پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Furies

خشمگینان فیلمی استرالیایی در ژانر وحشت و اکشن و محصول سال 2019 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط تونی دآکوینو انجام شده است و از بازیگران آن می توان به ایرلی دادز، لیندا انگو و تیلور فرگوسن اشاره کرد. «خشمگینان» در جشنواره فیلم ادینبورگ اکران شد و سپس در تاریخ 31 جولای 2020 در امریکا به نمایش درآمد.
نویسندگان:
تونی دآکوینو

عوامل:
فیلمبرداری: گری ریچاردز
تدوین: آدریان روستیرولا
موسیقی: کریستن اکسلهولم، کنت لامپل

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 62% را بر اساس 26 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/76 از 10 است. منتقدان کارگردانی و استفاده درست از خشونت در فیلم را تحسین کرده اند.

«دآکوینو در اولین فیلم بلند خود مانند یک کارگردان با تجربه فیلمهای اسلشر عمل می کند»
- پیتر گری (دیلی دد)


یادداشتی بر فیلم «خشمگینان»
خشمگینان فیلمی استرالیایی در ژانر اسلشر و به نویسندگی و کارگردانی تونی دآکوینو است. هرچند داستان مرکزی فیلم را ممکن است در فیلم های دیگر دیده باشید اما فیلم داستانش را به شیوه مخصوص به خودش تعریف می کند و آنرا به مسیر جدیدی می برد. «خشمگینان» داستان کایلا را روایت می کند که دزدیده شده و در یک جنگل رها می شود. او در آنجا به زودی زنان دیگری را پیدا می کند و می فهمد که همه آنها در یک بازی مرگبار گرفتار شده اند که در آن قاتل هایی ماسک دار به شکل های فجیعی این زنان را شکار کرده و به قتل می رسانند. کایلا بیماری صرع دارد و این کار او برای زنده ماندن را سخت تر هم می کند.
همانطور که اشاره شد قبلا فیلم هایی با موضوع شکار آدم ها در جنگل ساخته شده است با اینحال دآکوینو با تصمیمات هوشمندانه اش کاری می کند که «خشمگینان» فیلمی مستقل و خلاقانه باشد. یکی از این تصمیمات انتخاب بازیگر برا نقش کایلا است که از این درست تر نمی توانسته انجام شود. ایرلی دادز در نقش کایلا درخشان ظاهر می شود و به خصوص صحنه های مربوط به صرع را به گونه ای بازی می کند که باعث اضطراب بیننده می شود. این المان صرع در فیلم به شکلی خلاقانه مورد استفاده قرار گرفته است به گونه ای که هم باعث ضربه زدن به کایلا می شود و هم به نفع او نیز عمل می کند. همچنین تکنولوژی هایی که در طول داستان فیلم مورد استفاده قرار می گیرند بسیار جالب هستند و حال هوایی شبیه به سریال «آینه تاریک» به فیلم می دهند.
تکه هایی از پیش‎داستان شخصیت های زن در فیلم بازگو می شود اما شخصیت های شکارچی فیلم هیچگونه معرفی یا پیش داستانی ندارند. این مورد ممکن است به عنوان یک ایراد در نظر گرفته شود اما در واقع اینطور نیست چرا که در ژانر اسلشر خیلی وقت ها این کار به نفع فیلم تمام می شود. قاتل هرچقدر ناشناخته تر باشد مخاطب در تخیل خود او را ترسناک تر در نظر می گیرد. فیلم از نمایش خشونت ابایی ندارد و خوشبختانه جلوه های ویژه صحنه‎ای آن عالی هستند. اولین چیزی که در دل مخاطب ترس می اندازد ماسک های بسیار ترسناک قاتل ها است که هرکدام متفاوت و بسیار وحشت آور هستند. مورد دیگری که در فیلمبرداری فیلم رعایت شده است استفاده از فیلتر سفید برای تصویربرداری است. این فیلتر به شکلی بسیار هوشمندانه انتخاب شده چراکه هم گرم بودن محیط را به بیننده منتقل می کند و هم باعث می شود خونریزی های فیلم با رنگ های شفافتری نمایش داده شوند. «خشمگینان» به عنوان فیلم اول دآکوینو دستاورد بزرگی محسوب می شود، فیلمی که موضوع آشنایش را به گونه ای تغییر می دهد که داستان آن کاملا خلاقانه و نو به نظر برسد و با بازی های خوب بازیگرانش اضطراب و ترس ناشی از مرگ را به بینندگانش انتقال می دهد.

نویسنده: ملیسا هانون
منبع: www.horrorgeeklife.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 86%
نظر مثبت:
یک فیلم اسلشر عالی با داستان خیلی خلاقانه و جلوه های ویژه با کیفیت.
نظر منفی:
بازیگر نقش اصلی خیلی خوب بازی می کنه اما توی این فیلم هیچ شخصیت پردازی ای برای هیچکس وجود نداره و به خاطر همین نمیشه با قربانی ها همذات پنداری کرد. شخصیت ها میمیرن و بیننده هیچ اهمیتی به این مسئله نمیده چون صحنه های فیلم هیچ بار احساسی ای ندارن.

دیالوگ برگزیده:
شینا: همش برای اینه که نشون بدن کشتن ما آسون تر از مردهاست مگه نه؟

جزئیات:
این اولین فیلم تونی دآکوینو است.
در فیلم به زنان «زیبا» و به مردان «هیولا» گفته می شود که اشاره به داستان مشهور «زیبا و هیولا» است.
فیلم به طور کامل در استرالیا فیلمبرداری شده است.
پخش اینترنتی فیلم به صورت اختصاصی به کمپانی «شادِر» فروخته شده است.



همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

خشمگینان

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری