پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Old Guard

«کارکشته ها» فیلمی امریکایی در ژانر ابرقهرمانی و اکشن و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط جینا پرینس بایتوود کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا گرگ روکا نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به شارلیز ترون، کیکی لین و ماتیاس شوئنارتس اشاره کرد. «کارکشته ها» در تاریخ 10 جولای 2020 از طریق سرویس نت فلیکس به نمایش درآمد و مورد استقبال منتقدان قرار گرفت.

نویسندگان: 
گرگ روکا
عوامل:
فیلمبرداری: تامی رایکر، بری اکروید
تدوین: ترلین شروپشایر
موسیقی: داستین او. هالوران

بودجه کلی: $70,000,000

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 80% را بر اساس 145 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/49 از 10 است: «کارکشته ها یک فیلم جذاب ابرقهرمانی با کارگردانی ماهرانه و صحنه های اکشن نفس گیر است که توانایی های بازیگری شارلیز ترون را به خوبی به نمایش می گذارد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 70 از 100 را بر اساس نظر 41 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فیلم « کارکشته ها»
در سال های اخیر استودیو های هالیوودی گرایش زیادی به همکاری با کارگردانان زن نشان داده اند و سعی شده این کارگردان ها بتوانند ساخت فیلم های سنگین و پرهزینه را نیز برعهده بگیرند. فیلم جدید جینا پرینس بایتوود به نام کارکشته ها یکی از همین فیلم هاست و کارنامه کاری او را ناگهان از فیلم های عاشقانه جمع و جوری مثل «عشق و بسکتبال» به سوی آثار ابرقهرمانی می برد. جالب اینجاست که بایتوود از تجربه اش در ساخت این فیلم ها استفاده کرده و توانسته شخصیت های فیلم را در میان صحنه های اکشن نفسگیر به شکلی بسیار جزئی و باورپذیر طراحی کند. 
«کارکشته ها» با بازی شارلیز ترون برخلاف فیلم های ابرقهرمانی معمول شخصیت پردازی بسیار قوی ای دارد و سعی می کند موقعیت هایش را از دنیای واقعی بگیرد. در بعضی لحظات فیلم احساس غصه شخصیت ها نسبت به قدرت های فوق العاده‎شان آنقدر زیاد می شود که در هیچ فیلم ابرقهرمانی دیگری نمونه آنرا ندیده ایم. برای کسانی که دوست دارند در فیلم های ابرقهرمانی شاهد شخصیت پردازی و لحظات عاطفی بیشتری باشند «کارکشته ها» غافلگیری های زیادی دارد. پرینس بایتوود در یک سوم ابتدایی فیلم به خوبی شخصیت های داستان را معرفی می کند و این کار باعث می شود در ادامه فیلم بیننده به راحتی بتواند با این شخصیت ها ارتباط برقرار کند. شارلیز ترون که قبلا در فیلم های «بلوند اتمی» و «مد مکس: جاده انتقام» نقش قهرمان های اکشن را بازی کرده بود در اینجا سعی می کند از تصویر قبلی اش فاصله گرفته و نقش را با حس و حال جدیدی بازی کند. در اینجا شخصیت اندی (شارلیز ترون) از همان اول با لباس سیاه و حرکات حساب شده اش به اندازه کافی قدرتمند به نظر می رسد و به همین خاطر ترون بیشتر سعی کرده خاطرات تلخ این شخصیت را وارد بازی اش کند و بیننده را با درونیات اندی آشنا کند. با وجود اینکه شارلیز ترون بازی بسیار خوبی ارائه می دهد اما بهترین بازی فیلم متعلق به بری کیکی لین است. او که سال گذشته در فیلم «اگر خیابان بیل می توانست حرف بزند» بازی کرده بود حالا در این نقش نشان داده که می تواند چه طیف متنوعی از شخصیت ها را بازی کند. شخصیت او به اسم نایل با رهبری اندی کنار آمده و همزمان سعی می کند حادثه از دست دادن خانواده اش را هضم کند. اما با وجود بازی های خوب و شخصیت پردازی مناسب «کارکشته ها» همچنان یک فیلم اکشن است و مهمترین برگ برنده اش در اجرای بسیار ماهرانه صحنه های اکشن و ترکیب آنها با طراحی حرکت و موسیقی است. قطعات موسیقی الکترونیک فیلم در همراهی با فیلمبرداری پرانرژی بری اکروید توانسته اند صحنه های اکشنی بسازند که هم نفسگیر هستند و هم می توانند بیننده را کاملا در جریان داستان قرار دهند. «کارکشته ها» یک فیلم ابرقهرمانی تماشایی با بازی های با کیفیت است که جایگاه جینا پرینس بایتوود را به عنوان یکی از کارگردانان زن برجسته هالیوود تثبیت می کند.
نویسنده: پرایس باتمی
منبع: www.cbr.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 76%
نظر مثبت:
موضوع فیلم و شخصیت پردازی اون بسیار خلاقانه هستند و شباهتی به فیلم های ابرقهرمانی معمولی ندارن علاوه بر این فیلم پر از صحنه های اکشن نفس گیر و جذابه که اجازه نمیدن هیچوقت از دیدن فیلم خسته بشید.
نظر منفی:
داستان فیلم پتانسیل بسیار بالایی داشته اما دیالوگ های بد و کارگردانی معمولی باعث شدن با یک فیلم متوسط روبرو باشیم. با اینکه بازی شارلیز ترون خوبه اما فیلم نمیتونه از این بازی به نفع داستانش استفاده کنه.

جزئیات:
• شارلیز ترون در مصاحبه ای گفته است که شخصیت اندی بیش از شش هزار سال سن دارد.
• آشنایی شارلیز ترون با کتاب های کمیک «کارکشته ها» از زمانی شروع شده که او در حال فیلمبرداری «بلوند اتمی» بوده است.
• بیشتر صحنه های اکشن فیلم توسط خود بازیگران اجرا شده و فقط صحنه های بسیار خطرناک به بدلکارها سپرده شده اند.
• جینا پرینس بایتوود (کارگردان) قبلا فیلم «زندگی اسرار آمیز زنبورها» (2008) را ساخته است.

 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

نگهبانانی از دیرباز

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری