پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Gold Dust

«پودر طلا» فیلمی امریکایی در ژانر ماجراجویی و کمدی و محصول سال 2020 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط دیوید وال انجام شده و از بازیگران آن می توان به دارین بروکس، کریس رومانو و دیوید ویساکی اشاره کرد. «پودر طلا» در تاریخ 7 آوریل 2020 از طریق سرویس های آنلاین پخش فیلم به نمایش درآمد.

نویسندگان:
دیوید وال
عوامل:
فیلمبرداری: ایگور پاولوتسکی
تدوین: الکساندر بابائف
موسیقی: جسی ریبوردی

واکنش منتقدها:
اکثر منتقدان کیفیت بازی ها و داستان فیلم را تحسین کرده اند و آنرا یک فیلم ماجراجویی سرگرم کننده دانسته اند. ریچ کلاین از نشریه "فیلم نیشن" فیلم را یک «کمدی خوش ساخت و دلنشین» نامیده که قدرتش را از داشتن «شخصیت های دوست داشتنی» می گیرد.


یادداشتی بر فیلم «پودر طلا»
فیلم جدید دیوید وال به نام پودر طلا ماجرای دو دوست به نام های موسی و فینک را روایت می کند که سعی می کنند سرنخ های مربوط به یک گنج بسیار با ارزش را پیدا کنند. اما یک روز در هنگام جستجو در مرز امریکا و مکزیک آنها ناگهان به یک ماشین پارک شده بر می خورند که مقدار زیادی پول و یک دختر گروگان در آن قرار دارد. حالا آن ها سعی می کنند این گروگان را نجات دهند و برای این کار باید از دست کارتل مواد مخدر مکزیک فرار کنند. علاوه بر این داستان اصلی، یکی دو داستان فرعی نیز در فیلم وجود دارند که باعث می شوند شخصیت پردازی فیلم تکمیل شود. دیوید وال تعداد زیاد این خطوط داستانی را به نفع فیلمش به کار گرفته و کاری کرده که هر یک به شکلی کاملا طبیعی جایشان را به دیگری بدهند.
داستان نجات دادن مگی در فیلم شما را به یاد فیلم مکس دیوانه خواهد انداخت. این تشابه هم در داستان این بخش ها مشاهده می شود و هم در لوکیشن بیابانی فیلم. با این وجود دیوید وال توانسته تا حد زیادی بین لحن اکشن/ ماجراجویی و کمدی/ عاطفی فیلم تعادل برقرار کند. انگار هرچه فیلم جلوتر می رود بیشتر با شخصیت ها آشنا می شویم و در نتیجه راحت تر می توانیم در لحظات احساسی و عاطفی آنها شریک شویم. در داستان فیلم مضامین عمیقی از جمله دوستی مورد اشاره قرار گرفته اند. اینکه دوستی و فداکاری واقعی چه معنایی دارد و خودش را در چه لحظاتی نشان می دهد. فیلم توانسته به شکلی موثر بیننده را به سوی پرسیدن چنین سوالاتی سوق بدهد و موفقیتش در این موضوع را مدیون بازی های خوب دیوید وال و دیوید ویساکی است. این دو موفق شده اند شخصیت هایشان را با تغییر لحن های فیلم هماهنگ کنند و اجازه ندهند این تغییرات مصنوعی به نظر برسند. از طرف دیگر بازی مگی هاگ در نقش مگی هم بسیار تماشایی است و تا حد زیادی بازی های دو بازیگر اصلی فیلم را کامل می کند. ترس و وحشت او از موقعیتش به شکلی کاملا باورپذیر کار شده و نحوه ادای دیالوگ ها توسط او به گونه ای است که می توان او را در فیلم های ژانر ترسناک هم کاملا تصور کرد.
یکی از نقاط قوت فیلم تصویربرداری زیبای ایگو پاولوتسکی است که زیبایی طبیعی لوکیشن بیابانی فیلم را با نماهای بلند و لنز واید به تصویر کشیده است. این فیلمبرداری با موسیقی جسی ریبوردی در هماهنگی کامل قرار دارد و به خوبی فضاسازی لازم را برای صحنه های فیلم انجام می دهد. دقت به کار رفته در بعضی از صحنه ها نشان می دهد برای ساخته شدن یک فیلم خوب همیشه بودجه در درجه دوم اهمیت نسبت به خلاقیت کارگردان قرار می گیرد. دیوید وال این موضوع را در «پودر طلا» به خوبی نشان داده و توانسته داستان جذاب فیلم را با استفاده از کارگردانی دقیق به شکلی موثر و درگیر کننده ارائه دهد.
نویسنده: بابی لپایر
منبع: www.filmthreat.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 90%
نظر مثبت:
یک فیلم ماجراجویی سرگرم کننده که داستان جذابی داره و شخصیت های اصلی اون به شدت دوست داشتنی هستند.
نظر منفی:
داستان فیلم جالبه اما کیفیت کارگردانی اون خوب نیست و بازی ها توی بعضی از صحنه های فیلم اصلا هماهنگ نیستند. علاوه بر این لحن فیلم به صورت ناگهانی تغییر میکنه و بیننده نمیدونه هدف از بعضی صحنه های فیلم ایجاد چه حسیه.


جزئیات:
• دیوید وال (کارگردان) قبلا فیلم «مهمانی خانم ورثینگتون» (2007) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

پودر طلا

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری