشان پر از خطرات و غافلگیری های جذاب است.
باید گفت تمام اعضای گروه «پنج هم خون» بسیار خوب بازی می کنند اما در بین بازیگران اصلی فیلم دلروی لیندو درخشش خاصی دارد. او نقش پاول را بازی می کند که طرفدار سیاستمداران جمهوری خواه بوده و با افتخار به ترامپ رای داده است. در نبود کاپیتان نورمن (فرمانده سابق گروه) حالا او به عنوان رئیس گروه شناخته می شود و بازی دلروی لیندو با تمام این ویژگی ها در هماهنگی کامل قرار گرفته است. او عصبی، زخم خورده و درونگراست و انگار تمام مسیر سخت زندگی پاول را در بازی اش خلاصه کرده است اما بخشی از موفقیت او در اجرای این نقش مدیون بازی های عالی گروه بازیگران مکمل فیلم است. کلارک پیترز، ایسیا ویتلاک و نورم لویس در نقش بقیه اعضای گروه شخصیت هایشان را به شکلی کاملا باور پذیر بازی کرده اند و باعث شده اند انرژی ای در این گروه شکل بگیرد که بیننده را به سرعت با خودش همراه می کند. 
اسپایک لی بار دیگر نشان داده که با تیزبینی اش می تواند مسائل فرهنگی جامعه امریکا را به خوبی در فیلمش بازتاب دهد. او تاکنون در آثارش بارها به مسائل نژادی پرداخته و در اینجا هم نشان داده که تغییر چندانی در وضعیت سیاه پوستان به وجود نیامده است. لحن او در مطرح کردن این موارد سنگین و خسته کننده نیست و به خوبی با داستان فیلم جذاب فیلم هماهنگ شده است. اسپایک لی به بیننده اش نمی گوید که باید تغییر را رقم بزند اما داستانش را به گونه ای تعریف می کند که بیننده در پایان فیلم دوست دارد به چنین تغییری در راستای عدالت اجتماعی کمک کند. فیلم داستانش را با تاریخ در تعادلی منطقی قرار داده و همزمان با مطرح کردن انتقادات اجتماعی به شخصیت پردازی اش هم لطمه ای وارد نمی شود. انگار اسپایک لی فرمول جادویی آثار سینماییِ دغدغه‎مند را پیدا کرده و توانسته یک داستان ماجراجویی جذاب را با موسیقی شنیدنی و پیام های سیاسی – اجتماعیِ عمیق ترکیب کند. «پنج هم خون» یک فیلم بسیار تماشایی با شخصیت های جذاب است که بدون تردید در میان بهترین آثار اسپایک لی قرار می گیرد. 
نویسنده: شین اوکانل
منبع: www.cinemablend.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 60%
نظر مثبت:
پنج هم خون انگار دقیقا برای شرایط نژادی امروز امریکا ساخته شده و از این نظر نشون میده که اسپایک لی توی انتخاب موضوعاتش چقدر دقیق عمل می کنه. با وجود اینکه بعضی دیالوگ های فیلم بد نوشته شدن اما کیفیت کلی فیلم و به خصوص بازی های اون فوق العاده ست.
نظر منفی:
داستان و بازی های فیلم بسیار خوب هستند اما اسپایک لی فیلم رو کاملا خراب کرده و نتونسته داستانش رو به شکل موثری تعریف کنه. بدترین نکته فیلم تدوین ضعیفشه که باعث شده اواسط فیلم بسیار خسته کننده از کار در بیاد. 

دیالوگ برگزیده:
وین تران: وقتی توی جنگ حضور داشته باشی میفهمی که هیچوقت قرار نیست کاملا تموم بشه.

جزئیات:
• این اولین فیلمی است که اسپایک لی به صورت اختصاصی برای کمپانی نت فلیکس ساخته است.
• عنوان اولیه فیلمنامه «آخرین گشت زنی» بوده است و شخصیت های اصلی آن همگی سفید پوست بوده اند.
• اسپایک لی قبلا فیلم «بلک کلنزمن» (2018) را ساخته است.


 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

پنج هم خون

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری