پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Welcome to Marwen

«به مارون خوش آمدید» فیلمی امریکایی در ژانر درام و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط رابرت زمکیس کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا زمکیس به همراه کارولین تامپسون نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به استیو کرل، لزلی مان و دایان کروگر اشاره کرد. «به مارون خوش آمدید» در تاریخ 21 دسامبر 2018 در امریکا اکران شد و بازی های آن مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

نویسندگان:
رابرت زمکیس، کارولین تامپسون

عوامل:
فیلمبرداری: سی. کیم مایلز
تدوین: جرمایا ادریسکول
موسیقی: آلان سیلوستری

بودجه کلی: $39,000,000
فروش جهانی: $14,000,000


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 35% را بر اساس 164 ریویو بدست آورده که معادل نمره 4/92 از 10 است: «به مارون خوش آمدید داستانی غم انگیز و تاثیرگذار دارد و بازی های آن از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 40 از 100 را بر اساس نظر 37 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.


یادداشتی بر فیلم «به مارون خوش آمدید»
فیلم «به مارون خوش آمدید» بر اساس داستان واقعی زندگی مارک هوگانکمپ نوشته شده است که سالها قبل مورد حمله گروهی پنج نفره قرار گرفت و برای همیشه دچار آسیب مغزی شد. او عکاسی را به عنوان کار هنری جدیدش انتخاب کرد و برای انتخاب سوژه اش به سراغ مجموعه ای از عروسک هایی رفت که در حیاط خانه اش ساخته بود. او یک شهر کوچک بلژیکی به نام مارون را در حیاط خانه اش بازسازی کرده و خاطراتش از دوران جنگ را به وسیله این عروسک ها و عکس برداری از آنها به یاد می آورد. ما در فیلم ماجرای مارک در این دنیای خیالی را تماشا می کنیم و همزمان زندگی واقعی او را نیز می بینیم که در تنهایی مطلق سپری می شود. استیو کرل بازیگری است که برای چنین نقش هایی به راحتی می شود به او اتکا کرد، کسی که هم بسیار دوست داشتنی است و هم می تواند در نقش آدم های آسیب پذیر و ضعیف به خوبی بازی کند. بازی او در این فیلم بیننده را به یاد بازی اش در «باکره چهل ساله» خواهد انداخت منتها این بار با حالتی جدی تر و البته عمیقتر از آن فیلم.
سوال اصلی درمورد «به مارون خوش آمدید» این است که آیا دغدغه های شخصیت اصلی آن و بخش های انیمیشنی فیلم می توانند با بینندگان ارتباط برقرار کنند یا نه. زمکیس این چالش را از قبل پیشبینی کرده و با هوشمندی کاری کرده که بینندگان با ماجرای عجیب و غریب فیلم احساس بیگانگی نکنند. او سعی کرده از طریق بخش های انیمیشن داستان هوگانکمپ را به زندگی درآورد و آنرا بازگو کند، در واقع بخش های واقعی تکمیل کننده داستان انیمیشن هستند و در نهایت تصویری کلی از زندگی این هنرمند را ترسیم می کنند. داستان هوگانکمپ شخصیت آرمانی او را به بینندگان نشان می دهد و همچنین روند درمان او را برای بینندگان روشن می سازد، اینکه او چگونه با مشکلات روحی اش کنار می آید و آنها را به عنوان بخشی از وجودش می پذیرد.
به دلیل اینکه زمکیس سعی کرده این فرایند درمان را تا حد ممکن به شکلی واقعی نشان دهد، داستان فیلم از الگوهای هالیوودی تبعیت نمی کند. زندگی هوگانگمپ آنقدر غیرعادی است که فیلمی در مورد آن نمی تواند به شیوه ای عادی ساخته شود. «به مارون خوش آمدید» روی نبرد بزرگی تمرکز می کند که این شخصیت برای نجات زندگی اش مجبور شده در آن مبارزه کند. مشکل بزرگ اکثر فیلم های زندگینامه ای که متفاوت بودن داستان واقعی و فیلمنامه است در اینجا با شجاعت زمکیس و کارولین تامپسون (نویسندگان) از بین رفته است و بیننده با تصویری صادقانه از زندگی این شخصیت روبرو می شود.
نویسنده: آلان انجی
منبع: www.filmthreat.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 49%
نظر مثبت:
یک داستان بسیار تاثیرگذار و غم انگیز درمورد یک شخصیت بزرگ. استفاده از انیمیشن باعث شده به بهترین شکل داستان مارک و وضعیت روحیش رو درک کنیم.
نظر منفی:
فیلم داستان تاثیرگذاری داره و بازی استیو کرل توی اون واقعا خوبه اما ماجرای فیلم خیلی به واقعیت وفادار نیست. بهتره مستندی به نام «مارونکول» (2010) که درمورد همین داستان ساخته شده رو ببینید تا با زندگی این شخصیت آشنا بشید.

دیالوگ برگزیده:
مارک هوگانکمپ: جامعه آدم های متفاوت رو کتک میزنه و میفرسته خونشون.

جزئیات:
• عروسک های فیلم به شیوه موشن کپچر از روی بازیگرها طراحی شده اند.
• اسم اولیه فیلم «زنان مارون» بوده است.
• در فیلم چندین ارجاع به فیلم محبوب رابرت زمکیس (کارگردان) به نام «بازگشت به آینده» وجود دارد.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

به مارون خوش آمدید

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری