پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Black and Blue

یادداشتی بر فیلم «سیاه و آبی»
سیاه و آبی بار دیگر سبک فیلمساز دئون تایلر (کارگردان) در آثار اخیرش را دنبال می کند اما همزمان سطح آنرا با استفاده از بیان انتقادات اجتماعی در قالب یک داستان دلهره آور/ اکشن بالاتر می برد. فیلمنامه فیلم توسط پیتر داولینگ نوشته شده و ماجرای پلیسی به نام آلیشیا وست را روایت می کند که سالها پیش برای فرار از فقر به ارتش پیوسته است. بعد از چند ماموریت در خاورمیانه او به امریکا بازگشته و حالا در اداره پلیس محلی زادگاهش مشغول به کار شده است. او به سرعت متوجه می شود که بین سیاه ها (سیاه پوست ها) و آبی ها (نیروهای پلیس) اختلافات عمیقی وجود دارد و همکارانش به او می گویند که امکان ندارد او همزمان هر دوی اینها باشد. وفاداری کامل او باید به اداره پلیس باشد وگرنه باید بلافاصله از اداره پلیس خارج شود.
آبی و سیاه به خوبی تنوع نژادی در جامعه امریکا و تاثیر آن روی برخورد نیروهای پلیس را نشان می دهد و این واقعیت را بیان می کند که نیروهای پلیس در حالی که قرار است حافظ امنیت همه مردم باشند، برخی از گروه های اجتماعی را رها کرده و یا بدتر با آنها دشمنی می کنند. اما مهم تر از همه اینها موفقیت سیاه و آبی در نشان دادن فردی است که برای آنچه که واقعا درست است ایستادگی می کند و از آن کوتاه نمی آید. پیام عمیقی که به شکل منسجمی توسط فیلم ارائه می شود.
فیلم مسائل اجتماعی معاصر را در یک قالب داستانی مناسب پی ریزی می کند و رابطه مرکزی شخصیت های وست و ماوس را به خوبی به تصویر می کشد. این رابطه موتور محرکه داستان فیلم است و هماهنگی عالی بین بازیگران این دو نقش (نائومی هریس و تایریس گیبسون) باعث شده تا فیلم بتواند با موفقیت ایثار و از خود گذشتگی این شخصیت ها و تاثیر آن روی اعتماد متقابل را نشان دهد. یکی از عوامل دیگری که به جذابیت فیلم کمک زیادی کرده فیلمبرداری عالی آن توسط دانته اسپینوتی است. این فیلمبردار کهنه کار با استفاده درست از لوکیشن ها و به کارگیری لنزهای مناسب توانسته است ناامیدی و فقر حاکم بر مناطق حاشیه ای را به شکل درستی منتقل کند و در این کار به حدی موفق بوده که با جلو رفتن فیلم بی عدالتی و فساد حاکم بر این مناطق برای مخاطب قابل لمس می شود.
تدوین سریع و ریتم توقف ناپذیر فیلم باعث می شود در طول صحنه های اکشن متعدد فیلم روی صندلی تان میخکوب شوید. اما این صحنه ها تنها برای خلق جذابیت ساخته نشده اند و وقتی در قالب کلی فیلمنامه جای می گیرند باعث میشوند پیام های اجتماعی فیلم با تاثیر بیشتری به مخاطب انتقال یابند. همه اینها سیاه و آبی را به انتخاب مناسبی برای تماشا تبدیل می کنند به خصوص اگر به دیدن فیلم های هیجانی و دارای تعقیب و گریزهای زیاد علاقه مند هستید.

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 52% را بر اساس 89 ریویو بدست آورده که معادل نمره 5/41 از 10 است: «بازی خوب نائومی هریس به عنوان بازیگر نقش اصلی در سیاه و آبی این فیلم را بسیار بهبود می دهد هرچند محصول نهایی از برخورد سطحی با موضوعات روز ضربه خورده است.». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 54 از 100 را بر اساس نظر 23 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهایی متضاد با هم و متوسط» است.
« سیاه و آبی پر از صحنه های تعقیب و گریزی است که قلبتان را به تپش می اندازد.»
-کندیس فردریک (د رپ)

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 93%
نظر مثبت:
داستان فیلم خیلی جذاب نوشته شده و توی اون خیلی خوب به مسئله هویت و وظیفه پرداخته شده اما فیلم نشون میده هرچقدر هم اینا مهم باشن بازم تهش خوب و بد وجود دارند و آدم خوب باید به وظیفه ش عمل کنه. علاوه بر پیام اخلاقی مثبتی که توی فیلم بود، صحنه های اکشن اون خیلی خوب طراحی شده بودن.
نظر منفی:
تنها نکته مثبت این فیلم فیلمبرداری عالی اونه که تا ته مشتاق نگهتون میداره. اما فیلمنامه فیلم واقعا در حد این فیلمبرداری نیست. شخصیت ها هیچ خصوصیت ویژه ای ندارن و تنها چیزی که میشه درمورد قهرمان فیلم گفت اینه که میخواد کار درست رو انجام بده از طرف دیگه آدم بدهای فیلم هم همینقدر سطحی هستن.
نویسندگان: 
پیتر داولینگ
عوامل:
فیلمبرداری: دانته اسپینوتی
تدوین: مت اوانس، پک پریور
موسیقی: جئوف زانلی

بودجه کلی: $12,000,000
فروش جهانی: $22,741,061
دیالوگ برگزیده:
آلیشیا وست: قتل قتله، فرقی نداره چه کسی مرتکب اون میشه.

جزئیات:
میچ مولند بازیکن مشهور بیسبال یک نقش فرعی به عنوان مامور پلیس در فیلم دارد.
کارگردان فیلم (دائن تیلور) سال گذشته فیلم هیجانی «ترافیک» (2018) را ساخته است.
فیلمبردار فیلم (دانته اسپینوتی) فیلمبرداری اکثر کارهای مایکل مان را انجام داده است: مخمصه (1995)، نفوذی (1999)

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

سیاه و آبی

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری