پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Mia and the White Lion

«میا و شیر سفید» فیلمی فرانسوی در ژانر خانوادگی و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط گیلس دومایستره کارگردانی شده و فیلمنامه آن را پرون دومایستره و ویلیام دیویس نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به دینا دو ویلیرس، ملانی لورنت و لنگلی کرک‎وود اشاره کرد. «میا و شیر سفید» در تاریخ 12 آوریل 2019 در امریکا به نمایش درآمد و فروش جهانی خود را به 36 میلیون دلار رساند.
نویسندگان:
پرون دومایستره و ویلیام دیویس

عوامل:
فیلمبرداری: برندون بارنس
تدوین: جولیان ری
موسیقی: آرماند آمار

بودجه کلی: $7,000,000
فروش جهانی: $36,400,000

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 88% را بر اساس 17 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/94 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 52 از 100 را بر اساس نظر 6 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.
«این فیلم به ما یادآوری می کند که یک داستان دلنشین و جذاب می تواند چقدر ساده باشد»
- لوییس کیتون (ورایتی)


یادداشتی بر فیلم «میا و شیر سفید»
یک ویژگی مشترک بین فیلم های «پسرانگی»، «پادشاهی حیوانات» و «میا و شیر سفید» این است که ما رشد شخصیت های اصلی آن ها را در طول فیلم می بینیم و شکل گرفتن پیوند های عاطفی بین شخصیت ها را از نزدیک تماشا می کنیم. هر سه این فیلم ها در طول چند سال فیلمبرداری شده اند و این بازه زمانی زیاد باعث می شود تصویری از شخصیت ها در ذهنمان بماند که بسیار عمیق تر و تاثیرگذارتر از یک تصویر گذرا و لحظه ای است.
وقتی اولین بار میا را می بینیم، او به همراه خانواده اش تازه از انگلیس به افریقای جنوبی مهاجرت کرده اند. در آنجا قرار است پدر و مادر میا یک مزرعه نگه داری از شیرها را اداره کنند که همزمان به عنوان یک مرکز تحقیقاتی نیز کاربرد دارد. میا با لهجه انگلیسی خاص و طبیعت گوشه گیرش نمی تواند در مدرسه جدیدش با کسی دوست شود و بیشتر اوقات از طریق اسکایپ با دوست هایش در لندن صحبت می کند. مدتی بعد پدر میا یک بچه‎شیر کم‎یاب را به خانه می آورد که یتیم شده و نیاز به نگه داری دارد. همه اعضای خانواده از جمله میا به تدریج با این حیوان بامزه دوست می شوند و اسکایپ های طولانی او جایش را به بازی با دوست جدیدش می دهد. پس از این شاهد شکوفایی دوستی میا و شیرِکوچولویش هستیم که یاد می گیرند همزمان با اینکه مستقل هستند باید هوای یکدیگر را داشته باشند.
نکته جالب فیلم در اینجاست که برخوردهای افراد با بچه شیر در این فیلم کاملا واقعی هستند و توسط یک متخصص و پرورش دهنده شیر به نام کوین ریچاردسون مدیریت شده اند. وقتی میا متوجه می شود که نقشه های پدرش برای شیرهای مزرعه ممکن است همگی اخلاقی و دوستانه نباشند، این خوشحالی اولیه جایش را به لحنی تلخ تر می دهد که در آن میا از خانه فرار می کند و باعث به وجود آمدن خط داستانی به شدت درگیرکننده ای می شود که یک سوم مرکزی فیلم را پوشش می دهد. «میا و شیر سفید» در طول سه سال فیلمبرداری شده و فیلمنامه آنرا پرون دومایستره، همسر کارگردان فیلم به همراه ویلیام دیویس نوشته است. این داستان بر اساس ماجراهایی از دوستی بین حیوان و انسان نوشته شده که این زوج در طول ساخت یک فیلم مستند شاهد آن ها بوده اند. فیلمساز سعی کرده است مسائل اخلاقی و هشدار دهنده ای را درمورد لزوم مهربانی با حیوانات در فیلم بگنجاند اما فیلم هرگز به سمت یک اثر آموزشی پیش نمی رود و مسئولیت خود برای سرگرم کردن بینندگان را فراموش نمی کند. «میا و شیر سفید» یک فیلم سرگرم کننده و آموزنده است که تمام اعضای خانواده می توانند از تماشای آن لذت ببرند.
نویسنده: کیم هیوز
منبع: www.original-cin.ca


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 56%
نظر مثبت:
سرعت داستان فیلم خیلی عالیه و از همون دقیقه اول بیننده رو با خودش همراه می کنه. خیلی جالبه که برای یه مدت طولانی فیلمبرداری کردن و بزرگ شدنِ بچه ها همراه شیر رو نشون دادن. اگر به دوستی با حیوانات علاقه دارید از دیدن این فیلم پشیمون نمی شید.
نظر منفی:
این فیلم میخواد این پیام رو بده که مراقب حیوون ها باشید اما برای ساخت خودِ اون از حیوانات پرورشگاهی بیچاره ای استفاده شده که به صورت غیرمسئولانه ای توی قفس نگه داری میشن.

دیالوگ برگزیده:
جان اوون: الان کوچیکه و میخواد باهات بازی کنه اما یه مدت دیگه بزرگ میشه و فقط میخواد تو رو بکشه. حیوون وحشی تا ابد وحشی میمونه و کاری از دست تو برنمیاد.

جزئیات:
وقتی ایده فیلم به ذهن گیلس دومایستره رسید او از یک متخصص پرورش و نگه داری شیر پرسید آیا امکان دارد بتوان از همراهی یک بچه با یک شیر فیلمبرداری کرد و جواب او این بود که چنین کاری غیرممکن است و تنها راهی که وجود دارد این است که این دو با هم بزرگ شده باشند. به همین دلیل فیلم در طول سه سال ضبط شده است.
برای ایفای نقش میا حدود 300 کودک افریقایی تست دادند که در نهایت دانیا دوویلیرس انتخاب شد که قبلا تجربه حضور در مزارع نگه داری از شیرها را داشته است.
برای فیلمبرداری این فیلم یک متخصص پرورش شیر به نام کوین ریچاردسون به صورت دائمی سر صحنه حضور داشته و برای شرایط حساس مقدمات لازم را فراهم می کرده است. هرچند در نهایت همکاری و دوستی این شیر (که نامش تور است) کسانی که سر فیلمبرداری این فیلم حضور داشته اند را بسیار متعجب کرده و هیچ مشکلی در جریان فیلمبرداری ایجاد نشده است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

میا و شیر سفید

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری