پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Starfish

ستاره دریایی فیلمی امریکایی در ژانر ترسناک و علمی تخیلی و محصول سال 2019 است. کارگردانی و نویسندگی این فیلم توسط ای. تی. وایت انجام شده و از بازیگران آن می توان به ویرجینیا گاردنر، کریستینا مسترسون و اریک بیکرافت اشاره کرد. «ستاره دریایی» در تاریخ 21 سپتامبر 2018 در امریکا به نمایش درآمده است.

نویسندگان:
ای. تی. وایت

عوامل:
فیلمبرداری: آلبرتو بانراس
تدوین: الکس الکینز، ای.تی. وایت
موسیقی: ای.تی. وایت


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 90% را بر اساس 59 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/97 از 10 است: «ستاره دریایی ترکیبی خاص از ژانرهای علمی تخیلی و وحشت را ارائه می دهد که با بازی فوق العاده ویرجینیا گاردنر در نقش اصلی فیلم تکمیل شده است». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 74 از 100 را بر اساس نظر 6 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.


یادداشتی بر فیلم «ستاره دریایی»
عبارت «بر اساس داستانی واقعی» یک معنی ثابت ندارد. در بعضی از فیلم ها این عبارت به معنی تلاش برای بازسازی وقایع است و در بعضی دیگر، فیلم ها سعی می کنند تفسیری از وقایع را ارائه دهند. با این حال همه این فیلم ها یک پایشان در واقعیت است. اما ای.تی وایت در اولین ساخته اش تمام فیلم را بر واقعیت از نگاه خودش متمرکز کرده است. در حالیکه داستان فیلم واقعی نیست اما واقعی بودن فیلم در مضامین آن و تغییرات قهرمانش معنی پیدا می کند. فیلم داستان آبری کوپر را روایت می کند که نمی داند چگونه با مرگ بهترین دوستش کنار بیاید. آبری به آپارتمان دوستش سر می زند تا با خاطرات او خداحافظی می کند. او در آنجا خوابش می برد و وقتی بیدار می شود می فهمد که تمام افراد شهر کوچکشان گم شده اند و او تنها کسی است که زنده مانده. او با یک هیولای فضایی ترسناک روبرو می شود و حالا باید به دنبال نوارهای خاطرات دوستش بگردد که راز تمام این اتفاقات را در خود دارد.
«ستاره دریایی» از نظر تصویری بسیار ماهرانه ساخته شده و ای تی وایت (کارگردان) از تصاویر عجیب و غریب، موسیقی بلند و حتی انیمیشن استفاده کرده تا داستان فیلم را از حالت خطی خارج کند. فیلم بیشتر از اینکه با اعمال شخصیت ها جلو برود بر اساس احساسات آنها پیشرفت می کند، آبری هر بار باید قدمی رو به شکست دادن هیولا حرکت کند و این هیولا همان غصه ای از دست دادن دوستش است. متاسفانه تاکید فیلم روی عناصر سینمای وحشت باعث شده که بینندگان آن دچار سردرگمی شوند. فیلم دارای این عناصر است اما یک فیلم وحشت نیست و به جای این کار بیشتر بر روی فضای سینمای علمی تخیلی تمرکز می کند. وایت (کارگردان) در مصاحبه ای گفته که فیلم بر اساس تجربه شخصی اش در از دست دادن دوستش نوشته شده است به همین خاطر بعضی از المان های فیلم آنقدر شخصی هستند که برای بینندگان ممکن است به خوبی درک نشوند. برگ برنده فیلم بازی درخشان ویرجینیا گاردنر است. تصویری که او از غصه و سردرگمی ارائه می دهد تاثیر گذار و باورپذیر است. با این بازی او نشان می دهد که چقدر در گرفتن همدلی مخاطبان مهارت دارد و احتمالا در آینده ای نزدیک او را در آثار سینمایی بیشتری خواهیم دید.
«ستاره دریایی» مدام بیننده را در اضطراب اتفاقات عجیب و غریب نگه می دارد و فیلمبرداریِ آلبرتو بانراس تنهایی و موقعیت شکننده آبری را به خوبی به تصویر می کشد. ما اغلب آبری را در یک نمای تنها و در حالیکه به روبرو خیره شده می بینیم. «ستاره دریایی» نگاهی به دنیای ناشناخته کسی است که غصه تمام منطق او را نابود کرده است، کسی که اگر نتواند این حس قدرتمند را شکست دهد خودش نیز مانند دوستش از بین خواهد رفت.
نویسنده: چاک فاستر
منبع: www.filmthreat.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 48%
نظر مثبت:
«ستاره دریایی» ریتم تندی نداره اما اونقدر بهتون اطلاعات میده که سرگرم بمونید. موسیقی و فیلمبرداری فیلم فوق العاده هستن و تصویری که از غم توی فیلم ارائه میشه خیلی خلاقانه و جذابه.
نظر منفی:
داستان فیلم هیچ منطقی نداره و کاملا بیننده رو گیج می کنه. کاش عناصر وحشت فیلم بیشتر توضیح داده میشدن تا بیننده کمتر کلافه بشه.


جزئیات:
• در این فیلم تیتراژ آخر به صورت برعکس (از بالا به پایین) نشان داده می شود.
• این اولین فیلم ای. تی. وایت (کارگردان) است.



همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

ستاره دریایی

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری