پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Waiting for Anya

«در انتظار آنیا» فیلمی بریتانیایی در ژانر درام و جنگی و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط بن کوکسان کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا کوکسان به همراه توبی تورلس نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به ژان رنو، آنجلیکا هیوستون و توماس کرشمن اشاره کرد. «انتظار برای آنیا» در تاریخ 16 ژوئن 2020 از طریق سرویس های اینترنتی پخش فیلم به نمایش درآمد.

نویسندگان:
بن کوکسان، توبی تورلس

عوامل:
فیلمبرداری: گری واسبنتر
تدوین: کریس گیل
موسیقی: جیمز سیمور برت

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 38% را بر اساس 21 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/12 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 38 از 100 را بر اساس نظر 5 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی منفی» است.


یادداشتی بر فیلم «در انتظار آنیا»
جدیدترین فیلم بن کوکسان یک موضوع بسیار مهم را بررسی می کند و آن مهاجرت کودکان یهودی در دوران جنگ جهانی دوم است. فیلم از رمانی اثر مایکل مورپورگو اقتباس شده است و داستان آن درمورد چوپان جوانی است که در دوران جنگ جهانی دوم کودکان یهودی را از مرز فرانسه و اسپانیا فراری می داده تا بتوانند به اسپانیا بروند. داستان در روستای لسکون می گذرد و بیننده ماجرا را از زاویه دید همین چوپان می بیند که جو نام دارد. ما به سال 1942 می رویم و متوجه می شویم که در شرایط آن موقع اکثر نقاط فرانسه تحت اشغال نیروهای آلمان نازی بوده است. با اینحال بخش های جنوبی فرانسه که با اسپانیا مرز مشترک دارد و محل زندگی جو است در آن تاریخ هنوز اشغال نشده و مردم این منطقه از این فرصت برای نجات یهودیان استفاده می کرده اند.
مهم ترین نکته درمورد «در انتظار آنیا» این است که با وجود تلخ بودن موضوع فیلم می توانید کودکانتان را با خیال راحت به تماشای آن ببرید. فیلم یک روایت تاریخی دقیق و سرد از هولوکاست نیست و بیشتر شبیه به فیلمی ماجراجویی برای نوجوان ها ساخته شده است. چند سال پیش یک رمان دیگر مورپورگو به نام «اسب جنگی» توسط استیون اسپیلبرگ به فیلم تبدیل شد و «در انتظار آنیا» هم حس و حالی مشابه با آن دارد. یکی از عواملی که فیلم را به اثری جذاب برای نوجوانان تبدیل می کند بازی بسیار خوب نوا شاپ در فیلم است که قبلا او را در سریال «اتفاقات عجیب» دیده ایم. او در اینجا توانسته نقش یک نوجوان پر انرژی و تشنه یادگیری را به شکلی بسیار باورپذیر بازی کند و خیلی زود تماشاگران را با خود همراه می کند. فیلم یادآور آثار کودکانه دیگری است که درمورد هولوکاست ساخته شده اند، فیلم هایی مثل «زندگی زیباست» و «پسری با پیژامه های راه راه» آثاری به یاد ماندنی هستند که نشان داده اند می توان درمورد تلخ ترین شرایط نیز با زبان طنز و کودکانه سخن گفت. کوکسان (کارگردان) در اینجا توانسته بین زیبایی تصویری و احساسات گرایی فیلمنامه اش تعادل خوبی برقرار کند. گری واسبنتر (فیلمبردار) زیبایی مناطق کوهستانی فرانسه را به شکلی خیره کننده به تصویر کشیده و همزمان به کمک داستان جذاب فیلم حس وحشت از جنگ در تمام این تصاویر جاری شده است. طراحی صحنه های داخلی فیلم (خانه جو، مغازه روستایی و ...) همگی به گونه ای انجام شده که یک زندگی ساده و بی آلایش را نشان می دهد که مورد هجوم وحشیانه جنگ قرار گرفته است، حسی که البته خودش را در شخصیت جو نیز نشان می دهد. او نوجوانی است که جنگ باعث می شود ساده لوحی اش را از دست بدهد و مجبور شود با وقایعی فراتر از روستای کوچکشان دست و پنجه نرم کند. «در انتظار آنیا» فیلمی ساده و دلنشین درمورد جنگ جهانی دوم است که در عین سرگرم کننده بودن می تواند فیلمی آموزنده برای نوجوانان باشد.
نویسنده: دبی الیاس
منبع: www.behindthelensonline.net


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
فیلم های جنگی معمولا خیلی خشونت زیادی دارن و تلخ هستند اما این فیلم کاملا برای نوجوان ها مناسبه و خشونتی توی اون وجود نداره . داستان بسیار خلاقانه و خوب نوشته شده و بیننده رو کاملا با شخصیت های دوست داشتنی فیلم همراه می کنه.
نظر منفی:
«در انتظار آنیا» موضوع جذابی داره اما از پتانسیل هیجانی موضوعش استفاده نکرده و خیلی ساده و ابتدایی با این موضوع برخورد کرده. توی فیلم کلی سوال ایجاد میشه که همگی بی جواب میمونن و همزمان صحنه های اضافی ای وجود داره که به راحتی میتونستن از فیلم حذف بشن.


جزئیات:
• بن کوکسان (کارگردان) قبلا فیلم «تقریبا متاهل» (2014) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

منتظر آنیا هستم

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری