پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Agatha and the Curse of Ishtar

آگاتا و نفرین ایشتار فیلمی بریتانیایی در ژانر معمایی و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط سم ییتس کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا تام دالتون نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به لیندسی مارشال، جونا هاور کینگ و برونا واگ اشاره کرد. «آگاتا و نفرین ایشتار» در تاریخ 15 دسامبر 2019 از طریق «کانال 5» انگلستان به نمایش درآمد.

نویسندگان:
تام دالتون

عوامل:
فیلمبرداری: کاترین گلداشمیت
تدوین: آنا دیک
موسیقی: الیور کوتس

واکنش منتقدها:
اکثر منتقدان انگلیسی کیفیت بالای فیلمنامه و بازی های فیلم را تحسین کرده اند و آنرا ادامه دهنده سبک داستان نویسی معمایی آگاتا کریستی دانسته اند. مایکل هوگان از نشریه «دیلی تلگراف» فیلم را یک «ماجرای جنایی هیجان انگیز» نامیده که از نظر کیفیت بازی ها و فیلمبرداری «در سطح بالاتری نسبت به آثار تلویزیونی معمول» قرار دارد.

یادداشتی بر فیلم «آگاتا و نفرین ایشتار»
آگاتا کریستی یکی از مشهورترین و بزرگترین نویسندگان تاریخ ادبیات است. کسی که تاکنون میلیون ها نسخه از رمان ها و داستان های کوتاه معمایی اش به فروش رفته و به عنوان یکی از چهره هایی شناخته می شود که بیشترین اقتباس های سینمایی از آثارش انجام شده است. «آگاتا و نفرین ایشتار» یکی از مجموعه فیلم هایی است که تام دالتون برای ادای دین به این نویسنده ساخته است. او که قبلا فیلم «آگاتا و حقیقت قتل» را ساخته بود حالا در دومین فیلم این مجموعه نیز شخصیت خود آگاتا کریستی را درگیر یک ماجرای قتل کرده است تا به نوعی او و شخصیت های داستان هایش را ترکیب کند.
ماجرای سفر آگاتا کریستی به بغداد در واقعیت اتفاق افتاده است و او در خاطراتش نوشته که قصد داشته حتی با سفر به فلسطین ژانر کارهایش را به عاشقانه تغییر دهد و دیگر از نوشتن داستان های جنایی کناره گیری کند. شخصیت ماکس که در فیلم وجود دارد در واقع همسر آگاتا بوده است و او را در فلسطین ملاقات کرده است. احتمالا برخی از طرفداران رمان های آگاتا کریستی پس از دیدن فیلم احساس کنند فیلم بیش از حد روایت روی رابطه عاشقانه آگاتا کریستی مانور داده و از واقعیت فاصله زیادی دارد اما باید توجه کرد که فیلم قصد دارد وجه دیگری از شخصیت این نویسنده مشهور را نشان دهد و در این کار تا حد زیادی موفق بوده است. مشخص است که فیلم نمی خواهد یک اثر زندگینامه ای باشد چرا که در واقعیت آگاتا کریستی هرگز به دنبال حل یک معمای قتل نرفته است اما با نشان دادن این معما در پیرامون این نویسنده انگار در حال تماشای ذهن و افکار او هستیم. عناصر کمدی ای که به فیلم اضافه شده اند نیز لحن سرخوشانه ای را به آن اضافه کرده اند که در خدمت همین شیوه نگاه قرار دارند. بازی لیندسی مارشال در نقش آگاتا کریستی هم جدیت و روحیه حساس او را نشان می دهد و هم نوعی کمدی انگلیسی را به شخصیت او اضافه کرده که در گوشه گوشه آثار این نویسنده خود نمایی می کند. از سوی دیگر بازی جونا هاور کینگ نیز در نقش ماکس به خوبی به عنوان یک بازی مکمل سبک بازی مارشال را پشتیبانی می کند و تصویری باور پذیر از رابطه این دو به عنوان یک زوج را نشان می دهد. بهترین نکته فیلم این است که ماجرای معمایی و جنایی آن از داستان عاشقانه اش فاصله ای ندارد و این دو در کنار هم و به صورت طبیعی در فیلم رشد می کنند، ارتباط تنگاتنگ این دو داستان باعث شده هم با فیلم منسجم تری روبرو باشیم و هم بتوانیم جنبه های مختلفی از روحیات شخصیت های فیلم را ببینیم. «آگاتا و نفرین ایشتار» یک اثر هوشمندانه دیگر را به مجموعه فیلم های معمایی تام دالتون (نویسنده) اضافه می کند و نشان می دهد رویکرد های غیرزندگینامه ای به شخصیت های مشهور نیز می تواند باعث خلق داستان های به یادماندنی شود.
نویسنده: کارول میجلی
منبع: www.theimes.co.uk


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
داستان فیلم بسیار عالی نوشته شده و ذهنتون رو کاملا درگیر میکنه، از طرف دیگه بازی ها و ماجرای عاطفی فیلم هم کیفیت زیادی دارن و نویسنده کاری کرده که یک لحظه هم از دیدن فیلم خسته نمی شید.
نظر منفی:
داستان فیلم جذاب نوشته شده اما کیفیت کارگردانی و تصویر برداری فیلم بالا نیست چون بودجه فیلم برای این داستان اصلا کافی نبوده. بازیگر اصلی فیلم بازی خوبی ارائه داده اما بازی های مکمل فیلم به خصوص بازی برونا واگ خیلی بی کیفیته.


جزئیات:
• آگاتا کریستی و ماکس مالومن در سال 1928 و در بغداد برای اولین بار ملاقات کرده اند.
• این اولین فیلم بلند ساخته شده توسط سم ییتس است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

آگاتا و نفرین ایشتار

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری