پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Resistance

مقاومت فیلمی در ژانر زندگینامه ای و تاریخی و محصول سال 2020 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط جاناتان یاکوبوویچ انجام شده و از بازیگران آن می توان به جسی آیزنبرگ، کلمنس پویسی و ماتیاس شوایگهوفر اشاره کرد. فیلم بر اساس زندگینامه مارسل مارکو نوشته شده و پس از اکران در جشنواره میامی، در تاریخ 27 مارس 2020 در امریکا به نمایش درآمد.
نویسندگان:
جاناتان یاکوبوویچ
عوامل:
فیلمبرداری: ام. آی. لیتین منز
تدوین: الکساندر برنر
موسیقی: آنجلو میلی


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 56% را بر اساس 62 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/76 از 10 است: «مقاومت فیلمی با بازی های خوب و داستان جذاب است که موفق شده زندگی مارسل مارکو را به شیوه ای احترام برانگیز به نمایش بگذارد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 55 از 100 را بر اساس نظر 17 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.


یادداشتی بر فیلم «مقاومت»
یکی از انواع فیلم هایی که بر اساس جنگ جهانی دوم ساخته می شوند فیلم های مربوط به هولوکاست و نسل کشی یهودیان است. با وجود اینکه این اتفاق تاریخی جذابیت سینمایی زیادی دارد اما ساخته شدن تعداد زیادی از این فیلم ها در سالیان گذشته باعث شده آثار جدید به بازگویی همان داستان های قدیمی تبدیل شوند و خود حرف تازه ای برای گفتن نداشته باشند. فیلم جدید جاناتان یاکوبوویچ به نام «مقاومت» درمورد همین موضوع ساخته شده اما به هیچ وجه نمی شود آنرا اثری تکراری یا کلیشه ای قلمداد کرد. فیلم بر اساس زندگینامه مارسل مارکو نوشته شده و جسی آیزنبرگ نقش او را بازی می کند. مارسل در زمانی که آلمان به فرانسه حمله می کند سعی می کند با کمک دوستانش از کودکان یتیم یهودی ای نگهداری کند که والدینشان توسط آلمانی ها کشته شده اند. وقتی آلمان مناطق بیشتری از فرانسه را اشغال می کند مارسل و دوستانش سعی می کنند این کودکان را در مدرسه های کاتولیک مختلف قایم کنند و آنها را به خانواده هایی بسپارند که می توانند از آنها نگهداری کنند.
خشم مارکو به زودی باعث می شود تا او به نیروهای مقاومت ضدفاشیستی فرانسه بپیوندد و در همین دوره است که مشخص می شود برنامه ای برای کشتن کامل یهودی ها وجود دارد و لازم است کودکان یهودی به سوئیس فراری داده شوند. موضوع جذاب «مقاومت» باعث شده با یک تریلر هیجان انگیز روبرو باشیم که کیفیت تولید آن داستانگویی نفس گیرش را کاملا پشتیبانی می کند. فیلم به اندازه کافی صحنه های دلخراش و ناراحت کننده دارد اما همزمان فضای کلی اش را مثبت و امیدوارکننده نگهداشته و بیشتر سعی کرده به افرادی بپردازد که با شجاعتشان توانسته اند جان بسیاری از کودکان یهودی را نجات دهند. انتخاب جسی آیزنبرگ برای نقش مارسل مارکو اندکی عجیب است و با توجه به بازی های قبلی اش خیلی با فضای تاریخی فیلم هم خوانی ندارد. با این حال هرچه فیلم جلوتر می رود بازی آیزنبرگ باورپذیر تر می شود و او با استفاده از توانایی و تجربه بالای بازیگری اش موفق می شود تصویری احترام بر انگیز از مارسل مارکو بسازد. فیلم برخوردی متفاوت با موضوع هولوکاست دارد و آنرا از دریچه نگاه شخصیتی تاریخی بررسی می کند که کم تر شناخته شده است. هرچند در این فیلم هم می شود ردپایی از آثار مشهور سینمای هولوکاست مانند فهرست شیندلر را دید اما «مقاومت» توانسته با اتکا به بازی های باکیفیت و کارگردانی دقیق اش به اثری تفکر برانگیز و درگیرکننده درمورد این اتفاق تاریخی تبدیل شود.
نویسنده: آلان انجی
منبع: www.filmthreat.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 84%
نظر مثبت:
یک فیلم تاریخی جذاب درمورد هولوکاست که بسیار ماهرانه کارگردانی شده و داستانش نفس گیر و پرانرژی جلو میره.
نظر منفی:
آیزنبرگ بدترین انتخاب ممکن برای این نقش بوده و اصلا نمیتونه درست نقشش رو بازی کنه. هرچند داستان فیلم خوب نوشته شده اما کارگردانی اون خوب نیست و نمیتونه بیننده رو با شخصیت ها همراه کنه.


جزئیات:
• جاناتان یاکوبوویچ قبلا فیلم «دست های سنگی» (2016) را کارگردانی کرده است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

مقاومت

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری