پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Dogman

«سگ باز» فیلمی ایتالیایی در ژانر جنایی و درام و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط متئو گارونه کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا گارونه به همراه اوگو چیتی و ماسیمو گائودیوسو نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به مارسلو فونته، ادواردو پسکه و نونزیا شیانو اشاره کرد. «سگ باز» در جشنواره کن به نمایش درآمد و سپس در تاریخ 17 می 2018 در ایتالیا اکران شد.

نویسندگان: 
متئو گارونه، اوگو چیتی، ماسیمو گائودیوسو

عوامل:
فیلمبرداری: نیکلای بروئل
تدوین: مارکو اسپولتینی
موسیقی: میشل براگا


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 83% را بر اساس 107 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/52 از 10 است: «سگ باز فیلمی شخصیت محور است که با تسلط مارسلو فونته در بازیگری و متئو گارونه در کارگردانی به تاثیرگذاری بسیار بالایی رسیده است». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 71 از 100 را بر اساس نظر 29 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.



یادداشتی بر فیلم «سگ باز»
متیو گارونه کارگردان مشهور ایتالیایی همواره تم های داستانی عمیقش را با نوعی ماجراجویی جنایی همراه می کند. به جز فیلم «قصه قصه ها» که در ژانر فانتزی ساخته شده، بقیه فیلم های او همواره دغدغه های فکری او درمورد زندگی خلافکارها را به تصویر کشیده اند. جدیدترین فیلم به او نام «سگ باز» هم از این قاعده مستثنی نیست و در چارچوب آثار جنایی تحسین شده او مانند «واقعیت» و «گومورا» قرار می گیرد. 
فیلم که به همراه اوگو چیتی و ماسیمو گائودیوسو نوشته شده زندگی مارسلو را روایت می کند، کسی که فردی آرام و گوشه گیر است و به نگهداری و مراقبت از سگ ها مشغول است. با وجود اینکه همه محله او را دوست دارند اما او مخفیانه در کنار کارش کوکائین نیز خرید و فروش می کند تا بتواند به دخترش آلیدا کمک کند. او دوستی به نام سیمون دارد که معتاد است و قبلا قهرمان بوکس بوده است. رابطه این دو بسیار ناخوشایند پیش می رود و سیمون حتی او را مجبور می کند بدون دریافت هیچ پولی در دزدی های آنان شرکت کند. شاید چالش برانگیز ترین مضمون داستانی فیلم همین رابطه عجیب است، دوستی ای که بدون هیچ دلیل قانع کننده ای ادامه می یابد و شخصیت مارسلو را به ستوه می آورد. اما طولی نمی کشد که اوضاع برای همیشه تغییر می کند و داستان فیلم از این نقطه به بعد هرچه بیشتر به شخصیت مارسلو نزدیک تر می شود و انگیزه های او را به بیننده نشان می دهد.
برگ برنده فیلم در بازی های استادانه دو بازیگر اصلی آن است. مارسلو فونته در نقش اصلی فیلم با یک بازی بسیار درونگرایانه موفق می شود کوچکترین جزئیات احساسی شخصیت اش را به بیننده منتقل کند بدون اینکه کل انگیزه هایش را لو بدهد. از طرف دیگر بازی ادواردو پسکه در نقش ضد قهرمان فیلم به گونه ای است که به او نوعی جذابیت مبهم و عجیب داده است. این جذابیت است که باعث می شود فیلم مدام در مرز بین یک داستان جنایی واقعگرایانه و یک داستان نمادگرایانه باقی بماند. فیلمنامه نیز به گونه ای نوشته شده که این نمادگرایی بدون هیچگونه خودنمایی‎ای در آن بروز کرده است. فیلم پر از لحظات اضطراب آور است و سپس این لحظات را با کمدی تلخ آرام تر می کند و این چرخه تا رسیدن فیلم به اوج ادامه پیدا می کند. مانند سایر فیلم های گارونه در اینجا هم شاهد حضور درخشان و موثر نورپردازی و فیلم برداری هستیم، در فیلم های او فیلمبرداری همواره به گونه ای انجام می شود که صحنه ها در مرز بین واقعیت و خیال قرار بگیرند. نیکلای بروئل در این فیلم سعی کرده با انتخاب دقیق رنگ ها به این خواسته گارونه نزدیک شود و تا حد زیادی در این کار به موفقیت رسیده است. «سگ باز» با فضاسازی دقیق و بازی های درخشانش بدون تردید یکی از بهترین آثار سال سینمای ایتالیاست و با توجه به داستان جذابش می تواند به پخش در خارج از ایتالیا نیز امیدوار باشد. 
نویسنده: فیلیپ فریتاس
منبع: www.filmthreat.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 79%
نظر مثبت:
بازی فوق العاده مارسلو فونته توی این فیلم باعث شده جایزه کن بگیره اما بزرگترین نقطه قوت فیلم داستان عالی و شخصیت های واقعی اونه که باعث میشه فیلم هیچوقت خسته کننده نشه.
نظر منفی:
بازی بازیگر اصلی فیلم عالی بود اما رفتار شخصیت اصلی فیلم غیرمنطقی بود و به خاطر همین بیننده نمیتونست باهاش همذات پنداری کنه.


جزئیات:
• بازی در نقش مارسلو به روبرتو بنینی پیشنهاد شده بود اما او بازی در این نقش را رد کرد.
• فیلم نماینده کشور ایتالیا در جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی بوده است.
• مارسلو فونته (بازیگر نقش اصلی) پیش از شروع حرفه بازیگری‎اش بسیار فقیر بوده است.
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

سگ باز

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری