پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Tone-Deaf

آوا-کر فیلمی امریکایی در ژانر وحشت و محصول سال 2019 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط ریچارد بیتس انجام شده و از بازیگران آن می توان به آماندا کرو، رابرت پاتریک و هیلی ماری نورمن اشاره کرد. «آوا-کر» در تاریخ 23 آگوست 2019 در امریکا به نمایش درآمد.

نویسندگان:
ریچارد بیتس

عوامل:
فیلمبرداری: اد وو
تدوین: یوون والدز
موسیقی: میچل برتش



واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 41% را بر اساس 29 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/39 از 10 است: «آوا-کر یک کمدی/ وحشت عجیب و غریب است که بازی های خوبی دارد اما نمی تواند به تمام اهداف داستانی اش برسد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 40 از 100 را بر اساس نظر 15 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.


یادداشتی بر فیلم «آوا-کر»
آوا-کر داستان زنی را روایت می کند که پس از یک سلسله اتفاقات ناخوشایند تصمیم می گیرد مدتی را به تنهایی و در جایی دور سپری کند. او در یک منطقه روستایی خانه ای اجاره می کند اما صاحب این خانه مدام رفتارهای عجیبی از خودش نشان می دهد که خود و شخصیت اصلی را به خطر می اندازند. فیلم توسط ریچارد بیتس کارگردانی شده است و چنان کارگردانی و تصاویر عجیبی دارد که از همان لحظه اول می فهمید که بیشتر با یک فیلم وحشت روبرو هستید تا هیجانی. بزرگترین غافلگیری فیلم در این موضوع است که با سکانس هایی به موفقیت می رسد که به راحتی می توانستند باعث شکست آن شوند. برای مثال تصاویر ذهنی شخصیت ضدقهرمان می توانست بسیار مصنوعی و افراطی باشد اما برعکس سرگرم کننده و وحشت آور از کار درآمده است. دلیل اصلی این موفقیت را باید در شخصیت پردازی بسیار دقیق کاراکترهای فیلم جستجو کرد. حتی شخصیت ضدقهرمان هم آنقدر آشناست که هر بیننده ای می تواند شخصیتی مشابه او را در زندگی اش به یاد بیاورد.
آماندا کرو در نقش اولیو بازی می کند و نقش ضدقهرمان فیلم به رابرت پاتریک سپرده شده است. بازی های هر دو این بازیگران بسیار با لحن دیوانه وار فیلم هماهنگی دارد، به خصوص بازی کرو که به سرعت همدلی بینندگان را جلب کرده و آنها را درگیر ماجرای فیلم می کند. علاوه بر این دو بازیگران فرعی فیلم هم بازی های قابل قبولی را به نمایش می گذارند، در بین این بازیگران هیلی ماری نورمن که نقش لنور را بازی می کند به خوبی از پس نقش پیچیده اش برآمده و توانسته به جذابیت آن کمک زیادی کند. یکی دیگر از عواملی که به فضاسازی فیلم کمک کرده آلبوم موسیقی عالی فیلم است که توسط میچل برتش ساخته شده و یادآور فضای فیلم های اواخر دهه 90 است. ریچارد بیتس سعی کرده تا حد ممکن به لحنی یکدست نزدیک شود اما هرگز اجازه نداده فیلم خسته کننده شود و در مواقع مورد نیاز تغییرات کوچکی را در حال و هوای فیلم ایجاد کرده است. این موضوع توسط فیلمنامه هم پشتیبانی می شود برای مثال نفرت شخصیت هاروی از نسل جوان که در قالب یک مونولوگ بیان شده با وجود عجیب بودن بسیار خوب در ساختار کلی فیلم جا افتاده است. ممکن است این تغییرات ناگهانی در فیلم برای برخی بینندگان خوشایند نباشد اما طرفداران ژانر وحشت از این تکنیک ها بسیار لذت خواهند برد. «آوا-کر» به طور کلی فیلم معمولی ای نیست اما این غیرعادی بودن در تمام جنبه های آن به شکل موازی وجود دارد و به همین دلیل به شکل‎گیری یک لحن یکدست و قدرتمند در فیلم منجر شده است.

نویسنده: امیلی بلک
منبع: www.cinema-crazed.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 80%
نظر مثبت:
آوا- کر از اون فیلم هاییه که همه چیز توی خودش داره، از وحشت گرفته تا کمدی و درام. اگر از اون تماشاگرهایی هستید که عاشق تغییرات عجیب و غریب و ناگهانی توی فیلم ها هستید قطعا از دیدن این فیلم لذت خواهید برد.
نظر منفی:
ایده اولیه فیلم خوبه و لحظات جالبی توی فیلم وجود داره اما با کارای بی دلیل و منطق کارگردان همه چیز خراب شده، تحمل این فیلم با شوخی های بی مزه و بازی های بدش واقعا سخته.


جزئیات:
• ریچارد بیتس قبلا فیلم تحسین شده «برش» (2012) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

آوا کر

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری