پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Donnybrook

دانی بروک فیلمی امریکایی- فرانسوی در ژانر درام و محصول سال 2018 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط تیم ساتون انجام شده و از بازیگران آن می توان به جیمی بل، فرانک گریلو و جیمز بج دیل اشاره کرد. «دانی بروک» در جشنواره تورنتو به نمایش درآمد و سپس در تاریخ 15 فوریه 2018 در امریکا اکران شد.

نویسندگان:
تیم ساتون

عوامل:
فیلمبرداری: دیوید اونگارو
تدوین: اسکات کامینگز
موسیقی: فیل ماسمن، ینز بیونکر



واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 38% را بر اساس 45 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/26 از 10 است: «دانی بروک بازی های خوبی دارد و از خشونت تصویری برای تعریف کردن داستانش استفاده می کند، با این حال بعضی ایرادات فیلمنامه به آسیب پذیری آن آسیب زده اند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 53 از 100 را بر اساس نظر 15 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.



یادداشتی بر فیلم «دانی بروک»
فیلم جدید تیم ساتون اقتباسی از رمان فرانک بیل است، یک فیلم بسیار خشن و در عین حال شاعرانه. موسیقی کلاسیک روی یک رینگ خالی شنیده می شود و لحظاتی بعد کوبیده شدن مشت ها آغاز می شود. ساتون که قبلا و در فیلم نیمه مستندش به نام «شب تاریک» لحظات منتهی به یک حمله تروریستی را نشان داده بود در اینجا هم ثابت می کند که استاد تلفیق درد و خشونت با شاعرانگی و احساسات است. این بار اما شرایط داستان بسیار متفاوت است و ما شاهد تلاش های یک مرد برای زنده ماندن هستیم. شخصیت های فیلم ممکن است تا حدودی برای طرفداران فیلم های بوکسوری آشنا به نظر برسند چرا که در اینجا هم شاهد همان شخصیت های تنها و آسیب دیده این فیلم ها هستیم، با اینحال نوعی خلا عاطفی در آنها وجود دارد که فیلم را از آثار مشابه متفاوت می کند.
دانی بروک داستان مردی به نام ارل را روایت می کند که برای نجات خانواده اش از وضعیت سخت مالی مجبور است به یک مبارزه صدهزار دلاری بوکس تن بدهد. «دانی بروک» به جای اینکه خود را درگیر کلیشه های فیلم های بوکسوری کند وقت خود را صرف معرفی یک ضدقهرمان قدرتمند می کند. در حالیکه ارل خودش را برای ادامه مسیر آماده می کند داستان تغییر جهت داده و مشغول نشان دادن چینسا آنگوس می شود، یک مواد فروش بسیار قدرتمند که باعث اعتیاد همسر ارل شده است. با معرفی این شخصیت مهم و درگیری های بعدی شخصیت ها با هم، فیلم موفق می شود تا قبل از مبارزه نهایی تغییرات معنی داری را برای تمام شخصیت ها تصویر کند. فیلمساز با فضای سردی که حول شخصیت ها ساخته تا حد زیادی ویژگی های انسانی آنها را از بین می برد تا بتواند مقابله آنها را به شکلی موثر به تصویر بکشد. شخصیت ها انگار به صورت اجسام فیزیکی صلب به هم برخورد می کنند و بر روی زندگی یکدیگر تاثیر می گذارند.
با وجود مقدمه چینی عالی فیلمساز برای یک سوم پایانی فیلم، اوج کارگردانی ساتون در مبارزه نهایی فیلم خودش را نشان می دهد. در طول این مبارزه جیمی بل و فرانک گریلو با تمام توانشان در رینگ مبارزه می کنند و ساتون سعی کرده مبارزه آنها را به واقعی ترین شکل ممکن نمایش دهد. فیلم در برخی لحظات موفق شده به خوبی فشار روانی روی طبقات پایین جامعه امریکا را به تصویر بکشد، این تصاویر به خوبی خشونت جاری در زندگی اقشار ضعیف جامعه را نشان می دهند و بسیار تاثیرگذار هستند. نمی توان گفت ساتون به دنبال ساخت فیلمی اجتماعی بوده است اما هر فیلمی که شخصیتی باورپذیر داشته باشد و او را در چنین لحظات دشواری نشان دهد تا حد زیادی می تواند مدعی باشد که شرایط اجتماعی شخصیت‎اش را هم به تصویر کشیده است. «دانی بروک» فیلمی با داستانی بسیار ساده است اما این داستان را آنقدر خوب تعریف کرده که توانسته در کنار آن به موفقیت هایی جدی در زمینه داستانگویی و کارگردانی برسد.

نویسنده: اریک کان
منبع: www.indiewire.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 37%
نظر مثبت:
یکی از بهترین فیلم های بوکسوری که توی چند سال اخیر ساخته شده. فیلمی که داستان بسیار جذابی داره و خشونتش شما را میخکوب می کنه. با اینحال فیلم حتی یک لحظه هم دست به خودنمایی الکی نمیزنه و همیشه سعی می کنه به ساده ترین و موثرترین شکل داستانش رو تعریف کنه.
نظر منفی:
دانی بروک یک درام تلخه و اگر برای دیدن اکشن به تماشای اون برید حتما پشیمون می شید. مشکل بزرگ فیلم اینه که باورپذیر نیست و بیننده نمیتونه با شخصیت های دیوانه فیلم ارتباط برقرار کنه.


جزئیات:
• این فیلم در جشنواره تورنتو اکران شده و با استقبال تماشاگران روبرو شده است.
• تیم ساتون قبلا فیلم پاویلیون «2012» را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

دانی بروک

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری