پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Relic

«یادگار» فیلمی امریکایی در ژانر درام و ترسناک و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط ناتالی اریکا جیمز کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا جیمز به همراه کریستین وایت نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به امیلی مورتیمر، رابین نوین و بلا هثکوت اشاره کرد. «یادگار» در تاریخ 10 جولای 2020 در امریکا به نمایش درآمد و مورد استقبال منتقدان قرار گرفت.

نویسندگان: 
ناتالی اریکا جیمز
عوامل:
فیلمبرداری: چارلی ساروف
تدوین: دنیس هارتزیس، شان لاهیف
موسیقی: برایان ریتزل

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 92% را بر اساس 108 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/87 از 10 است: «یادگار داستان وحشت آورش را به آرامی با یک فضاسازی هنرمندانه ترکیب کرده و به یک فیلم اول بسیار قوی برای ناتالی اریکا جیمز تبدیل شده است». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 77 از 100 را بر اساس نظر 28 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فیلم «یادگار»
اخیرا فیلم های ترسناک زیادی ساخته شده اند که از تهدید یک نیروی بیرونی برای نشان دادن تنش خانوادگی استفاده می کنند. از فیلم هایی مثل «بابادوک» (2014) گرفته تا نمونه های جدیدتری مثل «موروثی» (2018) و «کلبه» (2019) همگی سعی می کنند ماجرای ترسناکشان را با روابط خانوادگی شخصیت هایشان ترکیب کنند. حالا و با اکران محدود «یادگار» یک اثر قدرتمند و تماشایی دیگر به این مجموعه اضافه شده و می تواند طرفداران این زیرژانر جدید وحشت را سرگرم کند. 
خانواده ای که در «یادگار» داستانشان را می بینیم بسیار کوچک است و تنها از سه زن تشکیل شده است که مادر بزرگ، مادر و دختر هستند و نقش هایشان به ترتیب توسط رابین نوین، امیلی مورتیمر و بلا هثکوت بازی می شود. داستان فیلم با سرعت زیادی روایت نمی شود و احتمالا بینندگانی که به دنبال ترس های ناگهانی و پشت سرهم هستند را خیلی زود ناامید خواهد کرد. اما کسانی که بتوانند با نمادگرایی قدرتمند فیلم و ترس های عمیق آن ارتباط برقرار کنند از ترس های آن در یک سوم پایانی داستان بسیار لذت خواهند برد. یادگار اولین فیلم بلند ناتالی اریکا جیمز است و او موفق شده در آن توانایی‎اش در پرداخت یک داستان خانوادگی تکان دهنده را به خوبی به نمایش بگذارد. داستانی که با کارگردانی یک کارگردان ضعیف می توانست کند و خسته کننده باشد توسط جیمز به کشمکشی تبدیل شده که هر لحظه بیننده را بیشتر به درون لایه های عمیقتر داستان می کشد. فیلم به کلیشه های موجود درمورد پیری توجهی نمی کند و بیننده را کاملا با شخصیت های داستان همراه می کند. ممکن است ابتدا تصور کنید سبک تصویری فیلم بسیار شبیه به «موروثی» و «بابادوک» است اما پس از تماشای آن متوجه خواهید شد که ناتالی اریکا جیمز (کارگردان) هرگز به دام تقلید از این فیلم ها نیافتاده است و تا انتها به داستان و شخصیت هایش وفادار می ماند.
تماشاگرانی که به آثار مدرن ژانر وحشت علاقه دارند به هیچ وجه نباید تماشای فیلم را از دست بدهند. یک سوم پایانی فیلم مقدمه چینی های 45 دقیقه ابتدایی آنرا به نتیجه می رساند و آنرا به سوی وحشتی بسیار عمیق و تکان دهنده می برد. در این بخش فیلمساز چنان تصاویر عجیب و پرقدرتی را در فیلم گنجانده که بیننده را به یاد فیلم «توطئه آمیز» اثر جیمز وان خواهد انداخت. با این وجود حتی در این بخش ها هم فیلمساز سعی کرده انسانیت و احساسات شخصیت هایش را از یاد نبرد. در شرایط کنونی که ورود به سینما برای کارگردانان جوان بسیار سخت شده فیلم های جمع و جور و کم هزینه ای مثل «یادگار» به سازندگانشان اجازه می دهند تا سبک فیلمسازی شخصی‎شان را پیاده کنند و بتوانند به ساخت فیلم های بعدی‎شان امیدوار باشند. ناتالی اریکا جیمز با کارگردانی ماهرانه «یادگار» نشان داده که از همین حالا باید او را جزو استعدادهای برجسته ژانر ترسناک به حساب آورد.
نویسنده: جاستین جونز
منبع: www.cbr.com

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 48%
نظر مثبت:
یک فیلم ترسناک بسیار با کیفیت و عمیق که به جای ترس های ناگهانی و کلیشه ای سراغ ترکیب این ژانر با فیلمهای خانوادگی رفته و در این کار بسیار موفق عمل کرده.
نظر منفی:
کارگردانی فیلم و بازی های اون کیفیت مناسبی دارن اما داستان بیش از حد کند جلو میره و خیلی زود بیننده رو خسته می کنه. اگر برای ترس های ناگهانی و متعدد فیلم رو ببینید از دیدن اون پشیمون میشید.

جزئیات:
• این اولین فیلم بلند ساخته شده توسط ناتالی اریکا جیمز (کارگردان) است.
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

یادگار

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری