پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Saving Leningrad

نجات لنینگراد فیلمی روسی در ژانر جنگی و محصول سال 2019 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم برعهده الکسی کازلو بوده و از بازیگران آن می توان به ماریا ملنیکوا، آندری میرونوف اودالو و گلا مسکی اشاره کرد. «نجات لنینگراد» در 27 ژانویه 2019 در روسیه به نمایش درآمد.

نویسندگان:
الکسی کازلو

عوامل:
فیلمبرداری: الکسی دورونکین، گلب واویلوف
تدوین: آنتون دمتیو، الکسی ماکلاکوف
موسیقی: یوری پوتینکو

واکنش منتقدها:
منتقدان به طور کلی نمره های متوسطی به فیلم داده اند. در سایت متاکریتیک این فیلم از 12 نقد نوشته شده نمره 58 از 100 را دریافت کرده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است. دنیس استوپنیکوف نویسنده نشریه اینترمدیا در مورد فیلم نوشته است: «فیلم در ستایش کار جمعی و همدلی ساخته شده و چون شرایط سخت را به شکل واقعی نشان می دهد تاثیرگذار است».


یادداشتی بر فیلم «نجات لنینگراد»
محاصره لنینگراد همواره به عنوان یکی از بی رحمانه ترین اعمال جنگی تاریخ در نظر گرفته می شود، جنگی که باعث کشته شدن بیش از چند میلیون نفر در طول دو سال و نیم شد. نیروهای نظامی شوروی سعی می کردند این منطقه را به هر نحوی شده از جمعیت غیرنظامی خالی کند و همزمان تجهیزات لازم را به خط مقدم برسانند. هر دو این هدف ها از طریق «راه زندگی» ممکن می شود که بر پهنه دریاچه عظیم لادوگا قرار دارد. نجات لنینگراد داستانی خیالی و بازسازی شده از فرار تعدادی از شهروندان در اولین روزهای جنگ است.
در اوایل سپتامبر 1941 دستور تخلیه لنینگراد صادر شد. در این فیلم تعداد زیادی شخصیت مکمل وجود دارند اما شخصیت های اصلی فیلم زوجی به نام ناستیا کاچیووا و کاستیا گورلوف هستند. آنها در داخل قایقی به همراه جمعیت زیادی از مردم لنینگراد می خواهند از شهر خارج شوند. فرمانده قایق پدر کاستیا است که یک افسر نظامی است و دستور می دهد قایق کمی از ظرفیتش هم بیشتر بارگیری کند و هرچه سریع تر به راه بیافتد. تعیین این که آیا این داستان ها و شخصیت ها واقعی هستند یا نه کار آسانی نیست چرا که اطلاعات کمی به زبان انگلیسی درمورد این قایق وجود دارد. اما شباهت های فیلم به «تایتانیک» غیرقابل انکار است. فیلم حتی تعریف شدن داستان توسط یکی از قربانیان را نیز در خود دارد و در زمینه تم های عاشقانه اش نیز تا حدی زیادی به این فیلم شبیه است. یکی از جذابیت های فیلم در این است که اکشن و هیجان ناشی از حضور در قایق به شکلی با کیفیت به تصویر کشیده شده اما فیلم همچنان یک روایت عاشقانه باقی می ماند.
شخصیت های فرعی در فیلم به شکلی هوشمندانه حضور پیدا کرده و از آنها برای خلق فضا و تکمیل خط های داستانی استفاده شده است این شخصیت ها انگیزه ها و درونیات مشخصی دارند و باعث می شوند مخاطب هر چه بیشتر وارد فضای باورپذیر قایق شود. اما در نهایت تمام این شخصیت ها در مقابل داستان عاشقانه اصلی فیلم فرعی به حساب می آیند، داستانی که به خوبی با نبرد خونین و شرایط مرگبار گره خورده است. فیلم از نظر جنبه های تکنیکی بسیار با کیفیت است و از طرفی به علت واقعی بودن ماجرای قایق تا حد زیادی مخاطب ها را درگیر خود می کند. «نبرد لنینگراد» ادای دین به کسانی است که در این شرایط دشوار امید خود را به زندگی از دست نداده و تا لحظه آخر برای آن مبارزه کرده اند.

نویسنده: سیمون ویوینگ
منبع: www.filmthreat.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
یک درام جنگی بسیار سرگرم کننده با جلوه های ویژه عالی. خوبی فیلم های جنگی روسی اینه که واقعیت جنگ رو به شکل تلخ و واقعی نشون میدن و این خیلی با چیزی که امریکایی ها از جنگ نشون میدن فرق داره.
نظر منفی:
ظاهر فیلم و جلوه های ویژه اون خوب هستند اما فیلمنامه واقعا بد نوشته شده چون داستان عاشقانه عملا هیچ جذابیتی نسبت به ماجرای مرگ و زندگی شخصیت ها نداره و با اینحال ما مجبوریم همش اون ماجرای عاشقانه رو ببینیم.


جزئیات:
• الکسی کازلو (کارگردان) قبلا فیلم «پیسک» (2007) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

نجات لنینگراد

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری