پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Overlord

ارباب فیلمی امریکایی در ژانر وحشت و جنگی و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط جولیوس آوری کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا بیلی ری و مارک ال. اسمیت نوشته اند. از بازیگران فیلم می توان به جوان آدپو، ویات راسل و ماتیلدا اولیور اشاره کرد. «ارباب» در تاریخ 9 نوامبر 2018 در امریکا به نمایش درآمد و مورد استقبال منتقدان قرار گرفت.

نویسندگان:
بیلی ری، مارک ال. اسمیت

عوامل:
فیلمبرداری: لوری رز، فابیان واگنر
تدوین: مت اوانز
موسیقی: جد کروزل

بودجه کلی: $38,000,000
فروش جهانی: $41,000,000


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 81% را بر اساس 209 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/72 از 10 است: «ارباب یک فیلم ترسناک بسیار سرگرم کننده است که از فضای جنگی اش برای پرداخت یک داستان زامبی جذاب استفاده می کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 60 از 100 را بر اساس نظر 28 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.


یادداشتی بر فیلم «ارباب»
همه با داستان آزمایشات مخفی نازی ها در جنگ جهانی دوم تا حدودی آشنایی دارند. این ماجراها که همگی ریشه در واقعیت دارند تاکنون منبع الهام فیلم های ترسناک بسیاری بوده اند. «ارباب» درمورد گروهی از سربازان امریکایی است که می خواهند یک برج رادیویی را در فرانسه از کار بیاندازند اما به زودی متوجه می شوند که در این مکان یک آزمایشگاه مخفی وجود دارد. برخلاف آثار جنگی/ زامبی معمولی در اینجا شاهد یک لحن قدیمی تر هستیم. فیلم از همان تیتراژ اول سعی می کند بینندگان را به فضای آثار جنگی قدیمی ببرد و از لوگوی استودیو گرفته تا فونت تیتراژ همگی شبیه به آثار جنگی قدیمی سینمای هالیوود هستند. شخصیت های فیلم گروه متنوعی از سربازان را تشکیل می دهند، از بویس گرفته تا آوری و وافنر هر یک ویژگی های مشخصی دارند که همدردی و توجه بیننده را به خود جلب می کنند.
از همان لحظات اول فیلم می توان لحن آنرا به شکلی روشن درک کرد. وقتی دوربین روی بویس می ماند و وحشت او از سقوط هواپیما را نشان می دهد بیننده به سرعت متوجه می شود که فیلم قصد دارد به سوی وحشت و خونریزی برود. با جلوتر رفتن فیلم هرلحظه خشونت آن بیشتر می شود و انرژی داستان بیشتر و بیشتر آزاد می شود، سربازان امریکایی فیلم در طول داستان با خطراتی مواجه می شوند که فکرش را هم نمی کردند. زامبی های فیلم به هیچ وجه شبیه به زامبی هایی نیستند که تا به حال در سینما دیده اید. وقتی به این موضوع فکر می کنید که نازی ها واقعا چنین آزمایش های خطرناکی را انجام داده اند، تاثیرگذاری سکانس های وحشت آور فیلم بیشتر می شود.
این اولین بار نیست که یک فیلم سعی کرده به شکل خلاقانه ای از موضوع آزمایشات پزشکی نازی ها استفاده کند. اما ویژگی برجسته «ارباب» در این است که تعادل ظریفی را بین جنبه های وحشت و اکشن خود برقرار می کند. فیلم موفق می شود به شکل بسیار موثری واکنش های گروه سربازان به این وقایع هولناک را نشان دهد و از آنجایی که گروه شخصیت های فیلم بسیار متنوع طراحی شده اند بیننده به سرعت با آنها همراه می شود. هرچند برخی از دیالوگ های فیلم کلیشه ای نوشته شده اند اما بازی های خوب بازیگران باعث اضافه شدن جزئیات جذابی به شخصیت ها شده است. به خصوص بازی جوان آدپو در نقش بویس که شخصیت یک سرباز وحشت زده را به شکلی خلاقانه و با اتکا به عملکرد صورتش بازی کرده است. «ارباب» از معدود فیلم های وحشت سال است که سعی کرده کلیشه های ژانری را دور بزند و به شیوه ای خلاقانه از موضوع جنگی اش استفاده کند، فیلمی که فضای خفه کننده جنگ را با زیرکی برای القای حس وحشت و اضطراب مورد استفاده قرار داده است.
نویسنده: کارن هان
منبع: www.polygon.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 67%
نظر مثبت:
یک فیلم ترسناک عالی با جلوه های ویژه بسیار خوب و زامبی هایی که واقعا ترسناک هستند. این فیلم به خوبی نشون میده که ترکیب فضای فیلم های جنگی با فیلمای ترسناک میتونه چقدر خوب از کار دربیاد.
نظر منفی:
بازی های فیلم خیلی خوب هستند اما داستان اون از روی فیلمی به اسم «ارتش فرانکنشتاین» نوشته شده و این کار از نظر اخلاقی اصلا درست نیست. اگر این دو تا فیلم رو مقایسه کنیم باید بگم بهتره اون فیلم رو ببینید، چون کیفیت فیلمنامه و کارگردانی بسیار بالاتری داره.


جزئیات:
• یکی از نکاتی که باعث استقبال منتقدان از فیلم شده استفاده کم از CGI و استفاده بیشتر از جلوه های ویژه غیرکامپیوتری بوده است.
• ویات راسل برای بازی در این فیلم حدود 12 کیلوگرم وزن کم کرده است.
• جولیوس آوری (کارگردان) قبلا فیلم «جریکان» (2008) را ساخته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

ارباب

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری