پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم A Beautiful Day in the Neighborhood

«یک روز زیبا در محله» فیلمی امریکایی در ژانر بیوگرافی و درام و محصول سال 2019 است. فیلم توسط ماریل هلر کارگردانی شده و فیلمنامه آن را میکا فیتزرمان بلو و نوا هارپستر نوشته اند. از بازیگران مطرح فیلم می توان به تام هنکس، متیو ریس و کریس کوپر اشاره کرد. نخستین اکران فیلم در جشنواره تورنتو و در تاریخ 7 سپتامبر 2019 انجام شد. پس از اکران عمومی فیلم در امریکا بازی خوب تام هنکس و متیو ریس توسط منتقدان بسیار مورد تحسین قرار گرفت و فیلم موفق شد به فروشی 67 میلیون دلاری برسد. مجله تایمز این فیلم را به عنوان یکی از ده فیلم برتر سال معرفی کرد و تام هنکس در اکثر جوایز سینمایی معتبر سال به نامزدی جایزه برای نقش مکمل رسید.
نویسندگان:
میکا فیتزرمان بلو، نوا هارپستر
عوامل:
فیلمبرداری: جودی لی لایپس
تدوین: آنی مک کیب
موسیقی: نیت هلر

بودجه کلی: $25,000,000
فروش جهانی: $67,448,968
واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 95% را بر اساس 329 ریویو بدست آورده که معادل نمره 8/09 از 10 است: «درست مثل شخصیت خود فرد راجرز، این فیلم بیننده اش را با پیامی بسیار قدرتمند درمورد لزوم درک متقابل و مدارا تحت تاثیر قرار می دهد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 80 از 100 را بر اساس نظر 50 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.
«این داستان قدیمی که فردی بدبین به ایمان می رسد بسیار قدیمی و کلیشه ای است اما «روزی زیبا در محله» با موفقیت آنرا به شیوه ای کاملا جدید و تاثیرگذار عرضه می کند و بخش بزرگی از این موفقیت را مدیون بازی متیو ریس است»
- بنجامین لی (گاردین)

یادداشتی بر فیلم «روزی زیبا در محله»
روزنامه نگاری به نام لوید ووگل در سال 1998 از طرف نشریه اسکوایر مامور می شود تا مصاحبه ای را با یکی از مشهورترین چهره های برنامه های کودکان امریکا به نام فرد راجر انجام دهد. لوید انسان بدبینی است و هرچند روزنامه نگار بسیار موفقی محسوب می شود هیچوقت رابطه خوبی با پدرش نداشته است. او خود به تازگی پدر شده و سعی می کند بین زندگی حرفه ای و کاری اش تعادلی ایجاد کند اما وقتی پدرش را میبیند دوباره با او وارد دعوا و جر و بحث می شود. در همین حال او سعی می کند مصاحبه اش با فرد راجرز را انجام دهد اما در این کار هم زیاد موفق نیست چراکه به نظر می رسد فرد راجرز بیشتر به شناختن خود او علاقه دارد تا پاسخ به سوال هایش.
از پیش از دیدن فیلم باید این نکته را بدانید که این یک فیلم بیوگرافی به معنای معمول آن نیست. فیلم به بررسی یکی از محبوب ترین چهره های تلویزیون امریکا می پردازد و تاثیری که او روی نسلی از کودکان امریکایی گذاشته است، تاثیری که آنان با خود به دنیای بزرگسالی نیز آورده اند. احتمالا بینندگان در کشورهای دیگر چنین پیوندی را با شخصیت فرد راجرز احساس نخواهند کرد اما پیام فیلم درمورد بخشندگی و دوستی چیزی نیست که محدود به مرزهای امریکا باشد. فرد راجرز یک ابرقهرمان بوده، ابرقهرمانی که بزرگترین سلاحش خوبی به دیگران بوده است. با توجه به اینکه برنامه فرد راجرز برای کودکان اجرا می شده ممکن است این برنامه ها در نگاه اول کمی بازیگوشانه و بچگانه به نظر برسند اما محتوای آن کاملا بزرگسال بوده و مضامین عمیقی مثل خشم، ناراحتی، جنگ و حتی مرگ در آن مطرح میشده است. به طور مشابهی در فیلم هم کارگردان (ماریل هالر) با ظرافت و دقتی مثال زدنی این موضوعات را مطرح می کند. هالر ما را وارد جهان فرد راجرز می کند و این کار را با نشان دادن تاثیر فکری او روی لوید به انجام می رساند.
نتیجه به دست آمده از این سفر ذهنی بسیار تاثیرگذار و تکان دهنده است. تغییر یک شخصیت بدبین در طول فیلم را بارها در فیلمهای دیگر دیده ایم اما رویکرد کارگردان به این مضمون است که این فیلم را از نمونه های مشابه جدا می کند. لوید ناراحت و غمگین است و بار عاطفی اصلی فیلم را به دوش می کشد. اما بازی خوب او تا حد زیادی تحت تاثیر نمایش درخشان تام هنکس در نقش فرد راجرز قرار گرفته است که به شایستگی برای این نقش به نامزدی اسکار رسید. هنک تاثیرگذاری کلامی فرد راجرز را به طرز بسیار موثری در فیلم به کار می گیرد. بازی او به طور کلی در فیلم بسیار تماشایی و تاثیرگذار است و مانند نقش های به یادماندنی دیگرش تا مدت ها در ذهنتان می ماند. روزی زیبا در محله یک فیلمنامه معمولی بیوگرافی را به اثر درخشانی تبدیل می کند که می توانید تصویر خودتان را در آن ببینید.
واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 92%
نظر مثبت:
این فیلمیه که این روزها لازمه همه ببینن. فیلمی درمورد بخشش و بزرگواری. هم متیو ریس و هم تام هنکس باید برای بازی هاشون اسکار بگیرن. این فیلمیه که میتونید با خیال راحت به همه پیشنهاد کنید ببینن.
نظر منفی:
پوستر و نحوه بازاریابی فیلم باعث میشه بیننده فکر کنه این فیلم درمورد فرد راجرزه اما اصلا این طور نیست. فیلم درمورد یه روزنامه نگار بدبینه و تاثیری که از فرد راجرز میگیره. با اینکه هنکس در نقش راجرز خیلی خوب بازی می کنه اما چون هیچوقت توی مرکز فیلم قرار نمیگیره و بیننده نمیتونه ارتباط نزدیکی باهاش بگیره و اونو بشناسه.

دیالوگ برگزیده:
فرد راجرز: هیچ زندگی ای وجود نداره که خالی از درد باشه.

جزئیات:
مصاحبه گرفتن از فرد راجرز در واقعیت هم بسیار سخت بوده است چرا که او بیشتر از اینکه به مصاحبه اهمیت بدهد شروع به صحبت کردن با روزنامه نگار میکرده و به سرعت با او دوست میشده است.
تام هنکس و فرد راجرز نسبت فامیلی دوری با هم دارند.
این نهمین فیلم تام هنکس است که او در آن نقش یک فرد واقعی را بازی می کند.
همسر فرد راجرز فقید تعدادی از کراوات های او را به تام هنکس هدیه کرده بود تا آنها را در طول فیلم بپوشد.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

روزی زیبا در محله

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری