پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Best of Enemies

«بهترین دشمنان» فیلمی امریکایی در ژانر زندگینامه‎ای و درام و محصول سال 2019 است. کارگردانی و نویسندگی این فیلم توسط رابین بیسل انجام شده و از بازیگران آن می توان به تاراجی هنسون، سم راکول و وس بنتلی اشاره کرد. «بهترین دشمنان» در تاریخ 5 آوریل 2019 در امریکا به نمایش درآمد.

نویسندگان:
رابین بیسل

فیلمبرداری: دیوید لنزنبرگ
تدوین: هری یون
موسیقی: مارسلو زارووس

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 53% را بر اساس 73 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/06 از 10 است: «بهترین دشمنان یک داستان مهم و پرکشش را تعریف می کند بدون آنکه دیدگاه مشخصی را درمورد آن تبلیغ کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 49 از 100 را بر اساس نظر 25 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.


یادداشتی بر فیلم «بهترین دشمنان»
فیلم های زندگینامه ای بسیاری با موضوع مبارزات مدنی ساخته می شوند و «بهترین دشمنان» به ظاهر یکی دیگر از همین فیلم ها است. اما آنچه فیلم جدید رابین بیسل را از آثار دیگر این ژانر جدا می کند همراه کردن دو شخصیت بسیار متفاوت در فیلم است که یکی از آنها یک فعال مدنی سیاه پوست و دیگری یکی از اعضای گروه نژاد پرست کوکلاس کلان می باشد. داستان فیلم بر اساس واقعیت نوشته شده و تاریخ تبعیض نژادی در جنوب امریکا این فرصت را برای نویسنده فراهم کرده تا موضوع را به شیوه ای خلاقانه پرداخت کند. فیلم با موفقیت حال و هوای آن دوران را به نمایش می گذارد اما در لحظاتی به اوج می رسد که به جنبه های فردی این داستان برای شخصیت های اصلی اش می پردازد. در همین راستا «بهترین دشمنان» تا حد زیادی ماجرایش را به دو خانواده محدود می کند. دو شخصیت اصلی فیلم برای نجات دنیا تلاش نمی کنند و انسان های ریاکاری هم نیستند. آنها می خواهند از خانواده و جامعه کوچکشان محافظت کنند و فیلم این جنبه از شخصیت آنها را در اوج ظرافت به تصویر می کشد.
این تمرکز روی شخصیت ها به تاراجی هنسون و سم راکول اجازه داده تا با جزئیات زیادی شخصیت هایشان را بازی کنند. تاراجی هنسون شخصیت "آن آتواتر" را از حالت اسطوره ای خارج کرده و نقاط ضعف و ترس های او را در بازی اش بروز می دهد که باعث می شود بیننده نسبت به او همدلی بیشتری داشته باشد. از طرف دیگر بازی سم راکول نیز در نقش "سی پی الیس" به گونه ای است که تغییر موضع شخصیت اش را به شکل درخشانی نشان می دهد. بیننده می تواند ببیند که این شخصیت ذهنی باز و دور از تعصب دارد و به همین خاطر آرام آرام مجذوب ایده هایی کاملا متفاوت شده و تغییر عقیده می دهد. حضور همزمان این دو بازیگر توانا در فیلم بزرگترین نکته مثبت آن است و تبادل نظر و مخالفت آنها با هم چیزی است که علاقه بیننده به فیلم را حفظ می کند و باعث می شود احساس نکند حرفی تکراری و کلیشه ای را دوباره می شنود.
تنها نکته منفی فیلم در این است که در لحظاتی ماجرا زیادی شخصی شده و حالت اجتماعی خود را از دست می دهد. همانطور که گفته شد نشان دادن ماجرا از زاویه دید دو شخصیت بسیار به فیلم کمک کرده اما تاثیرات اعمال این شخصیت ها در جامعه باید حضور پررنگ تری پیدا می کرد. اما حتی با وجود این مشکل «بهترین دشمنان» همچنان موفق می شود به اثری قابل احترام و جذاب درمورد نژاد پرستی و تاریخ مبارزات مدنی تبدیل شود. فیلمی که یک داستان شناخته شده را انتخاب کرده و با تمرکز روی شخصیت های اصلی آن موفق شده بازی های بسیار خوبی از دو بازیگر اصلی‎اش بگیرد.
نویسنده: مایک ریس
منبع: www.cinemablend.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 75%
نظر مثبت:
یک فیلم تکان دهنده درمورد تبعیض نژادی با بازی های فوق العاده سم راکول و تاراجی هنسون.
نظر منفی:
فیلم شخصیت های جالبی داره اما داستان اون اصلا جذاب نیست و همون کلیشه های فیلمای تبعیض نژادی رو تکرار می کنه.

دیالوگ برگزیده:
ماری الیس: بدترین نکته درمورد نژاد پرستی این بود که فرصت هم‎فکری رو از سفیدپوست ها و سیاه پوست ها گرفت وگرنه اونا با هم میتونستن تمام این مشکلات رو حل کنن.

جزئیات:
• سم راکول و بروس مک گیل قبلا در فیلم «مرد کبریت فروش» (2003) هم بازی بوده اند.
• این اولین فیلم بلند کارگردانی شده توسط رابین بیسل است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

بهترین دشمنان

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری