پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Stan and Ollie

استن و اولی فیلمی بریتانیایی در ژانر کمدی و بیوگرافی و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط جان بایرد کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا جف پوپ نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به استیو کوگان، جان سی رایلی و شرلی هندرسون اشاره کرد. «استن و اولی» در جشنواره BFI به نمایش درآمد و سپس در تاریخ 11 ژانویه 2019 در بریتانیا اکران شد. این فیلم با استقبال منتقدان از بازی دو بازیگر اصلی فیلم همراه شد و این دو در فصل جوایز نامزدی جوایز معتبری را کسب کردند.

نویسندگان:
جف پوپ

عوامل:
فیلمبرداری: لوری رز
تدوین: اونانی دانگالی، بیلی اسندون
موسیقی: رالف کنت

بودجه کلی: $10,000,000
فروش جهانی: $26,300,000



واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 93% را بر اساس 203 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/49 از 10 است: «استن و اولی ادای دین یه یکی از دوست داشتنی ترین گروه های دو نفره تاریخ سینما است و به خوبی ارتباط آنها با همدیگر برای خلق هنری را نشان می دهد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 75 از 100 را بر اساس نظر 41 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«بازی دو بازیگر اصلی فیلم آنقدر خوب است که بیشتر زمان فیلم احساس می کنید واقعا در حال تماشای لورل و هاردی هستید»
- تاد مک کارتی (هالیوود ریپورتر)

یادداشتی بر فیلم «استن و اولی»
برای من فیلم های لورل و هاردی یادآور دوره ای در کودکی ام است که به همراه پدر بزرگم در روزهای یکشنبه فیلم های کوتاه آنها را از شبکه amc تماشا می کردیم. هر کسی که با این گروه دو نفره دوست داشتنی آشنا باشد داستانی همین‎قدر شخصی از تماشای آثار آنها دارد. برای نسل های زیادی که با دیدن آثار آنها بزرگ شده اند هیچ چیزی نمی توانست آسان تر از فیلمهای آنان بینندگان را بخنداند. از بین تمام آرتیست های بزرگی که در دوره صامت و در سینمای کمدی فعالیت می کردند (کیتون، چاپلین و ...) لورل و هاردی بهتر از همه خودشان را با آمدن صدا هماهنگ کردند. آنها بدون تغییر همچنان به سرگرم کردن مخاطبانشان ادامه دادند و طرفداران بیشتری پیدا کردند.
فیلم جدید جان بایرد به نام «استن و اولی» وجه دیگری از این تیم کمدی را به بینندگان نشان می دهد. ما این دو بازیگر را در حالی ملاقات می کنیم که دوران طلایی آنها در دهه 20 و 30 به پایان رسیده است. فیلم در سال 1953 می گذرد و دو بازیگر تصمیم گرفته اند تا یک تور تئاتر را در سراسر بریتانیا روی صحنه ببرند، آنها قصد دارند با این کار بتوانند بار دیگر کارشان به عنوان بازیگر سینما را از سر بگیرند. فیلم به شکلی بسیار دلنشین و خودمانی ساخته شده است و با انتخاب بخش ناشناخته ای از زندگی شخصیت هایش موفق شده که از مشکلات معمول ژانر زندگینامه ای به راحتی اجتناب کند. به جای اینکه شاهد مقدمه ای بر ساخته شدن بزرگترین آثار لورل و هاردی باشیم، زندگی آنها در انتهای فعالیت حرفه ای‎شان را می بینیم. فیلم سعی می کند از طریق انتخاب این دوره هم شکوه و عظمت گذشته این شخصیت ها را نشان دهد و هم زخم های دوستی شان را به نمایش بگذارد، از جمله عکسی که هاردی در سال 1939 همراه هری لانگدون گرفت و موجب ناراحتی بسیار لورل شد.
فیلم روحیه دوست داشتنی و نجیب لورل و هاردی را به بینندگان نشان می دهد و همزمان نگاهی به رابطه بین آنها دارد که در آن هم تنش وجود دارد و هم احترام متقابل. همین ارتباط پیچیده بین آنهاست که باعث موفقیت کارهایشان شده است. نکته کلیدی در اینجا کیفیت خیره کننده بازی دو بازیگر اصلی فیلم است که از لحاظ فیزیکی و ذهنی به شکل درخشانی این دو شخصیت را بازسازی کرده اند و به سختی از شخصیت‎های لورل و هاردی قابل تشخیص هستند. «استن و اولی» از آن فیلم هایی است که قدرتش را از علاقه سازنده اش به موضوع فیلم می گیرد، این علاقه به خوبی خود را در توجه به جزئیات نشان می دهد و باعث می شود بیننده کاملا شخصیت ها و موقعیت های آنان را باور کند و درگیر نوستالژی سطحی نشود. این فیلم یک ادای دین بسیار تماشایی برای این تیم دو نفره سینمای کمدی است و به راحتی می تواند جزو بهترین آثار زندگینامه ای سال قرار بگیرد.

نویسنده: متیو لوکاس
منبع: www.the-dispatch.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 84%
نظر مثبت:
این فیلم اونقدر خوب ساخته شده که کاملا فراموش می کنید این دو نفر واقعا لورل و هاردی نیستن. اگه طرفدار آثار کمدی لورل و هاردی هستید این فیلم رو حتما باید ببینید چون باعث میشه با جنبه های تازه ای از شخصیت اونها آشنا بشید.
نظر منفی:
بازی بازیگر های فیلم واقعا عالی بود اما داستان فیلم بیش از حد کند جلو میرفت و هیچ غافلگیری‎ای نداشت.

دیالوگ برگزیده:
سم لورل: من دیگه هیچوقت ازدواج نمی کنم. به جای اون همه دردسر مستقیم میرم یه زن پیدا می کنم که ازش خوشم نمیاد و براش یه خونه میخرم.

جزئیات:
• هال روچ (تهیه کننده آثار لورل و هاردی) در سال 1992 و در سن 100 سالگی از دنیا رفت. او تنها 4 روز از اولیور هاردی بیشتر سن داشته است.
• هر دو بازیگر اصلی فیلم (جان سی رایلی و استیو کوگان) انتخاب های اول جان بایرد برای نقش های لورل و هاردی بوده اند.
• فیلم در روز تولد اولیور هاردی در سراسر امریکا به نمایش درآمد.
• جان بایرد (کارگردان) قبلا فیلم «واینیل» (2016) را ساخته است.



همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

استن و اولی

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری