پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Greyhound

«سگ تازی» فیلمی امریکایی در ژانر جنگی و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط آرون اشنایدر کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا تام هنکس بر اساس کتابی از سی. اس. فورستر نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به تام هنکس، استفن گراهام و راب مورگان اشاره کرد. «سگ تازی» در تاریخ 10 جولای 2020 توسط سرویس آنلاین اپل پلاس به نمایش درآمد و مورد استقبال منتقدان قرار گرفت.

نویسندگان: 
تام هنکس
عوامل:
فیلمبرداری: شلی جانسون
تدوین: مارک سیزوفسکی، سیدنی والینسکی
موسیقی: بلیک نیلی
بودجه کلی: $50,000,000


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 79% را بر اساس 121 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/4 از 10 است: «سگ تازی یک فیلم جنگی پرسرعت و جذاب است که ضعف هایش در شخصیت پردازی را با صحنه های اکشن نفس‎گیر جبران می کند و اجازه نمی دهد توجه تماشاگر لحظه ای از ماجرای اصلی منحرف شود». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 62 از 100 را بر اساس نظر 33 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فیلم «سگ تازی»
تام هنکس با نوشتن فیلمنامه «سگ تازی» و بازی در آن بار دیگر به یکی از موضوعات مورد علاقه اش یعنی جنگ جهانی دوم بازگشته است. با وجود اینکه هنکس در فیلم های جنگی دیگری هم بازی کرده اما هرگز او را در چنین موقعیتی ندیده‎ایم. فیلم داستان یک نبرد طولانی و چندروزه را روایت می کند که در اقیانوس اطلس به وقوع پیوسته و در آن گروهی از زیردریایی های آلمانی به نام «گله گرگ ها» به مجموعه‎ای از کشتی های متفقین حمله می کنند. هنکس در نقش ارنست کروز بازی می کند که کاپیتان کشتی «سگ تازی» است و اولین ماموریت خود در اقیانوس اطلس را سپری می کند. 
فیلم در یک زمان فشرده 90 دقیقه ای روایت می شود و به صورت کامل روی نبرد اصلی داستان تمرکز دارد. وقتی طرفین نبرد متفقین و نازی ها باشند بیننده از قبل می داند قهرمان ها و ضدقهرمان های فیلم چه کسانی هستند و به همین دلیل فیلم به شکلی هوشمندانه این بخش ها را از روایتش حذف کرده است. اطلاعات لازم درمورد شخصیت ها به شکلی بسیار موثر و خلاصه در اختیار بیننده قرار می گیرند و روی هیچ یک از آنها بیش از حد لازم زمان صرف نمی شود. درمورد کاپیتان کروز ما می دانیم که او شخصی عمیقاً مذهبی است و ازدواج با الیزابت شو را تا زمان پایان جنگ به تعویق انداخته است. همین مقدار اطلاعات کافی است که در کنار بازی تام هنکس بیننده را به درون فضای فیلم هدایت کند. اما نقطه تمرکز فیلم بیش از شخصیت پردازی، جزئیات نبردهای دریایی است. سربازان حمله های متقابل را طراحی و اجرا می کنند و صدای فرمان های افسران گوش فلک را کر می کنند. وقتی گلوله ها شلیک می شوند و هرج و مرج نبرد را برای اولین بار تماشا می کنیم فیلم به سرعت ریتم مناسبش را به دست می آورد و تا انتها این سبک درگیرکننده را حفظ می کند. فیلم موفق می شود ساز و کار نبرد را به بیننده بفهماند و به همین دلیل بیننده مشتاقانه این نبرد پیچیده را تماشا می کند. اندرو اشنایدر در طول این صحنه های نبرد تنش بالای فیلم را حفظ کرده و توجه بیننده را مدام بین نقاط مختلف نبرد جا به جا می کند. 
با وجود کارگردانی حساب شده و دقیق اشنایدر باید گفت موفقیت فیلم تا حد زیادی مدیون حضور تام هنکس در این پروژه بوده است. در میان نبرد پیچیده و تنش بسیار بالای داستان، هنکس موفق شده انسانیت عمیقی را به فیلم اضافه کند که برای فیلم بسیار حیاتی است. او شخصیت کاپیتان کروز را به مردی دوست داشتنی تبدیل کرده که سعی می کند تا جایی که ممکن است از آسیب دیدن سربازانش جلوگیری کند. کروز شجاعتش را تحت شرایط سخت به اثبات می رساند و کاری می کند که بیننده کاملا به سرنوشت او و نتیجه نبرد اهمیت بدهد. با بسته بودن سینماها به دلیل شیوع ویروس کرونا تهیه کنندگان «سگ تازی» تصمیم گرفتند آنرا از طریق پلتفرم اپل پلاس به نمایش بگذارند. هرچند دیدن صحنه های نبرد فیلم روی پرده بزرگ احتمالا لذت بیشتری دارد اما تماشای بازی استادانه تام هنکس و جلوه های ویژه خیره کننده فیلم روی صفحه تلویزیون هم خالی از لطف نیست و در این دوران سخت می تواند بینندگان سرویس های اینترنتی نمایش فیلم را کاملا سرگرم کند.
نویسنده: سینتیا وینی
منبع: www.cbr.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 81%
نظر مثبت:
این بدون تردید بهترین فیلمیه که از زمان شیوع ویروس کرونا منتشر شده چون هم بازی های فوق العاده خوبی داره و هم صحنه های اکشن اون بسیار جذاب و با کیفیت ساخته شدن. اگر به فیلم های جنگی علاقه دارید تماشای این فیلم رو از دست ندید.
نظر منفی:
تنها مشکل فیلم اینه که زمانش بیش از حد کوتاهه و توی این زمان موفق نشده شخصیت اصلی خودش رو کاملا به بیننده معرفی کنه. به همین خاطر تاثیرگذاری پایان بندی فیلم کم شده چون بیننده به اندازه کافی نتونسته با شخصیت تام هنکس ارتباط برقرار کنه.

جزئیات:
• بخش هایی از فیلمبرداری این فیلم بر روی عرشه یکی از کشتی های سلطنتی کانادا در مونترئال انجام شده است.
• داستان فیلم از کتاب «چوپان خوب» اثر سی. اس. فورستر اقتباس شده است.
• این سومین بازی تام هنکس در فیلم های مربوط به جنگ جهانی دوم است.
• آرون اشنایدر (کارگردان) قبلا فیلم «سربازان» (2003) را ساخته است.
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

سگ تازی

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری