پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Harry Potter and the Prisoner of Azkaban

«هری پاتر و زندانی آزکابان» فیلمی امریکایی در ژانر فانتزی و محصول سال 2004 است. این فیلم توسط آلفونسو کوارون کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا استیو کلووز بر اساس رمان های هری پاتر اثر جی کی رولینگ نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به دنیل ردکلیف، روپرت گرینت و اما واتسون اشاره کرد. «هری پاتر و زندانی آزکابان» سومین فیلم از مجموعه فیلم های هری پاتر است و در تاریخ 31 می 2004 در امریکا به نمایش درآمد. اکران این فیلم با تحسین منتقدان و فروش بالای گیشه روبرو شد و آلفونسو کوارون را به عنوان یکی از کارگردان های برجسته هالیوود به شهرت رساند.
کارگردان:
آلفونسو کوارون
نویسندگان:
استیو کلووز
بازیگران:
دنیل ردکلیف، روپرت گرینت، اما واتسون، ....
عوامل:
فیلمبرداری: مایکل سرسین
تدوین: استیو وایزبرگ
موسیقی: جان ویلیامز

بودجه کلی: $130,000,000
فروش جهانی: $796,100,000


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 90% را بر اساس 258 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/85 از 10 است: «کارگردانی ماهرانه آلفونسو کوارون باعث شده زندانی آزکابان به تعادلی فوق العاده بین جلوه های ویژه و داستانگویی پیچیده برسد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 82 از 100 را بر اساس نظر 40 منتقد به دست آورده که نشانگر «تحسین جهانی» است.

یادداشتی بر فیلم «هری پاتر و زندانی آزکابان»
زندانی آزکابان سومین فیلم از مجموعه آثار پرطرفدار هری پاتر است و از نظر محبوبیت نزد منتقدان بدون تردید بهترین فیلم این مجموعه به حساب می آید. پس از دو فیلم اول مجموعه که توسط کریس کلومبوس کارگردانی شدند حالا سکان کارگردانی این فیلم به آلفونسو کوارون مکزیکی سپرده شده و او توانسته موفقیت تجاری این فیلم ها را یک بار دیگر تکرار کند. او که تا به حال سابقه ساخت فیلم در سینمای کودک و نوجوان را نداشته، در اینجا با جسارتی مثال زدنی سعی کرده مجموعه را به سمت و سویی تازه ببرد و تازگی از دست رفته این مجموعه را به فیلم ها برگرداند.
در همان بیست دقیقه اول فیلم سبک فیلمسازی متفاوت کوراون را در انتخاب نقطه شروع فیلمش می بینیم. در اینجا مقدمه چینی ابتدایی فیلم که قرار است شخصیت قهرمان را به سوی ماجراجویی ببرد به صورتی عجیب و تاریک تصویر شده است. ما بالاخره در این فیلم می توانیم جنبه های تاریک وجود هری را ببینیم و به همراه او با بخش هایی از شخصیت اش روبرو شویم که او در دو فیلم اول از آنها وحشت داشته است. در اینجا هری پی می برد که از قدرت جادو برای اعمال شر هم می توان استفاده کرد و اینکه هر انسانی از جمله خود او پتانسیل افتادن در این مسیر تاریک را دارد. کوارون با استفاده از کارگردانی حساب شده و نماهای نقطه دید به شکل درخشانی این وضعیت درونی هری را به تصویر می کشد و مخاطب را کاملا با او همراه می کند. همزمان با هری، هرموین (با بازی اما واتسون) هم مسیر تکامل خودش را طی می کند و به یک جادوگر قدرتمند تبدیل شده و سعی می کند از مالفوی انتقام بگیرد.
طبق معمول آثار هری پاتر، فیلم پر از جلوه های ویژه خیره کننده است که به شکلی بسیار باکیفیت اکشن های داستان را پیش می برند. اما نقطه قوت اصلی فیلم در اجرای این جلوه ها نیست و فیلم قدرتش را از این مسئله می گیرد که کوارون توانسته بازی کودکانه فیلم های قبلی هری پاتر را به یک نتیجه بزرگسالانه و منطقی برساند. با اینکه ممکن است بعضی از طرفداران از دیدن نکات منفی در داستان و شخصیت هری خوششان نیاید اما باید پذیرفت تنوعی که آلفونسو کوارون به این مجموعه اضافه کرده بسیار ارزشمند و قابل احترام است. فیلم هرچه جلوتر می رود به شکلی عمیق تر شخصیت هایش را مورد بررسی قرار می دهد و سعی می کند علاوه بر پیشبرد داستان آنها را به بیننده بشناساند. برای اینکار نهایت استفاده از فیلمبرداری و موسیقی انجام شده تا فضاسازی مناسب بتواند دیالوگ ها و بازی های فیلم را پشتیبانی کند. جان ویلیامز طبق معمول یک آلبوم شاهکار دیگر را برای موسیقی فیلم نوشته و خودش را به شکل درخشانی با دیدگاه متفاوت کوارون هماهنگ کرده است. «هری پاتر و زندانی آزکابان» نسبت به فیلم های قبلی سری هری پاتر بازی ها و کارگردانی بسیار بهتری دارد و به همین خاطر موفق شده داستان هری و مدرسه هاگوارتس را با حال و هوایی متفاوت ادامه دهد.
نویسنده: فلیکس واسکز
منبع: www.cinema-crazed.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 86%
نظر مثبت:
این فیلم بهتر از بقیه آثار مجموعه هری پاتر تونسته جادوی خوندن کتاب های جی کی رولینگز رو منتقل کنه. فیلم به مخاطبش اجازه میده تخیل کنه و کاملا با شخصیت ها درگیر بشه. کارگردانی فوق العاده آلفونسو کوارون کل مجموعه رو انگار به یک سطح جدیدی از کیفیت رسونده.
نظر منفی:
متاسفانه توی این فیلم تمام بازیگوشی و فضای شاد فیلم های هری پاتر از بین رفته و به جای اون تم های تاریک تر و منفی قرار گرفتن. امیدوارم کارگردانی فیلم های بعدی مجموعه به آلفونسو کوارون سپرده نشه.

دیالوگ برگزیده:
دامبلدور: وقتی میخوابیم وارد دنیایی میشیم که کاملا متعلق به خودمونه.

جزئیات:
• ایان مک‎کلن بازی در نقش دامبلدور را رد کرده است چرا که معتقد بوده بازی همزمان در نقش های گاندالف (در سری ارباب حلقه ها) و دامبلدور به خصوصیت های متمایز این شخصیت ها آسیب می زند.
• در قرارداد کوارون برای کارگردانی بندی وجود داشته که او را از فحش دادن سر صحنه منع می‎کرده است.
• کارگردانی این فیلم در ابتدا به گیلرمو دل تورو سپرده شده بود اما او این پیشنهاد را رد کرد و باعث شد کارگردانی آن به دوست صمیمی‎اش آلفونسو کوارون برسد.
• آلفونسو کوارون (کارگردان) فیلم «جاذبه» (2013) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

هری پاتر و زندانی آزکابان

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری