پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Alone

«تنها» فیلمی امریکایی در ژانر دلهره آور و محصول سال 2020 است. این فیلم توسط جان هیامز کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا ماتیاس اولسن نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به جولز ویلکاکس، مارک منچاکا و آنتونی هیلد اشاره کرد. «تنها» در تاریخ 18 سپتامبر 2020 از طریق سرویس های آنلاین پخش فیلم به نمایش درآمد.

نویسندگان: 
ماتیاس اولسن

عوامل:
فیلمبرداری: فدریکو وراردی
تدوین: اسکات رون، جان هیامز
موسیقی: نیما فخرآرا

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 95% را بر اساس 41 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/25 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 70 از 100 را بر اساس نظر 9 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فیلم «تنها»
جدیدترین ساخته جان هیامز به نام «تنها» درمورد زنی است که باید سعی کند از دست یک قاتل بی رحم فرار کند اما موانع بی شماری سر راه او قرار می گیرند. فیلم یک برداشت پرتعلیق و به شدت باورپذیر از این داستان آشنا است که در ساخت آن سعی شده بیشتر از عناصر دلهره آور استفاده شود و عناصر اکشن در درجه دوم اهمیت قرار گیرند.
جسیکا (با بازی جولز ویلکاکس) زنی است که همسرش را به تازگی از دست داده و تصمیم گرفته محل زندگی اش را برای همیشه عوض کند. او وارد جاده می شود اما به زودی سر و کله مرد موتورسواری پیدا می شود که بارها او را تعقیب کرده و مدام برای او ایجاد مزاحمت می کند. وقتی جسیکا برای استراحت در جایی توقف می کند، این مرد سعی می کند با او مکالمه کند و به مزاحمت هایش ادامه دهد. ترسناک بودن این صحنه ها در این نکته نهفته است که همه آنها به معمولی ترین و باورپذیرترین شکل ممکن کارگردانی شده اند و به همین دلیل بیننده از همان لحظات اول فیلم کاملا می تواند با شخصیت اصلی همذات پنداری کند. طولی نمی کشد که فیلمنامه ماتیاس اولسن تنش و تعلیق موجود در صحنه ها را افزایش می دهد و نقش مرد مزاحم در صحنه ها مدام بیشتر و بیشتر می شود. همچنین با ادامه یافتن داستان فیلم بیننده با شخصیت جسیکا آشنا می شود و درمورد گذشته او اطلاعاتی به دست می آورد. این اطلاعات به شیوه ای درست و برنامه ریزی شده به بیننده منتقل می شوند و باعث از بین رفتن ربتم پرکشش فیلم نمی شوند. هرچند داستان اصلی فیلم بسیار ساده است اما هر بار که مشکلات جسیکا پیچیده تر می شوند بیننده نیز بیشتر درگیر داستان می شود، فیلمنامه نویس توانسته با ارائه جزئیاتی جذاب مانع از یکنواخت شدن صحنه ها شود و تنش بالای داستان را حفظ کند. کارگردان فیلم (جان هیامز) کاملا متوجه این مسئله بوده است که سرعت هر سکانس به اندازه بازی ها و فیلمبرداری آنها اهمیت دارد و به همین دلیل خود نیز در تدوین فیلم مشارکت داشته است. تدوین خوب و پر انرژی فیلم به داستان اجازه داده است تا در مسیرهای مختلفی روی بیننده اثر بگذارد و باعث شود بازی جولز ویلکاکس به بهترین شکل ممکن به چشم بیاید. احتمالا در آینده نزدیک شاهد بازی او در آثار بیشتری در ژانر وحشت خواهیم بود چرا که او در «تنها» ثابت کرده که می تواند به خوبی بار تعلیق و هیجان یک داستان نفسگیر را به دوش بکشد.
نویسنده: مارک دویسیک
منبع: www.markreviewsmovies.com

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 62%
نظر مثبت:
این فیلم داستان پیچیده ای نداره اما همین داستان ساده رو به بهترین شکل ممکن تعریف کرده و تا لحظه آخر به بیننده اجازه پلک زدن نمیده.
نظر منفی:
صحنه های اضطراب آور «تنها» کارگردانی خوبی دارن اما داستان فیلم بیش از حد کلیشه ای نوشته شده و اصلا نمیتونه بعد از تموم شدن فیلم توی ذهن بیننده باقی بمونه.

جزئیات:
• در طول فیلمبرداری یکی از صحنه های اکشن فیلم، پای جولز ویلکاکس (بازیگر نقش اصلی) آسیب دیده و به همین دلیل فیلمبرداری بعضی صحنه های فیلم چند ماه به تاخیر افتاده است.
• جان هیامز (کارگردان) قبلا فیلم «چشمان اژدها» (2012) را ساخته است.
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

تنها

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری