پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Black Water: Abyss

«دریاچه سیاه: پرتگاه» فیلمی استرالیایی در ژانر وحشت و اکشن و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط اندرو تراوکی کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا جان ریدلی و سارا اسمیت نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به جسیکا مک نامی، لوک میچل و آمالی گلدن اشاره کرد. «دریاچه سیاه: پرتگاه» در تاریخ 7 آگوست 2020 به صورت اینترنتی به نمایش درآمد.

نویسندگان: 
جان ریدلی، سارا اسمیت
عوامل:
فیلمبرداری: دیمین بیبی
تدوین: اسکات والمزلی
موسیقی: مایکل لیرا

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 45% را بر اساس 31 ریویو بدست آورده که معادل نمره 4/79 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 46 از 100 را بر اساس نظر 17 منتقد به دست آورده که نشانگر «متضاد با هم و متوسط» است.

یادداشتی بر فیلم «دریاچه سیاه: پرتگاه»
جدیدترین ساخته اندرو تراوکی به نام «دریاچه سیاه: پرتگاه» ادامه ای بر فیلم «دریاچه سیاه» (2007) است و به نوعی باید آنرا بازنویسی دوباره همین فیلم محسوب کرد. در اینجا هم با ترکیبی پرکشش از تاریکی و وحشت از جانوران روبرو هستیم که می تواند هر بیننده ای را روی صندلی اش میخکوب کند. این بار شخصیت های فیلم در یک غار آبی گرفتار شده اند و موقعیت آنها به گونه ای است که حتی پیش از مواجهه با کروکودیل هم خود را برای مرگ آماده کرده اند. 
«دریاچه سیاه: پرتگاه» درست مانند شماره قبلی این سری به قوانین و فرمول های ژانر وفادار است. با اینکه تراوکی (کارگردان) سعی نکرده این قوانین را بشکند اما توانسته با کیفیتی قابل قبول این فرمول ها را پیاده کند و به یک تریلر خوش ساخت و جذاب برسد. با اینکه شماره اول «دریاچه سیاه» تنها بر روی دی وی دی عرضه شد اما تهیه کنندگان «پرتگاه» تصمیم گرفتند این فیلم را به صورت محدود در سینماهای روباز هم اکران کنند. این تصمیم هوشمندانه بسیار به نفع فیلم تمام شد چون هم محتوای فیلم با این شیوه پخش هماهنگی دارد و هم پخش فیلم به صورت فیزیکی باعث شد اکران اینترنتی آن با استقبال بسیار زیادی روبرو شود. قهرمانان «پرتگاه» دو زوج ورزشکار هستند که برای آخرهفته به یک غار آبی می روند و در آنجا مجبور می شوند با یک کروکودیل عظیم الجثه دست و پنجه نرم کنند. محیط بسته فیلم و لوکیشن فوق العاده مناسب غار باعث شده فضاسازی فیلم با موفقیت بیننده را به وضعیت شخصیت ها متصل کند و از همان لحظه اول اجازه ندهد ریتم فیلم کند شود. در کنار این محیط بسته، تدوین پر انرژی فیلم قرار دارد که با ضرباهنگ تند خود به بهترین شکل هیجان و وحشت شخصیت ها را به بیننده منتقل می کند. یکی از مهمترین نکاتی که درمورد آثار ژانر وحشت وجود دارد، کیفیت طراحی موجودات ترسناک در آنهاست که در «پرتگاه» به شکل بسیار مناسبی انجام شده و ابهت خاصی به کروکودیل فیلم بخشیده است. بیننده به همراه شخصیت ها مدام در حالت تعلیق قرار می گیرد و شخصیت ها را در حالی دنبال می کند که سعی می کنند توجه کروکودیل را به خودشان جلب نکنند. فیلم از نظر شخصیت پردازی و روابط بین شخصیت ها چندان حرف جدیدی برای گفتن ندارد و همه شخصیت ها تخت و کم عمق هستند با این حال تاکید فیلم روی اکشن های پرسرعت و اتحاد شخصیت ها برای زنده ماندن تا حد زیادی این مشکلات را جبران می کند. «دریاچه سیاه: پرتگاه» با کارگردانی هوشمندانه و صحنه های اکشن جذاب خود می تواند طرفداران فیلم های ترسناک را سرگرم کرده و آنها را برای پخش فیلم سوم این مجموعه آماده کند.
نویسنده: دنیس هاروی
منبع: www.variety.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 11%
نظر مثبت:
«دریاچه تاریک» نمونه یک فیلم اکشن/ وحشت موفقه که از لحظه اول تا آخر جذابیتش رو حفظ می کنه و بارها به بیننده رودست میزنه.
نظر منفی:
این فیلم چند تا سکانس هیجان انگیز داره اما داستان و شخصیت پردازیش بیش از حد کلیشه ای و غیرقابل باور طراحی شده و نمیتونه تاثیر خاصی روی بیننده بذاره.

جزئیات:
• اندرو تراوکی (کارگردان) قبلا فیلم «تپه دریایی» (2010) را ساخته است. 
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

دریاچه سیاه : پرتگاه

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری