پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Sputnik

«اسپوتنیک» فیلمی روسی در ژانر وحشت و علمی تخیلی و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط ایگور آبرامنکو کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا اولگ مالوویچکو و آندری زولوتارف نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به اوکسانا آکینشینا، فدر بوندارچوک و پیوتر فیودوروف اشاره کرد. اکران «اسپوتنیک» به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد و فیلم در تاریخ 23 آوریل 2020 به صورت اینترنتی به نمایش درآمد.
نویسندگان: 
اولگ مالوویچکو، آندری زولوتارف

عوامل:
فیلمبرداری: ماکسیم ژوکوف
تدوین: الکساندر پوزیریوف، ایگور تاراسنکو
موسیقی: اولگ کارپاچف


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 88% را بر اساس 97 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/91 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 61 از 100 را بر اساس نظر 17 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فیلم «اسپوتنیک»
جدیدترین ساخته ایگور آبرامنکو به نام «اسپوتنیک» درمورد یک هیولای فضایی است اما موفق شده همچنان تمرکز داستانش را روی انسان ها حفظ کند. بیشتر فیلم هایی که درمورد هیولاهای ناشناخته ساخته می شوند، شخصیت هایشان را بیش از حد احمق در نظر می گیرند و مدام به وسیله اشتباهات آنها سعی می کنند افکت ها و جلوه هایی از طراحی هیولای فیلم را به رخ بکشند. با این وجود فیلمنامه اولگ مالوویچکو و آندری زولوتارف این کلیشه را کاملا نادیده گرفته و داستان را به گونه ای روایت کرده که می شود آنرا چیزی فراتر از خود هیولا دانست. موضوع اصلی فیلم به جای اینکه یک هیولای فضایی و قدرت های او باشد، درمورد انسان هایی است که با چیزی ورای قدرت ادراک و فهمشان روبرو می شوند. 
این عامل ناشناخته می توانست اشکال مختلفی از یک ویروس، یک سلاح ویژه و ... داشته باشد اما اینکه نویسندگان فیلم یک موجود فضایی را برای داستانشان انتخاب کرده اند نشان می دهد که از حساسیت دقیقی نسبت به تاریخ معاصر روسیه برخوردارند. اشاره به ماجرای جنگ سرد در فیلم های ژانر علمی تخیلی سابقه ای طولانی دارد و در این فیلم هم فیلمنامه نویس ها با اشاره به این دوران تاریخی در واقع به آثار قدیمی تر این ژانر ارجاع می دهند. اما مهمترین جنبه «اسپوتنیک» شخصیت های پیچیده آن است که هم به اندازه کافی دوست داشتنی هستند و هم تصمیماتشان بر پایه منطق گرفته می شود. به کمک این شخصیت ها بیننده خیلی زود با داستان فیلم ارتباط برقرار می شود و سعی می کند قدم به قدم و در همراهی با شخصیت ها معمای این موجود عجیب و غریب را حل کند. طراحی هیولای فیلم با جلوه های ویژه بسیار با کیفیت همراه شده و حس یک موجود ناشناخته و پلید را به خوبی منتقل می کند. حضور این هیولا باعث می شود شخصیت ها بر سر دوراهی های احساسی و اخلاقی قرار بگیرند و از نظر فکری با دولت شوروی اختلاف پیدا کنند، دولتی که در این موجود فضایی تنها پتانسیل خرابکاری می بیند و سعی می کند آنرا به کنترل خود در آورد. به جای اینکه مدام شاهد صحنه های اکشن تکراری در فیلم باشیم بیشتر اوقات داستان با دیالوگ ها و بازی های با کیفیت بازیگران پیش برده می شود و هر از گاهی اکشن های بسیار خوش ساختی در میانه این صحنه ها به نمایش در می آید که لحن سریع فیلم را حفظ می کند و اجازه نمی دهد بیننده از تماشای فیلم خسته شود. «اسپوتنیک» از موضوع علمی تخیلی‎اش استفاده می کند تا یک داستان عمیقاً انسانی درمورد اخلاق و مسئولیت پذیری را روایت کند و در این راه موفق شده از پیچیدگی و عمق شخصیت هایش به بهترین شکل استفاده کند.
نویسنده: مارک دویسیک
منبع: www.markreviewsmovies.com

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
یک فیلم علمی تخیلی هیجان انگیز با فیلمبرداری و بازی های فوق العاده که هیچ کدوم از کلیشه های سینمای امریکا رو رعایت نکرده و بسیار خلاقانه ساخته شده.
نظر منفی:
«اسپوتنیک» داستان خیلی جالبی داره و بازی های با کیفیتی هم توی فیلم وجود دارن، با اینحال کارگردانی و تدوین ضعیف فیلم باعث شدن خیلی از صحنه های پرهیجان فیلم خسته کننده و تکراری از کار دربیان.

جزئیات:
• ایگور آبرامنکو (کارگردان) قبلا فیلم «مسافر» (2017) را ساخته است.

 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

اسپوتنیک

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری