پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Pinocchio

پینوکیو فیلمی ایتالیایی در ژانر فانتزی و درام و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط متیو گارونه کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا گارونه به همراه ماسیمو سچرینی نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به روبرتو بنینی، فدریکو للاپی و روکو راپالئو اشاره کرد. «پینوکیو» در تاریخ 19 دسامبر 2019 در ایتالیا به نمایش درآمد و با استقبال منتقدان روبرو شد.

نویسندگان:
متیو گارونه، ماسیمو سچرینی

عوامل:
فیلمبرداری: نیکلای بروئل
تدوین: مارکو اسپولتینی
موسیقی: داریو ماریانلی


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 75% را بر اساس 8 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/5 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 64 از 100 را بر اساس نظر 6 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.


یادداشتی بر فیلم «پینوکیو»
جدیدترین اثر متیو گارونه اقتباسی بسیار جاه طلبانه از رمان پینوکیو اثر کارلو کولودی است. فیلمی که با بازی استادانه روبرتو بنینی در نقش نجار و فدریکو للاپی در نقش پینوکیو توانسته فضای کودکانه و حس خوب این کتاب را حفظ کند. با وجود اینکه فیلم اصلا به اندازه فیلم دیگر گارونه به نام «داستان داستان ها» ترسناک نیست اما در اینجا هم تاحدودی فضای خشن قرن نوزدهم به تصویر کشیده شده است. «پینوکیو» از آن فیلم های عجیب و غریبی است که می تواند از بین بینندگان هر گروه سنی ای طرفدار پیدا کند و تا مدت ها در ذهن آنان باقی بماند.
اولین باری که داستان پینوکیو به شهرت رسید با انیمیشن کلاسیک دیزنی در سال 1940 بود و سپس سریال تلویزیونی این شخصیت محبوبیت این داستان را ادامه داد. خود روبرتو بنینی که در اینجا در نقش نجار بازی می کند هم در سال 2002 اقتباسی از این فیلم را ساخت که البته چندان با استقبال بینندگان همراه نشد. اما فیلم جدید متیو گارونه را باید یک اقتباس بسیار موفق دانست؛ بزرگترین نقطه قوت این فیلم در متصل کردن شرایط اجتماعی پر از نکبت ایتالیا در قرن 19 و داستان فانتزی سرخوشانه فیلم است. داستان فیلم با ژپتوی تنها شروع می شود که یک نجار و عروسک گردان پیر است. او روی یک تکه چوب عجیب و غریب کار می کند که باعث می شود عروسک ساخته شده جان بگیرد و بتواند به شکل یک پسربچه دربیاید. روبرتو بنینی نقش ژپتو را به شکلی بسیار درخشان بازی کرده و عمق عاطفی زیادی را به این شخصیت فرعی اضافه کرده است. بازی او در فیلم و ارتباط پدر و پسری اش با پینوکیو شما را به یاد بازی به یاد ماندنی او در «زندگی زیباست» خواهد انداخت. ماجراهای پینوکیو و ژپتو و درگیری آنها بر سر مدرسه رفتن بسیار سرگرم کننده و جذاب از کار درآمده و وقتی پینوکیو فرار می کند بیننده کاملا نسبت به شخصیت ژپتو همدلی پیدا می کند.
فیلمنامه نوشته شده توسط متیو گارونه و ماسیمو سچرینی به گونه ای است که ماجراجویی های جدا از هم فیلم به شکلی نرم و باورپذیر در هم ادغام شده اند. تمایل پینوکیو برای آزاد بودن و مدرسه نرفتن در فیلم به شکلی واقعی و بدون تعارف توسط گارونه نشان داده شده و به همین دلیل تاثیرگذاری زیادی دارد. متیو گارونه (کارگردان) می داند شرایط اجتماعی تاثیر زیادی روی کودکی افراد دارد و قبلا این موضوع را در فیلم های دیگرش نیز به نمایش گذاشته بود. با وجود اینکه زمان دو ساعته فیلم ممکن است برای بعضی مخاطبان زیاد به نظر برسد اما پایان بندی فیلم جادوی خالص است و به شیوه ای بسیار زیبا تحول شخصیت پینوکیو را به تصویر می کشد. «پینوکیو» اقتباسی بسیار قدرتمند از داستان کلاسیک کارلو کولودی است و بار دیگر توانایی متیو گارونه در پرداخت فضاهای تاریخی را نشان می دهد.
نویسنده: دبورا یانگ
منبع: www.hollywoodreporter.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
یک اقتباس بسیار زیبا از داستان پینوکیو که کارگردانی و طراحی صحنه فوق العاده ای داره، این فیلم به بهترین شکل پیام اصلی داستان پینوکیو رو منتقل میکنه و به مراتب از اقتباس سال 2002 روبرتو بنینی بهتره.
نظر منفی:
این فیلم از نظر فنی خیلی خوب ساخته شده اما داستانش رو بیش از حد بی احساس و بی روح تعریف می کنه چون اجازه نمیده کنش های شخصیت ها با خصوصیات اخلاقی اونها هماهنگ بشه. با وجود اینکه بازی روبرتو بنینی توی فیلم خوبه اما دیالوگ های بد فیلم اجازه نمیدن بازی بنینی دیده بشه.

جزئیات:
• ابتدا قرار بوده نقش ژپتو توسط تونی سویلو بازی شود.
• طراحی چهره پینوکیو برای هر بار فیلمبرداری سه ساعت زمان می‎برده است.
• متیو گارونه قبلا فیلم «سگ باز» (2018) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

پینوکیو

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری