پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

Aamir Khan

Aamir Khan

Aamir Khan

حمد عامر حسین خان (زادهٔ ۱۴ مارس ۱۹۶۵) که در افغانستان و ایران بیشتر با نام امیر خان شناخته می‌شود، بازیگر اهل کشور هند است. او در وبگاه آی‌اِم‌دی‌بی(IMDB) پنج فیلم در بین ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ دارد. او همچنین داور جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم برلین بوده و تصویرش به‌عنوان یکی از صد نفر تأثیرگذارترین افراد جهان در سال ۲۰۱۳ بر روی مجلهٔ تایم آمده‌است.
عامر خان در خانواده‌ای مسلمان در شهر بمبئی هند به دنیا آمده‌است. نام پدرش طاهر حسین است که از تهیه‌کنندگان فیلم است. عموی او ناصر حسین نیز از تهیه‌کنندگان بزرگ فیلم در هند است.

وی زندگی هنری‌اش را با بازی در فیلمی به نام پیروزی خاطرات (۱۹۷۳) به کارگردانی عمویش و در زمانی آغاز کرد که کودکی هشت‌ساله بود.

اولین فیلم عامر خان که در آن نقش اول را بر عهده داشت، فیلم از قیامت به قیامت (۱۹۸۸) به کارگردانی پسرعمویش منصور خان بود. نقش مقابل او در این فیلم را جوهی چاولا بر عهده داشت، که برای او نیز اولین تجربهٔ کاری محسوب می‌شد. عامر خان اولین جایزهٔ ملی فیلم (جشنواره National Film Awards) خودش را به‌خاطر بازی در فیلم از قیامت به قیامت دریافت کرد.

عامر خان در سال ۲۰۰۱ شرکت فیلمسازی خود را با نام عامر خان پروداکشنز تأسیس کرد. اولین محصول این شرکت، فیلمی بود با نام باج؛ روزی روزگاری هند به کارگردانی اشوتوش گواریکر که نامزد دریافت جوایز ملی و بین‌المللی زیادی شد و توانست جایزهٔ محبوب‌ترین فیلم را از جشنواره نشنال فیلم آواردز(National FilmAwards)دریافت کند. عامر خان نسبت به دیگر بازیگران بالیوودیکم‌کار تر است و در طول سال، بیشتر از یک یا دو فیلم بازی نمی‌کند. او برای بازی در فیلم گجینی نزدیک به یک سال به‌طور مداوم روی بدن خود کار کرد و با بدنی کاملاً عضلانی در فیلم بازی کرد.
عامر خان در ۱۸ آوریل ۱۹۸۶ با رینا دوتا ازدواج کرد. آنان دو فرزند دارند: یک پسر و یک دختر. این دو در سال ۲۰۰۲ از هم جدا شدند؛ ولی همچنان همدیگر را می‌بینند و رابطهٔ خوبی با هم دارند.

عامر خان در سال ۲۰۰۵ با کیران رائو ازدواج کرد. این دو در ۵ دسامبر ۲۰۱۱ تولد اولین فرزندشان را اعلام کردند.
۲۰۰۸

او با ابوالکلام آزاد نسبت فامیلی دارد و از نوادگان خواهر/برادر اوست.

فیلموگرافی

loading
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری