پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Fort Bliss

فورت بلیس فیلمی امریکایی در ژانر درام و محصول سال 2014 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط کلودیا مایرز انجام شده و از بازیگران آن می توان به میشل موناگان، ران لیوینگستون و پابلو شرایبر اشاره کرد. «فورت بلیس» در تاریخ 11 سپتامبر 2014 در امریکا به نمایش درآمد.

نویسندگان:
کلودیا مایرز

عوامل:
فیلمبرداری: آدام سیلور
تدوین: مت چس، کارستن کورپانک
موسیقی: گروه ایک اند اسپنسر



واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 75% را بر اساس 16 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/64 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 68 از 100 را بر اساس نظر 13 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.


یادداشتی بر فیلم «فورت بلیس»
تازه ترین ساخته کلودیا مایرز به نام فورت بلیس داستان یک افسر زن ارتش را روایت می کند که از جنگ به خانه برمی گردد و سعی می کند رابطه خود با پسرش را ترمیم کند. میشل موناگان در نقش این زن بازی می کند، نقشی که نیاز به حساسیت و دقت ویژه ای دارد و او به خوبی از پس آن برآمده است. او در اینجا تا حد زیادی از تجربه بازی در سریال «کاراگاه واقعی» استفاده می کند و موفق می شود نقشی را بازی کند که معمولا نقشی مردانه تلقی می شود. به لطف همین بازی درخشان موناگان است که «فورت بلیس» به یکی از فیلم های خوب ساخته شده در مورد بازگشت سربازها از جنگ تبدیل می شود. لیست طویلی که از «بهترین سالهای زندگی ما» تا «هارت لاکر» و «پیام رسان» را در خود دارد و هر چند سال یک بار فیلمی جدید به آن اضافه می شود. «فورت بلیس» در جشنواره فیلم شانزلیزه مورد توجه منتقدان قرار گرفت و با توجه به اینکه تولید آن کاملا مستقل انجام شده، اکران آن توانست سود خوبی را عاید تهیه کنندگان آن کند. این موفقیت با عرضه فیلم روی پلتفرم های آنلاین ادامه پیدا کرد و منجر به کسب جوایز مهمی توسط فیلم شد.
فیلم با یک صحنه نبرد سنگین شروع می شود که در آن شخصیت اصلی فیلم به نام مگی اسوان سعی می کند جان یک سرباز مجروح را نجات دهد، سپس به تگزاس می رویم و می بینیم که او به خانه بازگشته است و قرار است این بازگشت دائمی باشد. اما مگی به سرعت متوجه می شود که پسرش بدون حضور او بزرگ شده و حالا بیشتر از اینکه به او حس محبت داشته باشد، پدر و همسر دوم پدرش را دوست دارد. اگرچه تضاد بین مسئولیت های حرفه ای و شخصی موضوع جدیدی نیست اما مایرز به شکلی بسیار هوشمندانه این داستان ساده را پرداخت می کند. او در شخصیت مگی زنی را نشان می دهد که احساسات مادرانه مورد قبول اجتماع را ندارد اما از نظر عاطفی به شدت به پسرش وابسته است. او از دنیای سراسر مردانه جنگ بازگشته و حالا باید یاد بگیرد در دنیای دیگری زندگی کند.
تصویری که «فورت بلیس» از شخصیت اصلی اش ترسیم می کند، به لطف بازی عالی کلودیا مایرز بسیار باورپذیر و تاثیرگذار است. این فیلم جزئیاتی از زندگی نظامیان را در خود دارد که معمولا در فیلم‎ها نمی بینیم. هرچند داستان های فرعی فیلم مثل رابطه مگی با یک مرد مکزیکی و یا کشمکش او با همسر سابقش چندان خلاقانه پرداخت نشده اند، اما داستان اصلی فیلم به اندازه ای جذاب هست که بتواند یک درام جمع و جور و خوش ساخت را پشتیبانی کند.
نویسنده: جوردن مینتزر
منبع: www.hollywoodreporter.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 68%
نظر مثبت:
یک فیلم بسیار تاثیرگذار از زندگی یک زن نظامی که نشون میده این آدم ها با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنن. داستان فیلم خیلی خوب نوشته شده و بازیگر نقش اصلی اون هم عالی بازی می کنه.
نظر منفی:
موضوع فیلم جالبه و این که فیلمساز زندگی یک زن نظامی رو بررسی کرده جای تحسین داره اما فیلم از نظر کارگردانی چندان درخشان نیست، به خصوص که اکثر سکانس های اون سرعت درستی ندارن و حوصله مخاطب رو سر میبرن.

دیالوگ برگزیده:
لویس: آدم لازم نیست توی جنگ باشه تا ببینه مردم الکی کشته میشن.

جزئیات:
• میشل موناگان جهت آماده شدن برای بازی در فیلم با یک افسر زن چندین بار مصاحبه کرده و از او کمک خواسته است.
• کلودیا مایرز (کارگردان) در سال 2019 فیلم «برفراز سایه ها» را ساخته است.

همچنین ببینید

HD
 shokoh bazgasht  شکوه بازگشت

شکوه بازگشت

imdb0

ژانر : ایرانی

سال تولید : 1992

کشور سازنده : ایران

خلاصه داستان: با شنیدن خبر نابودی یک بیمارستان صحرایی، دکتر امیر راستین همسر باردارش لیلی را نزد پدر همسرش، قوام، می‌گذارد و به جبهه می‌رود. در غیاب شوهر، لیلی به کار نقاشی و نگارش کتاب مشغول است. در ضمن با سامان، که مدیر یک مؤسسه انتشاراتی است برای چاپ کتابش همکاری می‌کند. خبر کشته‌شدن دکتر راستین، لیلی را دگرگون می‌کند. از طرفی فتاحی و همسرش به علت ثروت زیاد قوام، خواستار ازدواج مرتضی، پسر از خارج برگشته شان، با لیلی هستند. اما لیلی مرگ شوهر را باور ندارد و اصرار دارد که دکتر راستین همچنان زنده است. در همین زمان، سامان نیز به لیلی پیشنهاد ازدواج می‌دهد. اما درست هنگامی که لیلی تلویحاً تقاضای سامان را پذیرفته، خبر زنده بودن دکتر راستین می‌رسد. اعضای خانواده به همراه سامان به ایستگاه راه‌آهن می‌روند تا از دکتر راستین که حالا یک پایش را از دست داده‌است، استقبال کنند.

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

فورت بلیس

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری