پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Brexit

برکزیت فیلمی بریتانیایی در ژانر سیاسی و درام و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط توبی هینس کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا جیمز گراهام نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به بندیکت کامبربچ، لی بوردمن و ریچارد گلدینگ اشاره کرد. «برکزیت» در تاریخ 7 ژانویه 2019 از شبکه تلویزیونی «کانال4» انگلستان پخش شد و سپس شبکه اچ بی او پخش آن در امریکا را به عهده گرفت.
نویسندگان:
جیمز گراهام
عوامل:
فیلمبرداری: دنی کوهن
تدوین: متیو کانینگز
موسیقی: دنیل پمبرتون

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 79% را بر اساس 53 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/32 از 10 است: «برکزیت با شوخ طبعی هوشمندانه و بازی خیره کننده بندیکت کامبربچ موفق می شود یک حادثه تاریخی معاصر را به گونه ای تعریف کند که نه جانبدارانه است و نه کاملا بی‎طرف». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 73 از 100 را بر اساس نظر 12 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«یک تصویر زیرکانه از انتخابات سال 2016 و رهبر فرصت طلب آن»
- سوزی فی (فایننشیال تایمز)


یادداشتی بر فیلم «برکزیت»
موضوع فیلم جدید توبی هینز استراتژی پیروزی کمپین «رای به خروج از اتحادیه اروپا» در همه پرسی سال 2016 است. این اتفاقات از یک سال پیش از انتخابات پی گرفته می شوند و با داشتن تغییراتی نسبت به داستان واقعی تا روز انتخابات به بیننده نشان داده می شوند. فیلم به دست های پشت پرده ای می پردازد که با استراتژی‎ای غیرمعمول یکی از بزرگترین اتفاقات سیاسی معاصر بریتانیا را رقم زدنند. در «برکزیت» بندیکت کامبربچ در نقش دومنیک کامینگز بازی می کند، کسی که برنامه ای بسیار دقیق را مهندسی کرد تا رای دهندگان بریتانیایی را راضی کند به طرح به شدت محافظه کارانه اش رای دهند؛ طرحی که در نهایت به پیروزی رسید و موجب جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا شد.
کامبربچ در این فیلم به گونه ای بازی می کند که نقش های قبلی اش را اصلا به یاد نمی آورید. شخصیت دومنیک کامینگز ژولیده و نامرتب است و آنقدر کاریزما و توانایی های ارتباطی کمی دارد که سالها پیش به سرعت از صحنه سیاست کنار گذاشته شده بود. اما او توسط مهره های سیاسی ناامید حزب محافظه کار به میدان سیاست بازگردانده می شود تا بلکه آنها بتوانند پس از نیم قرن خودی نشان بدهند. اتفاقات فیلم به ماجراهای انتخابات ریاست جمهوری امریکا که به انتخاب ترامپ انجامید، شباهت زیادی دارد. عصبانیت طبقه کارگر سفیدپوست انگلستان که از دخالت های مهاجران و سیستم بهداشتی نامناسب بریتانیا به تنگ آمده اند، موارد تازه ای نیستند اما همانطور که در فیلم می بینیم کامینگز راهی را پیدا می کند تا از طریق شبکه های اجتماعی این قشر را تحت تاثیر قرار دهد.
استراتژی کامینگز استخدام عده ای برای ساختن تبلیغات های کلیکی، نظرسنجی های بی معنی (اگر به فوتبال علاقه دارید اینجا را کلیک کنید و اگر ندارید اینجا را کلیک کنید) و مطالعه الگوریتم های پیشنهاد مطالب در اینترنت بود. سپس کامینگز و همکارانش همان چیزهایی را به رای دهندگان گفتند که میخواستند بشنوند- درست همان چیزهایی که آخر آنها را متقاعد کرد که پای صندوق رای بروند و به نفع خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رای بدهند. فیلم به خوبی فرایند پیچیده تبلیغات را به شکلی قابل فهم به مخاطب نشان می دهد و در عین حال سرعت مناسبش را حفظ می کند و سرگرم کننده باقی می ماند. شاید گاهی اسامی بعضی از سیاستمداران را فراموش کنید اما نگران نباشید چون این اطلاعات تاثیری روی میزان سرگرم کننده بودن فیلم نمی گذارد. «برکزیت» تصویری سرزنده و هوشمندانه را از موضوع سیاسی اش ترسیم می کند و کمدی عجیب و غریب آن می تواند حتی کسانی که به سیاست علاقه ای ندارند را هم مجذوب خود کند.

نویسنده: لورین علی
منبع: www.latimes.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 65%
نظر مثبت:
فیلم به خوبی نشون میده که مردم اعتمادشون به دولت ها رو از دست دادن و میتونن به راحتی فریب سیاستمدارهایی رو بخورن که بهشون وعده های الکی میدن. این فیلم درمورد پایان حقیقته و این مضمون رو به شکل تاثیرگذاری ارائه میده.
نظر منفی:
واقعا افرادی که این فیلم رو ساختن باید از خودشون خجالت بکشن چون هیچ احترامی برای کسایی که به «خروج از اتحادیه اروپا» رای دادن قائل نیستن. مردم به همین دلیل از شما متنفرن چون شما اونا رو آدم حساب نمی کنید و فکر می کنید چون مخالف شما هستن حتما فریب خورده و کم هوش هستن.

دیالوگ برگزیده:
دومینیک کامینگز: بریتانیا وارد دوران جدیدی شده که توی اون بزرگترین تغییرات تاریخ کشورمون رو تجربه خواهیم کرد.

جزئیات:
بندیکت کامبربچ که خود در انتخابات برکزیت به «ماندن در اتحادیه اروپا» رای داده بود ابتدا حاضر به بازی در فیلم نشد تا اینکه نویسنده فیلم به او اطمینان داد که این فیلم مسئله را بی طرفانه به نمایش خواهد گذاشت.
بندیکت کامبربچ و کایل سولر هر دو در فیلم «ایالت پنجم» (2013) بازی کرده اند.
در جایی از فیلم موسیقی متن فیلم «پرتقال کوکی» (شاهکار استنلی کوبریک) پخش می شود.
توبی هینس (کارگردان) از کارگردانان مجموعه های «شرلوک» و «آینه تاریک» است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

برکزیت

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری