پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Just Mercy

«فقط رحمت» فیلمی امریکایی در ژانر درام و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط دستین دانیل کرتون کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا کرتون به همراهی اندرو لانهام نوشته است. این فیلم بر اساس کتاب خودزندگی‎نامه «فقط رحمت: داستان عدالت و رستگاری» از برایان استیونسون نوشته شده است و از بازیگران آن می توان به مایکل بی جوردن، جیمی فاکس، راب مورگان و تیم بلیک نلسون اشاره کرد. «فقط رحمت» در تاریخ 25 دسامبر 2019 اکران شد و بازی جیمی فاکس در آن بسیار مورد توجه منتقدان قرار گرفت.
نویسندگان:
دستین دنیل کرتون، اندرو لانهام
عوامل:
فیلمبرداری: برت پاولاک
تدوین: نت سندرس
موسیقی: جوئل پی. وست

بودجه کلی: $25,000,000
فروش جهانی: $50,400,000
واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 83% را بر اساس 269 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/98 از 10 است: «فقط رحمت یک داستان واقعی از بی عدالتی را با بازی های درخشان و کارگردانی خوب به نمایش می گذارد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 68 از 100 را بر اساس نظر 49 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«قدرت فیلم در خشونت داستان واقعی آن و نیز احساس وظیفه کارگردان برای تعریف کردن این داستان نهفته است»
- دیوید سیمز (آتلانتیک)

یادداشتی بر فیلم «فقط رحمت»
برایان استیونسون وکیلی در ایالت آلاباما است که متخصص وکالت برای کسانی است که به اشتباه به زندان فرستاده شده اند. او شرکتی خیریه به نام «عدالت برابر» را اداره می کند که در آن به دفاع از مجرمانی می پردازد که در زمان دادگاه دفاع قانونی مناسبی از آن ها به عمل نیامده است. او به همراه همکارش اوا انسلی (بری لارسن) به پرونده والتر مک میلان بر می خورند که قرار است به جرم قتل اعدام شود. برایان به سرعت متوجه می شود که باید والتر را از صندلی الکتریکی نجات دهد چرا که او بی گناه است.
هرچند شخصیت برایان استیونسون در فیلم تا حدودی تک بعدی است و به شکل یک شخصیت کاملا مثبت نمایش داده می شود اما بازی مایکل بی جوردن در نقش او همچنان دیدنی است و مخاطب را فورا با خودش همراه می کند. اما درخشان ترین وجه فیلم بازی جیمی فاکس در نقش والتر مک میلان است که به شکلی واقعی زندگی محکوم بی گناهی را در آستانه اعدام بازی می کند. جیمی فاکس به خوبی نشان می دهد که مک میلان با وجود ظلم هایی که در حقش شده همچنان ایمانش را زندان حفظ می کند و امیدوار می ماند. بازیگر دیگری که بسیار خوب بازی می کند اما ممکن است بازی اش آنچنان به چشم نیاید راف اسپال است که نقش تامی چپمن دادستان را بازی می کند. برخلاف تصاویر کلیشه ای از دادستان ها در اینجا اسپال این شخصیت را با ظرافت خاصی بازی می کند و درگیری های درونی اش را به نمایش می گذارد.
دستین دانیل کرتون (کارگردان) با موضوع درگیرکننده فیلم همچون یک مستند روبرو می شود و سعی می کند آگاهانه به سمت احساسات گرایی نرود. این تصمیم بسیار به نفع فیلم تمام می شود چرا که اگر برخورد فیلم زیادی احساساتی می شد جنبه هشدار دهنده و پیام اجتماعی فیلم آسیب می دید. زمان فیلم بیش از دو ساعت است اما حساسیت موضوع و وضعیت بغرنج شخصیت ها به بیننده آنچنان فرصت حواس پرتی را نمی دهند. با اینکه در اوایل فیلم داستان سرعت بالایی ندارد اما در نیمه های فیلم با یک چرخش داستانی حساب شده حساسیت فیلم بیشتر شده و «فقط رحمت» با جذابیت بسیاری به نقطه اوج روایت اش می رسد. فیلم سوالات مهمی را درمورد عدالت و زندگی در زندان مطرح می کند و واقعیت زندگی خشن زندانیان را به خوبی به نمایش می گذارد. اما مهم ترین جنبه «فقط رحمت» نشان دادن فساد سیستم قضایی در مقابل سرمایه و قدرت است که باعث می شود فیلم برای تمام مخاطبان قابل فهم و تاثیرگذار باشد.


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 99%
نظر مثبت:
یک فیلم بسیار تاثیرگذار درمورد سیستم قضایی و بی عدالتی ای که در حق اقلیت های نژادی انجام میشه. بازی دو بازیگر اصلی فیلم و به خصوص جیمی فاکس حرف نداره.
نظر منفی:
بعد از دیدن فیلم ماجرای واقعی رو خوندم و فهمیدم چقدر توی داستان فیلم اغراق شده. اگر نویسنده تصمیم می گرفت به واقعیت وفادار بمونه فیلم میتونست خیلی تاثیرگذارتر باشه. با وجود بازی خیلی خوب جیمی فاکس، فیلمنامه اونقدر بد نوشته شده که اجازه نمیده جذابیت داستان واقعی توی فیلم خودش رو نشون بده و مثل فیلمای هالیوودی دیگه علاقه داره "بر اساس داستان واقعی" دروغ بگه.

دیالوگ برگزیده:
برایان استیونسون: ناامیدی دشمن عدالته.

جزئیات:
مایکل بی جوردن در مصاحبه ای گفته است که نقش خود در این فیلم را از تمام نقش های دیگرش بیشتر دوست دارد.
این سومین همکاری بری لارسن با دستین دانیل کرستون (کارگردان) است آنها قبلا در «قلعه شیشه ای» (2017) و «بخش کوتاه مدت شماره 12» همکاری کرده اند.


همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

فقط رحمت

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری