پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Arctic

شمالگان فیلمی ایسلندی در ژانر درام و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط جو پنا کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا پنا به همراهی رایان موریسون نوشته است. در این فیلم مدس میکلسن در نقش اورگارد بازی می کند که در منطقه ای قطبی گم شده و باید برای نجات جانش تلاش کند. «شمالگان» در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و سپس در تاریخ 1 فوریه 2019 در امریکا اکران شد.

نویسندگان:
جو پنا، رایان موریسون

عوامل:
فیلمبرداری: توماس اون توماسون
تدوین: رایان موریسون
موسیقی: جوزف تراپانیز

بودجه کلی: $2,000,000
فروش جهانی: $4,100,000


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 89% را بر اساس 117 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/15 از 10 است: «شمالگان ثابت می کند که تلاش یک شخصیت برای زنده ماندن همیشه جذابیت دارد به خصوص اگر مدس میکلسن نقش این شخصیت را بازی کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 71 از 100 را بر اساس نظر 30 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.


یادداشتی بر فیلم «شمالگان»
فیلم هایی که با موضوع تلاش شخصیت ها برای زنده ماندن ساخته می شوند معمولا داستان هایی دارند که به طور کلی مشابه هستند و بیننده با انتظارات مشخصی سراغ آنها می رود. اولین ساخته جو پنا (کارگردان/ نویسنده) سعی می کند در عین اینکه از امکانات این ژانر استفاده می کند مخاطب را با خلاقیت هایش غافلگیر کند. دیدن این فیلم تجربه ای به شدت درگیر کننده است که ثابت می کند این ژانر همیشه می تواند جذابیت های خود را داشته باشد و به همین خاطر است که در طول همه این سالها محبوبیت این داستان ها افت نکرده است.
فیلم با نشان دادن مدس میکلسن شروع می شود که هواپیمایش سقوط کرده و حالا او پیام های کمک را بر روی برف می نویسد به این امید که هلیکوپتر یا هواپیمایی از آن منطقه عبور کند و به کمک او بیاید. ما چیزی در مورد پیشینه او نمی دانیم اما در طول 97 دقیقه که تلاش های او برای زنده ماندن را می بینیم با جنبه های مختلف شخصیت او آشنا می شویم. پنا و موریسون (فیلمنامه نویس) از هر جزئیات کوچکی بیشترین استفاده را می برند تا این داستان را به صورت تجربه ای شدید و قدرتمند درآورند. سکوت و چشم اندازهای درخشان عناصری هستند که ساده و دلفریب به نظر می رسند اما در شرایط کنونی مرگبار به حساب می آیند. بیننده شخصیت اصلی را در حال ماهی گیری و انجام کارهای مختلف می بیند و کاملا وارد فضای شخصی او می شود. وقتی شخصیت توسط یک خرس قطبی تهدید می شود بیننده آنقدر با شخصیت اصلی عجین شده که دیگر نمی تواند از پرده نمایش چشم بردارد. او سعی می کند یک ایستگاه فصلی را پیدا کند اما برای رسیدن به این هدف باید بن بست ها، راه های فرعی و اضطراب زیادی را تحمل کند.
یکی از نقاط قوت این فیلم، فیلمبرداری ماهرانه آن است که چشم انداز های قطبی را به شکلی به تصویر می کشد که سفیدی آنها مخاطب را خسته نمی کند اما آنان را متوجه تحلیل رفتن روحیه شخصیت اصلی می کند. نزدیکی عاطفی بیننده با شخصیت اصلی که نتیجه داستان پردازی ماهرانه است، به کارگردان اجازه می دهد تا بینندگان را در این تجربه سخت با شخصیت اصلی همراه کند و از تک تک لحظات کوچک این سفر به نفع فیلم بهره ببرد. این موضوع باعث می شود بیننده مدام به قدم بعدی و اینکه چه بلایی ممکن است سر شخصیت اصلی بیاید فکر کند. ما تغییر شخصیت اصلی و افزایش قدرت او همزمان با زیاد شدن مشکلات را می بینیم و به پیروزی او امیدوار می مانیم. «شمالگان» فیلمی است که مهارت بسیار زیادی در ساخت آن به کار رفته و جایگاه جو پنا را به عنوان یک استعداد بزرگ کارگردانی تثبیت می کند.
نویسنده: دنیل گودوین
منبع: www.heyuguys.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 79%
نظر مثبت:
یک داستان بسیار ساده که به بهترین و موثرترین شکل ممکن تعریف شده. این یکی از بهترین فیلمهاییه که درمورد تلاش شخصیت برای زنده موندن ساخته شده، اگه به این فیلمها علاقه دارید دیدن این فیلم رو از دست ندید.
نظر منفی:
بازی مدس میکلسن توی فیلم واقعا فوق العاده ست اما کمکی به ریتم کند و خسته کننده فیلم نمی کنه. اگر بتونید تا آخر فیلم رو تحمل کنید احتمالا از دیدن اون لذت می برید اما اگه حوصله سکانس های طولانی بدون دیالوگ رو ندارید سراغ این فیلم نرید.

دیالوگ برگزیده:
اورگارد: اونها به فکرت هستن و همین امروز فردا میان نجاتت میدن. حالا اگه فردا هم نشد پس فردا دیگه حتما میان.

جزئیات:
• این اولین فیلم ساخته شده توسط جو پنا (کارگردان) است.
• اکران این فیلم در جشنواره کن با تشویق ده دقیقه ای حضار همراه بوده است.
• خرس قطبی ای که در فیلم وجود دارد واقعی بوده و از جلوه های ویژه برای آن استفاده نشده است.

همچنین ببینید

HD
 golhaye davodi  گل هاي داوودي

گل های داوودی

imdb0

ژانر : ایرانی

سال تولید : 1984

کشور سازنده : ایران

خلاصه داستان: عباس صفاری، در جریان بروز مشاجره با دوست خود باعث مرگ ناگهانی وی شده و به ۲۵ سال حبس محکوم می‌شود. با سپری شدن ۲۰ ساله محکومیت و عفو ۵ سال آخر، قرار آزادی عباس صادر می‌گردد. اما روز موعود در شرایطی که همگان منتظر آزادی عباس هستند استوار هدایت خبر مرگ ناگهانی عباس را به همسرش، عصمت، می‌دهد. اما عصمت از گفتن حقیقت به فرزند نابینای خود، جواد که در آستانه برگزاری مراسم ازدواجش قرار دارد خودداری می‌کند. استوار هدایت که قبل از عزیمت به سفر عصمت را در جریان واقعیت کشته شدن عباس به دست یکی از مأمورین زندان قرار داده بود با تقاضای وی مبنی بر معرفی خود به عنوان پدر جواد و حضور در مراسم عروسی او مواجه می‌شود. جواد که به‌طور ناگهانی در جریان مکالمه استوار و مادرش قرار می‌گیرد خانه را ترک کرده و از حضور در مراسم خودداری می‌کند. اما سرانجام توسط همسرش مریم متقاعد شده و با واقعیت مرگ پدرش کنار می آید.

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

شمالگان

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری