پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Gretel & Hansel

«گرتل و هانسل» فیلمی امریکایی در ژانر ترسناک و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط آز پرکینز کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا راب هیس نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به سوفیا لیلیس، ساموئل لیکی و آلیس کریگ اشاره کرد. «گرتل و هانسل» در تاریخ 31 ژانویه 2020 در امریکا به نمایش درآمد و به فروش 21 میلیون دلار رسید.
نویسندگان: 
راب هیس
عوامل:
فیلمبرداری: گالو اولیوارز
تدوین: جاش اتیر، جولیا وانگ
موسیقی: رابین کودرت

بودجه کلی: $5,000,000
فروش جهانی: $21,300,000


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 65% را بر اساس 91 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/46 از 10 است: «گرتل و هانسل داستان کلاسیک‎اش را به شیوه ای جدید و با تصاویری بسیار چشم نواز ارائه می دهد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 64 از 100 را بر اساس نظر 17 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.


یادداشتی بر فیلم «گرتل و هانسل»
داستان های شناخته شده ای مثل هانسل و گرتل آنقدر برای بینندگان آشنا هستند که ساختن فیلم های وفادارانه بر اساس آنها کاری بسیار دشوار است. به همین خاطر نویسندگان و کارگردان هایی که تصمیم می گیرند از این داستان ها اقتباس کنند معمولا این کار را با انجام تغییراتی در شخصیت ها و یا داستان این فیلم ها انجام می دهند. جدیدترین ساخته آز پرکینز بر اساس همین الگو ساخته شده و داستان کلاسیک هانسل و گرتل را مورد اقتباس قرار داده است. در اینجا دو شخصیت اصلی داستان به دلیل وقوع خشکسالی مجبور می شوند از شهرشان فرار کنند و به امید پیدا کردن غذا وارد جنگلی دور افتاده می شوند. 
بر خلاف بسیاری از آثار اقتباسی از داستان های کلاسیک، این فیلم داستانش را کاملا جدی می گیرد و سعی می کند به جای ایجاد تغییرات زیاد در داستان به پایه ای ترین عناصر تشکیل دهنده آن رجوع کند. در فیلم از جلوه های ویژه بسیار کم استفاده شده و پرکینز (کارگردان) سعی کرده تا حد ممکن جهان فیلمش را به شکلی قابل لمس و واقعی به تصویر بکشد. خانه جادوگر در فیلم یک عمارت واقعی و بسیار زیبا است که ساختار مثلثی آن شوم بودن اتفاقات بعدی فیلم را پیشگویی می کند. فیلم پر از جزئیات تصویری این چنینی است که با وسواس بسیار زیادی توسط آز پرکینز کنار هم قرار گرفته اند. وجود پیکر های مرموزی که سایه آن ها بین درختان جنگل دیده می شود و استفاده فوق العاده از نور قرمز برای نشان دادن خطری که کودکان را تهدید می کند همگی ساختاری تصویری و پیچیده را خلق کرده اند که باعث تاثیرگذاری بیشتر فیلم شده است. پرکینز برای خودنمایی از این تکنیک ها استفاده نکرده است، استفاده از این تصاویر و نورها باعث می شود ذهن بیننده به سوی جنبه های پایه ای و اخلاقی این داستان ها هدایت شود که احتمالا از کودکی در ذهنش باقی مانده است. ممکن است بیننده این تاثیر را مستقیما حس نکند اما ناخودآگاه و بدون نیاز به توضیح معنای این تصاویر را درک می کند. قدرت کارگردانی آز پرکینز دقیقا در همین نکته مشخص می شود، ما تمام داستان و انگیزه جادوگر را می دانیم اما باز هم از رفتن گرتل و هانسل به داخل کلبه هیجان زده می شویم چرا که ذهنمان تحت تاثیر تکنیک های ساده و موثر کارگردان قرار گرفته است. یکی از عواملی که به موفقیت فیلم بسیار کمک کرده، بازی های با کیفیت سوفیا لیلیس و آلیس کریگ در فیلم است که هر دو توانسته اند بازی هایشان را با فضای خیال انگیز و عجیب فیلم هماهنگ کنند. داستان های قدیمی و شناخته شده ای مثل هانسل و گرتل در حافظه جمعی انسان ها ذخیره شده اند و وقتی کارگردانی با مهارت آز پرکینز از آن ها اقتباس می کند انگار یکی از خواب های خودمان را به ما نشان می دهد.
نویسنده: مارک دویسیک
منبع: www.markreviewsmovies.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 23%
نظر مثبت:
این فیلم به شدت خوب کارگردانی شده و تصاویر بسیار زیبایی داره. اینکه انتظار داشته باشیم یک فیلم داستان هانسل و گرتل رو دقیقا شبیه داستان اصلی تعریف کنه اشتباهه و در اینجا خلاقیت نویسنده و کارگردان باعث شده یک نگاه کاملا جدید رو به این داستان شاهد باشیم.
نظر منفی:
کارگردانی فیلم بسیار ماهرانه انجام شده اما فیلمنامه اونقدر افتضاح و حوصله سر بر هست که تمام زحمات کارگردان رو به باد میده. ایده های خام فیلمنامه به صورت نمادگرایی سطحی توی فیلم خودشون رو نشون دادن و اصلا نتونستن چیزی رو به این داستان قدیمی اضافه کنند.


جزئیات:
• آز پرکینز قبلا فیلم «دختر سیاه پوش» (2015) را کارگردانی کرده است.
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

گرتل و هانسل

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری