پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره مستند Sea of Shadows

دریای سایه ها مستندی امریکایی و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط ریچارد لادکانی و شین بوگل کارگردانی شده و درمورد گروهی از کاراگاه های مخفی است که سعی می کنند از انقراض نهنگ های واکویتا به دست خلافکارهای مکزیکی و چینی جلوگیری کنند. «دریای سایه ها» در تاریخ 12 جولای 2019 در جشنواره ساندنس اکران شد و سپس توسط شبکه تلویزیونی نشنال ژئوگرافیک به نمایش درآمد.

عوامل:
فیلمبرداری: ریچارد لادکانی
تدوین: جرج مایکل فیشر، ورنا شوناور
موسیقی: اسکات سالیناس

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 94% را بر اساس 31 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/68 از 10 است: «یک مستند زیست محیطی بسیار هیجان انگیز که فعالیت های غیرقانونی صیادان ماهی توتوابا را افشا کرده و لزوم برخورد جدی با این فعالیت ها را به شکلی تاثیرگذار یادآوری می کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 72 از 100 را بر اساس نظر 10 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فیلم «دریای سایه ها»
در سالهای اخیر کوچکترین نوع نهنگ های دریایی به نام واکویتا در آستانه انقراض قرار گرفته و این فرآیند با شکار ماهی های توتوابا که طعمه این نهنگ ها هستند شدت بیشتری گرفته است. چینی ها اعتقاد دارند مثانه ماهی های توتوابا خصوصیات درمانی زیادی دارد و به همین خاطر قیمت این ماهی در بازار سیاه به حدود 100 هزار دلار نیز می رسد. دولت مکزیک به دلیل صید بیش از حد این ماهی ها توسط تاجران چینی صید این ماهی و همچنین نهنگ های واکویتا را ممنوع کرده است اما کارتل های قاچاق حیوان به راحتی این ممنوعیت ها را دور زده اند. آن ها به توتوا عنوان «کوکائین دریا» را داده اند و با نفوذ در دولت مکزیک تجارت چند میلیون دلاری‎شان را به رونق بی سابقه ای رسانده اند.
«دریای سایه ها» جدیدترین ساخته ریچارد لادکانی این اطلاعات را به شیوه درخشانی به بیننده منتقل می کند و همزمان اجازه نمی دهد حواس بیننده لحظه ای از فیلم پرت شود. جذابیت و نفسگیر بودن فیلم به اندازه فیلم های ژانر هیجانی بالاست و به جای محدود کردن داستان آنرا در دو بخش دریا و خشکی پیش می برد. در بخش های مربوط به دریا اهمیت مبارزه با این گروه ها را درک می کنیم و در بخش های روی خشکی با روزنامه نگاری همراه می شویم که در حال انجام این کار است. بخش های معمایی فیلم که زوایای پنهان سوژه را روشن می کنند به شیوه ای بسیار درگیر کننده تدوین شده اند و بیننده را کاملا در جریان تحقیقات این پرونده قرار می دهند. این که یک اعتقاد خرافی در فرهنگ چینی باعث بروز چنین بحران بزرگی شده است، بسیار تعجب آور و دردناک است. سکانس هایی از فیلم که نجات نهنگ ها توسط گشت های موتوری را نشان می دهد به زیبایی فیلمبرداری شده اند و کیفیت فنی مستند را بسیار بالا برده اند. یک گفته قدیمی در مورد فیلم های مستند وجود دارد با این مضمون که «بزرگترین دلیل موفقیت فیلم های مستند گرفتن دوربین به سوی سوژه جذاب است»، می توان گفت «دریای سایه ها» از این نظر موضوعش را بسیار هوشمندانه انتخاب کرده و سپس با بررسی جزئی آن توانسته تصویری دقیق از این معضل زیست محیطی را به بیننده نشان دهد. فیلم با وجود نشان دادن مشکلات اسف بار محیط زیستی ناامید کننده نیست و نشان می دهد هنوز هم افراد متعهدی وجود دارند که سعی می کنند نفع جمعی را به منافع خودشان ترجیح دهند و جانشان را برای نجات محیط زیست به خطر بیاندازند.
نویسنده: سیمون ویوینگ
منبع: www.canberratimes.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 84%
نظر مثبت:
یک مستند بسیار نفسگیر و جذاب که به خوبی موضوع حساسش رو افشا میکنه و نشون میده توجه نکردن دولت ها به مسئله صید غیرقانونی میتونه چقدر خطرناک باشه.
نظر منفی:
این فیلم موضوع جالبی داره اما اونقدر به بیننده اطلاعات زیادی میده که سردرگم میشه و نمیتونه ماجرای فیلم رو کاملا دنبال کنه.

جزئیات:
• ریچارد لادکانی قبلا مستند «بازی عاج و تخت» (2016) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به مستند

دریای سایه ها

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این مستند را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری